неділя, 20 квітня 2014 р.

Луд smart home

Искам да насаждам своето жилище "сиво вещество"? В смисъл, не е прах, а интелект... Тогава, добре дошли на нашата кръгла маса. Този път зад него се събраха виновници да се появи в домовете на всички видове интелигентни системи. Не е изключено, че благодарение на техните данъчните складове дв, бр известно време във вестниците ще попаднат такива реклами: "Умни къща търси домакин. За предпочитане са по-умни".

Участниците в кръглата маса:
  • Сергей Albena, заместник-председател на АД "на Националната резервна банка на"
  • Дмитрий Вълков, изпълнителен директор на ООД "Мертен Руссланд"
  • Андрей Попов, директор на Baltic Engineering Group
  • Борис Орешкин, директор за изграждането на компания "Zemtsov, Кондіайн и партньори"
  • Олга Колганова, заместник-директор по рекламата и маркетинга на АД "Петербургреконструкція"
Андрей Попов:
- Израза "умни къща" или "умни къща" звучи фантастично, но вече то е известно и се използва. C техническа гледна точка, това е една къща, където всички системи работят заедно безпроблемно, интегрирани и позволяват спестяване на ресурси. Това е кратко обяснение. А ако се говори на местния език, това е сградата, която трябва да чувстват, че се случва вътре, за да отговори на това и, строго погледнато, си взаимодействат с човека. Ето три направления от дейността на " интелигентни сгради " в нашия смисъл на думата.
Дмитрий Козите:
- Единственото нещо, което бих искал да добави, е, че понятието "умни къща" при превод от английски език някои промени своето значение. "Интелигентна сграда" или "умни къща" в домашното съзнанието изглежда много просто. Смята се, че това означава просто натиснете бутона и включване на светлините или специално за'единение на мултимедийни системи. Това обаче не е така.
Андрей Попов:
- Мнозина смятат, че е умен дом - това е нещо ненужно, просто за да се похвали, но той има съвсем други функции. А с оглед на това, че енергията, все по-скъпи, спестявания все пак се постига. Средно, можете да спестите до 30%.
The Chief:
- Нека да поговорим за това, когато с'се появи това понятие, и откъде е дошло?
Андрей Попов:
- Може би, мнения могат да бъдат много, но ми се струва, че первоисточником са Съединените Щати и техният консервативен, мързелив начин на живот.
The Chief:
- Сега на пазара наистина има нужда в тези домове?
Дмитрий Козите:
- Бих искал накратко разказа какво е умен дом - това е просто икономика. Откъде започна всичко? Регулиране на температурата на въздуха в дома. Постепенно това се превърна в да се подобри, и с'и се яви на практически комплекс системи. Това е набор от някакви функции, достатъчно сложен автоматично комплекс. Все още може да бъде разделена на понятието "умни къща" на чиста икономика и забавление.
The Chief:
- А наистина ли е полезно?
Дмитрий Козите:
- Как да се види. Не може да се каже, че този "кубче" отговаря за всичко. Ние возводим всичко в единна система, въпреки това, всяка система е самостоятелно: те помежду си са съобщени, но повредата на една система да не доведе до излизане от строя цялата система като цяло.
The Chief:
- Има ли някакъв положителен опит в използването на подобни проекти?
Дмитрий Козите:
- Като цяло разбирането на "умни къща" - това comp'на компютъра, на който са инсталирани програми, които са включени и выключаются по задание на собственика. Но все пак това е единственият мозък, който при нештатной ситуация се изключва цялата система.
Андрей Попов:
- Мога да добавя, че всяка система работи самостоятелно, но под контрола на централизирано процесора. При условие, че на излизане от строя на един от системи, преди всичко, въпрос мониторинг и моментална реакция: ако нещо се случи, то тогава може да се предвиди и да се гарантира, че системата ще работи автономно, и нищо няма да се случи. Като цяло, разбирането, че един умен дом - това е някакъв comp'ютер, не е съвсем правилно. Това е мрежа на процесори и контролери, които priv'свързани към различни системи. Това е същото, както в бизнеса - има зв'връзка, има ръководител, който ръководи действията на фирмата. Но ако шефът е болен, това не означава, че фирмата спира работата си. При всяка връзка или отдел има своите функции, които се извършват непрекъснато. И най-ефективен вариант за дружеството е, когато във всеки един момент може да се промени от един служител на друг. Същото е и тук.
The Chief:
- Има един много важен момент. Не се случва така, че хората се плашат, ако се променя на управляващото дружество, да речем, на вода: а спре ли доставки? Като се има в това?
Андрей Попов:
- По мое мнение, управление на интелигентен дом носи ползи от факта, че изключва човешкия фактор - разходите за него са изключени. А при смяна на дружеството нищо не се променя. Променя се само времето за реакция. В края на краищата, задачата на управляващото дружество само в това, да замря за конци и получаване на информация за различни системи. За това не трябва да шестнайсет души - само от един оператор.
Дмитрий Козите:
- С намален брой на персонала се подобрява качеството на работата и обучението на специалисти, широк клас е по-евтина. И по-лесно се поддържа една обученную екип строители, от няколко, които ще отговарят за цял автоматику.
The Chief:
- Ние говорим за автоматике? Не за поддръжка на някакви тръби?
Андрей Попов:
- Всъщност сега, като тръби, които могат да не се докосват до 80 години. Им е трудно да нанесе някакви механични повреди. А ето сензори - и трябва да обслужва.
Сергей Albena:
- Кажете, има ли някаква практика на прилагането? Наистина работещи системи? Понякога се създава впечатлението, че има желание да вградите някаква нова технология, но това води до нови проблеми. Ако, например, да постави нова интелигентна система, някои служител да забравя да затвори вратата, и всички тръби перемерзнут. Възможно ли е да доведе някакви примери?
Олга Колганова:
Подобни системи се използват сега е много широко приложение, както в индустрията, така и в къщи. Не мога да кажа, че сега всички у дома система са интегрирани в единен блок, но такива зв'язки като топлоснабдяване, водоснабдяване, климатични системи и принудителна вентилация са класически - всички автоматизирани и офлайн. Ако говорим за слаботочных системи - пожароизвестяване и охранителна сигнализация, телефония и система за телевизия също са интегрирани и са с централен пулт за управление. Още един важен въпрос - експлоатация: една компания трябва да сключи договори с професионални организации (монополистами - светлина, газ, вода), които се грижат за отделните части на системата, както и с организации, осигуряващи гаранционно и следгаранционно обслужване, тя трябва да осигури и постоянен контрол.
Система "умни къща" трябва да бъдат надеждни и професионални ръце. Основната задача на системата "умни къща" - това е, преди всичко, пестенето на енергия, а по-късно комфорт.
Дмитрий Козите:
- Разбирате, интелектуалност на къщата е продиктувано от точно нуждите си. Това е като пирамидата на Маслоу: за "умном дом" ще започне да се чуди, когато имате нужда не просто в основни комфорт и сигурност, но в допълнително. Това е, "интелигентна къща" още повече защитава ви от пожар, това не е просто система от сензори. Когато имате нужда от всичко това, вие и изберете "умни къща". Ако един инвеститор иска да апартаменти в новопостроена сграда се продаваха по-скъпо, а след това той се оборудва подходящо. И така, всъщност, са прави тези, които твърдят, че умен дом - тя е точно такава модерна характеристика, която започнаха да се впускаме в последно време. Всъщност това е нормално, това е някакъв маркетинг. Премина някаква вълна, ценностната система вече се превърна в основна, а за да се продаде на този или друг продукт, необходимо е да се изгради нова система от ценности. Като пример може да доведе климатици. N'преди пет години отиде вълна, а сега вече има оферти за общ климатик. Върви трудно, тъй като голяма стойност на въпроса. Необходимо четири пъти повече платите, за да го работи.
Сергей Albena:
- Т.е., текущите разходи силно се увеличава?
Дмитрий Козите:
- Те особено силно се увеличават, ако не притежавате основа на интелигентни сгради, тъй като климатична система е много по-лесно да се управлява в "интелигентна сграда". Така че въпреки факта, че инсталацията на тази основа път, неговата работа ще бъде много по-евтино.
Олга Колганова:
- Искам само да кажа, че има определена категория хора, които просто не ще да живее в "интелигентна къща". Разбира се, това са финансово обезпечени хора. Също така има промишлени предприятия, които могат да работят само с помощта на системи "интелигентна сграда". В нашия град това има и активно се прилага. Но все пак на пазара има мнение, че е интелигентен дом - това е само автоматично управление на завеси, включването на мултимедийни системи, климатична инсталация и функциониране на никакви шкафове - това е всичко, което може да предложи разумен къща. Но всъщност всичко това е много повече, а броят на системи зависи от стойността на об'обект.
Сергей Albena:
- Аз, като потенциален купувач на такава система, мога да кажа, че за мен на този пазар, се открояват три сегмента. Първият сегмент - това са стари сгради, където нищо вече не е възможно да инсталирате. Вторият сегмент - това още не е построен за'обекти, те са най-интересни, тъй като, очевидно, винаги е по-ефективно, когато системата първо се определя в комплекса. Това е много тесен слой, по-малко, но може би тя е най-печеливш. И третият сегмент е обновено жилище, с нови комуникации. Собствениците на такива обекти'обекти на интуитивно ниво, трябва да се разбере, защо им е необходима още една скъпа система, която всъщност ще замени това, което вече имат, например, вентилация с функции климатик, индивидуална система за отопление, автоматични завеси и така нататък. Въпросът е: колко струва и кое съотношение между цена и качество?
Дмитрий Козите:
- Аз винаги нося едно такова сравнение: тя е като закупуване на втори автомобил, и как той ще бъде по - вие решавате. Горната граница няма. Това е въпрос на комфорт. Мисля, че ако се говори за тези три системи, които заявиха, разговорът може да се води, като се започне от n'от пет хиляди евро. Всичко зависи от нивото на системата и изискванията на клиента.
Сергей Albena:
- Да речем, е десет хиляди евро. Какво получавам за тези пари? Аз и сега има различни дистанционни, които управляват целия локализация, съответно, имам обратните зв'връзка с отопление и климатик. Или прави интелигентен дом тези системи са взаимно свързани?
Дмитрий Козите:
- Аз ще ви дам един пример от своя живот. Аз успях да се постави дома вентилация, но постоянно страдам от това, че не е направил нищо наистина умно в апартамент, и сега е принуден през цялото време ръчно да се регулира работата на цялата система. Какво ще получи? На първо място, ще получи домакински комфорт. И точно домакински комфорт - това е нещо, което, ако трябва да бъда честен, се интересува от вас, като битови потребителя. А за допълнително удобство - това е такава връзката'системи за връзка, при която сте престанали да се мисли до какво ще доведе една или друга стъпка. Един добър специалист ще направи така, че да можете да се предвидят всички ситуации, които са възможни. Системата работи това, което вие в момента правите. Ако става дума за намаляване на температурата, намалена мощност на батерията. За комфорта в помещението оказват влияние няколко системи. Или вие правите това за себе си и за създаване на цялата система, или за вас това прави автоматика, а вие поставяте един параметър.
Сергей Albena:
- Да речем, няма вентилация, а просто има система за отопление. Кога и как тя решава кога да се включи, а когато се изключи?
Андрей Попов:
- Можете да зададете стойност на температурата, а самият контролер, в съответствие със заложената в него програма, решава, как да се постигне този параметър и как го подкрепят. Това означава, контролерът изпраща сигнал за включване на системата за отопление (температура падне под зададената) и изключване (температура се покачи над зададената).
Сергей Albena:
- Искам да се намери такава точка, която би била оптимална за цена / качество и е стимул за усъвършенстване на системата. Макар, че за мен е очевидно, че за определена сума вместо на четири дистанционни управления за управление може да се получи един, и в това има логика, това е наистина удобно. Освен това се добавя към определен ефект за спестяване на ресурси. Например, вместо да работи климатик, който охлажда, могат да не работят с някои други системи. Някои функции, например, разширяване на системата, на мен по-малко разбираеми. Всъщност универсално потребителя е интересно точно това. Както е известно, съвременни бизнес центрове носят много по-голяма функционално натоварване, и там наистина трябва да се поставят такива системи, тъй като въпросите на информационната сигурност и допълнителни функции е много важно.
Андрей Попов:
- Ако се върнем към вашия първи въпрос: да, всъщност всички съвременни бизнес центрове имат система за управление на вентилация, система за мониторинг, управление на централно отопление, система за сигурност. Но те са по-скоро локални в рамките на своята система или подсистема. Пълна интеграция на системи, което води до пестене на енергия или за подобряване на сигурността, - това засега е само зачаточный елемент. Въпреки че, ако полагане на възможност за поетапно въвеждане на системи, финансовите разходи могат да бъдат разпределени в определен период от време.
Дмитрий Козите:
- Скепсис тук разбираемо, защото, наистина, да се предвидят всички възможни варианти невъзможно. Въпреки това тук може да има и друг аргумент. Вие вече споменахте, че повечето системи от този вид е от Запад, а там търсенето на подобни системи има, и той ще ви обясни съвсем не е икономия на ресурси. Всъщност, и ние имаме евтина топлина и евтина електрическа енергия. Що се отнася до прилагането на Запад, както това е в основата на къщи и апартаменти, а след това е допълнителен комфорт, който се въвежда поетапно. Почти със сигурност мога да кажа, че системата за осветление в теб е създаден по такъв начин, че да се карам с него във всяка стая. Можете да зададете всеки алгоритъм, до това, че светлина ще бъде зажигаться точно в такова количество стаи, на това ниво на интензивност и така нататък, които отговарят на броя на хората, пребиваващи в къщата. Това е допълнителен комфорт.
The Chief:
- Колкото е необходимо време, за да се гарантира, че техническото задание за програмиране на такава система?
Дмитрий Козите:
- Аз мога да отговоря, тъй като това се случва в Германия, тъй като представя германската фирма. Разговор с клиента два или 3:00 часа, два-три дни, за изпълнение на работата и подробно техническо задание е готово.
Андрей Попов:
- Време на съставяне на техническото задание, зависи от клиента. Клиентите са различни. Един от начините - самостоятелно попълване на клиента задачи в сайта на нашата компания. По-нататък по-подробно изготвяне на задание отнема около една седмица. Що се отнася до изпълнението на тази техническа спецификация, която позволява да се каже, че системата вече е готова и че трябва да се програмира под вашите желания, тук става дума вече за едно или две места. Това е така, тъй като системата трябва да се коригира, и в този период, тя приключи по изисквания на клиента. Какви неща ще се настройвам на себе си, а някои ще доусъвършенства програмист.
Сергей Albena:
- Това е, както разбирам, с пристигането в офиса и поръчка на система до нейното пълно въвеждане в експлоатация може да отнеме около четири месеца?
Дмитрий Козите:
- Предполагам, че дори и повече. В края на краищата хората, които разбират от всички функции на функциониране на такава система, могат да споделят с програмисти реши, какви функции изпълнява система, и това може да се увеличи времето му за въвеждане в експлоатация. Факт е, че човек първо се сблъскват с нови за него услуга, не винаги знае неговите пълни възможности.
Олга Колганова:
- Кажете, колко често трябва да се актуализира на тези системи?
Дмитрий Козите:
- Доколкото знам, сега функционалност сгради не се променя бързо: климатик вече е имало преди двадесет години. Нека да започнем с една система от функции, които можем да контролираме. Когато функционалност не се променя, да не променят нищо в дома през следващите двадесет-тридесет години. Когато се поставя нова версия на операционната система, ще се постави на нея, не защото старата е лоша, а защото вече с'появиха допълнителни приложения, които изискват инсталиране на нова система. Ако в нашия дом, апартамент, вила нищо не се променя, ние нищо не трябва да се промени и в системата на управление.
Борис Орешкин:
- Това е, ако комфорт, който сте задали първоначално сте доволни, вие можете да направите нищо не се промени.
Дмитрий Козите:
- Програмиране на системата по ваше желание можете да въпреки че всеки ден, а ако жилището ви са настъпили промени, например, се премества детска стая, свойства на системата може лесно да се промени.
Олга Колганова:
- И така, чрез създаване на добра умен дом, може да не се правят промени в функционалността на системата до свършека на века?
Дмитрий Козите:
- Вие сте абсолютно прав.
Олга Колганова:
- А какъв е гаранционният срок? Колко често ви карат да се намесва специалисти, за да се замени или да се подобри една или друга подробност?
Борис Орешкин:
- Има много различни нюанси. Ако това, например, датчици за температура, това действа много фактори: дъжд, прах и така нататък. Всичко това може да се почиства веднъж месечно, а може веднъж в годината. Това зависи от атмосферата, в която работи системата.
Олга Колганова:
- Не работи ли така, че трябва месечно да се обадите на специалист?
Борис Орешкин:
- Гледайки как. Ако имате своя вторичен контур за вода, тук нищо не могат да се променят. Ако ние се сблъскваме с агресивни външни компонентите и контрол, които извадени от строя ни техника - сензори, въглища и всичко, което искаш - тогава от тях зависи гаранционен срок.
Борис Орешкин:
- Въпрос е, колко дълго може да не "отидат" в системата. Самият потребителят може и да не се докосва система: ако той зададе някаква конкретна задача, а техника го предлагат на изпълнението. Винаги има обслужващ персонал, който може да намерите на дистанционното вина и премахване на нея. Неизправност може да бъде включително и планираната, ако ресурсът е предназначен за определен период на работа. Когато той работеше си, тя трябва да бъде планирано да се заменят. Или това може да бъде скрит дефект, наличието на които никой не може да прогнозира. Някои системи са изчислени за проверка на самите себе си, като например система за сигнализация. В един момент тя може сама за себе си да получават информация, ако някъде не се задейства. В този случай могат да помогнат на оператора или програмист, в зависимост от проблема.
The Chief:
- Какъв е гаранционният срок, който се дава на самата система поставя компания?
Андрей Попов:
- Има гаранция на самото оборудване, както и гаранция, която ние, като фирма-инсталатор, даваме на самата система. Тази гаранция се свежда до три години, в зависимост от договора с клиента. Гаранция на оборудването - това е обикновено една година.
Сергей Albena:
- Има ли някакво гаранционното обслужване на тази система през тези три години? В края на краищата, обикновено излиза от строя оборудване, както и самата система: някой ме прекъсна кабел е повреден сензор и т.н.
Андрей Попов:
- Що се отнася до надеждността на оборудването, то може да даде такъв пример: ние не сключваме договор послегарантийного поддръжка на системата като абонат на договор, за да се веднъж месечно мъж дойде и обслужва: ние вярваме, че това е някакво безсмислено упражнение. На първо място, за това клиентът трябва да плати парите, и второ, в него често не е необходимо. Обикновено договорът е в действителност, когато наистина трябва нещо да се направи. Това говори, че проблемите с хардуера са много рядко. Промени и почистване на филтри в системата за вентилация - да, това е необходимо, но що се отнася до самия управител на процесора, сензори и елементи - това не е необходимо.
Бих искал също да добавите за подмяна на оборудване и добавяне на нови устройства. Както показва нашия опит, това вече се отнася не за някакъв системен оборудване, което отговаря за системата за вентилация и система за отопление; обикновено'изглежда новия контролен панел с нов дизайн. Тук по желание на клиента е възможна замяна, но всичко е на ниво: една взел, друг си поставили. Това е повече имиджевая част, а не това оборудване, което отговаря за жизнеността на системата.
The Chief:
- Колко реално можем да говорим за спестявания? Ако става въпрос за апартамент - това не е най-важно, но в случай на големи бизнес-центрове въпросът е много актуален.
Андрей Попов:
- Има статистика, макар и западна, според която спестявания е до 30%, но това е при условие на пълна интеграция. Аз мисля, че в Русия спестявания могат да бъдат повече, тъй като ние все още не толкова сериозни проблеми с ресурсите, както на Запад.
Дмитрий Козите:
- Има един пример: изчислено е, колко може да спести инсталиране на нищо, а само сензори за присъствие в общите части в бизнес център с обща площ от 2, 5 хиляди квадратни метра. Сумата възлиза на около 5000 евро. И инсталацията на самите сензори струва около 2500 евро, което означава, проектът напълно окупился за една година. Наистина, може да се говори за големи спестявания, но тя зависи и от големината на дома, функционално насищане и алгоритми за управление.
Сергей Albena:
- Че сега е по-популярно сред клиентите са: ориентация към комфорт или икономия?
Дмитрий Козите:
- По отношение на частния сектор мога да кажа, че тук хората се интересуват на първо място, за допълнителен комфорт. В бизнес центровете пак основната задача - това е икономия.
The Chief:
- Това е влияние върху ликвидността на сгради?
Дмитрий Козите:
- Ако говорим за западните компании, в това повишава ликвидността на сгради за десетки процента.
Андрей Попов:
- Тъй като интелектуалност на сградата намалява значително рисковете, това прави много по-малки премии, които ежегодно се изплаща компанията. Такова намаление на изплащане може да достигне 50%.
Борис Орешкин:
- Освен това, умен дом е допълнително свободно време. Ние не трябва постоянно да си губя времето, за да наблюдавате система. Автоматика мисли за нас, а това време може да отделяте на себе си, или да посвети на някой друг. Всъщност, цялата идея за прогрес и се състои в получаване на допълнително време.
The Chief:
- А има ли примери за това, което се случва на сгради, когато се инсталира допълнителна система?
Андрей Попов:
- Със сигурност. Вече споменахме за това, че'е възможност за провеждане на по-малко обслужващ персонал, който при това ще има по-компетентно да изпълняват своята работа. В голяма къща има места, в които хората не ходят от години, а за комуникация там минават. Системата ви дава възможност да следите какво се случва в тези места.
The Chief:
- Чувал съм за това, че има възможност за допълнително отдалечен контрол над това, което се случва в къщата. Например, аз мога, с помощта на дистанционно управление контролира системата от разстояние от няколко хиляди километра. Освен това, аз мога да получавате кратки съобщения от системата на мобилен телефон.
Дмитрий Козите:
- Вие сте абсолютно прав, но тук вече става въпрос за друга ръба на комфорт. Със сигурност тези възможности съществуват, но те попадат по-скоро в редиците на възможности, отколкото е необходимо.
The Chief:
- Това е, управляващото дружество може да си позволи да контролирате множество бизнес центрове директно от вашия офис?
Андрей Попов:
- Теоретично това е възможно, но не си струва все пак да доведе ситуацията до такава крайност. Винаги е по-добре, ако във всеки дом седеше оператор, който е извършил предварителен контрол. Това не десет бригади на обслужващия персонал. Контролира възможно, но това може да се направи достъпна информация за някой друг. Това е въпрос на канали за предаване на информация.
Сергей Albena:
- А какви са начините за защита са предвидени за предаване на информация? Да кажем, ако аз действително присъства в къщата само в почивните дни, а цяла седмица искам да се контролира домашна система за дистанционно?
Андрей Попов:
- На първо място, това зависи от софтуера, който се използва. Не може да се постигне абсолютна сигурност, винаги остава малък делът на вероятността от обезпокоителни намеса.
The Chief:
- Нека ще читателя, че трябва да се направи, само ако тя планира да построи къща, но още не съм сигурен, че ще се инсталира системата. За тази цел той трябва просто да се положат възможност за настройка на тази система за в бъдеще?
Дмитрий Козите:
- Да. Той може просто да проправи кабел и шина за данни - това ще е достатъчно, за да се осигури възможност за инсталиране на системата в бъдеще. Това ще даде пълна гъвкавост при по-нататъшното справяне с промяна на обичайната система на интелектуална. При себестойност на кабела в 300-400 долара - това е сериозна икономия.
Сергей Albena:
- Оказва се, че след няколко години тази възможност при покупка на жилище ще бъде решаващ фактор.
Андрей Попов:

- Да, и много скоро тази възможност може да се превърне в решаващ фактор за корпоративния сегмент, тъй като, на първо място, това е въпрос на комфорт, намаляване на разходите и подобряване на ликвидността на сградата. Точно същата ситуация беше, когато в строителството с пластмасови прозорци.


Източник: Списание "The Chief (Готвач)" - N3 (март 2006 г.)

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика