пʼятниця, 25 квітня 2014 р.

Полина Дашкова: "В първата вечер аз се чувствах като у дома си"

Полина Дашкова не просто популярен писател и автор на вълнуващи детективи, тя все още е и дизайнер, а също и малко ремонт работа. А при закупуване на апартамент в центъра на Полина се оказа участвала в почти детективска история...

- Кажи, Полина, вярно е, че хонорарът за първото си произведение е невероятно голям?

- О, боже... (смее се) Неправдоподобни - подходящата дума. Когато не може да се разбере, колко пари са ми все още плащат за първите ми книжки. За първи път такса приличаха на голяма купчина pom'ятих статии, прибрана в найлонов плик, - аз съм на радостта дори не се брои. Помислих човек и каза, че нищо скочи - аз още втората книга пиша. Аз съм от щастие договор всъщност не прочетох, а там е ситно е написано, че това е хонорар за две книги, тази и бъдещата. 700 долара за всичко, в рубли.

- Това е на мнение, че известен писател може да си позволи всичко, погрешно?

- Това далеч не е така. Издател, който работи с известен писател, наистина може да си по нищо не се отрича, но самият автор далеч не е приказно богат. Например, това придобиване, като апартамент, ние сме мислили много дълго време и дълго време планирахме нашия бюджет. Така че искам да изразя огромна благодарност на моя настоящите издатели, които са ни помогнали да се разшири жилищната площ. Седем'аз у нас е голяма, за всички имаше само три стаи, и, разбира се, една пълноценна ъгъл на всеки, просто не е имало.

- А какво сте работили? Може би на писателя нужда от място, където към него ще дойде вдъхновение...

- В това отношение аз съм непретенциозен (смее се). Аз мога да пиша и на колене, и на пода - за мен това не фундаментално. Въпреки че, разбира се, винаги съм искал да има своя шкаф, масата си и на своето удобно кресло. Сега, в нов апартамент, аз бях в състояние да реализира мечтата си. Аз просто прекрасен кабинет.

- Разкажете ни за вашата мечта повече: в какъв стил кабинетът е декориран като мебели избирахме?

- В моя дом навсякъде класика, и кабинет не выбивается от общи рамки. Тук имам два плот - бюро и обикновен. Защо-това исках точно два. Покрай стените са от рафтове с книги, в основата на това е класика, която аз много обичам да препрочитам. И, разбира се, на моя стол. Истината е, че тя малко выбивается от картината, но когато възникна въпросът: да купя красива и старинна или офис и удобна - аз съм дала предпочитание на втория вариант. Все пак това е мястото, където прекарвам по-голямата част от времето, а за мен важен е комфорта.

- Полина, не толкова отдавна са се преместили. Кажете, когато сте се почувствали своя нов дом точно вашия дом?

- Как да не е странно, това е чувство дойде при мен, когато в апартамента още нищо наистина не е имало. Дори и самата къща не е била обитавана, и да се върне вечерта беше много неприятно: светлина под'езда не е имало. Но точно тогава, лягане през нощта в леглото, аз закрывала очи и си мислех: колко е добре, всичко мина. Бях абсолютно сам в нов апартамент и аз съм пам'помня как вътре в мен разлилось някакво топло чувство, чувство на спокойствие и уют.

- Как сте намерили този апартамент? Защо ви привлича този вариант?

- Първо, нашите търсения са ограничени само в един район - на тези, в които ние след това и живели. Местят някъде у нас, дори в мислите си не е имало. Всички затевалось единствено за цел да разшири площ, а районът своя ние много обичаме. Тук съм родена, най-малката дъщеря, ходи тук в училище - всичко това вече има (смее се). И точно защото не сме искали промяна район, имаме проблеми. Апартаментите, които са тук, има по-голяма площ, е общински.

Нас, разбира се, съвсем не са доволни от перспективата да се установят в комуналка, и стари апартаменти, те всички са импрегнирани с чужда аура, непознати емоции, а ние не сме искали да се странен проблем се унищожават нашето семейно щастие.

Но решение има много неочаквано. Тъй като ние сме с Дашей (най-малката дъщеря Полин, - Прибл. Ед. ) Се разхождаше и отмина строителство, видях обява за продажба на апартаменти от строителя, решили да запишат телефон. Не успяхме да можем да достигнем по-близо, тъй като към нас се приближи млад мъж, с'се оказа по-късно, представител на строителна фирма, и закрутилось...

- Чух, че сте имали някакви проблеми с пускането, разкажете ни повече, че при вас се е случило?

- О, боже... дори не искат да си спомнят. Факт е, че ние дълго време всъщност не са били собственици на апартамент ни и остава разписани в същата квартира, която имаме си купили и другите хора. Добре, че поне те идваха, за да ни настанят. Вие нямате представа, колко се дължи на този проблем е! Нито лекар на детето да се предизвика от клиниката, защото дълго време сме живели без телефони, който ни не искаше да се инсталира... в крайна сметка, от радост придобиване на нови жилища почти нищо не е останало.

А факт е, че в това време сме закупена със строители договор переуступки права - ни увериха, че това е най-удобният начин. И след ОТИ ни би трябвало да са направи право на собственост и да направи вчера, но в действителност всичко е съвсем не така. Аз вече и своите ім'ями се опита да се възползват, привличайки пресата, и депутатите писма пишеше, но все без резултат...

- Може би сто пъти по-съжаляваме, че започна преместване?

- Не, разбира се, беше трудно, но всички трудности струва това: в края на краищата, но сега имаме цели 5 стаи! Заради това си струва да се борим!

- Създаване на интер'джери, вие се обърна към дизайнерите?

- Да, в началото беше кауза. Но всички те предложиха да се направи от апартаменти подобие на музея, затова реших да направя всичките си сили. Самата креслила чертежи, самата всички подбирала и продумывала, а след това по мои скици на моята добра позната-архитект вече е подготвила проекти за работни. Оказа се от 5 стаи, въпреки че като цяло първо, те бяха три. Но аз така се разделих пространство, което сега всеки си има собствена стая.

Все още много ми се искаше да е в банята имаше прозорец, в полза на него сме се отказали от прозорците в хола. Но всичко се оказа в крайна сметка, много красива. Хол се обърна, макар и без прозорци, но предлага на общуването. Там винаги цари здрача, като че ми изглежда много романтично.

- Полин, вие и вашата седем'аз участвали в ремонти?

- Още! Много хора погрешно смятат, че да, ако позволяват възможностите, може просто да наемат работници и след това просто в'да се вози на всички готовенькое. Нищо подобно! Трябва всичко да контролира себе си, ако, разбира се искате, а след това да си къща те е обичал. Ние със съпруга си на опашка, за да заступали на смяна. Един, разбира се, е трудно, а това на свой ред, непроменени поносимо.

А мъжът и обзавеждане събира, и контакти рисувал, и много други неща. Дори момичетата, които присъстваха. Всеки е направил по нещо от себе си в осъществяване на своята стая. Нито, например, много исках метална легло - трябваше да резервирате зад граница, у нас това, което й беше нужно, не е имало. Плюс с плат за пердета излезе приблизително същата история, така че аз започнах шия сама.

Материали по темата

Жигунов и Заворотнюк: "У нас в банята телевизия"
Долче и Габана: сладка двойката
Къща министерството на отбраната
Иван Ina: "Аз идеално се вписвам в апартамент"
- За мен винаги е било много интересно, ето какво: когато известен човек идва в магазина, как си там възприемат? Вие също вероятно доста трябваше да се работи по салонам мебели, докато оформляли апартамент? Имаше някаква история?

- Имаше, разбира се, къде без него. Пам'спомням си, в един магазин съм се погрижила за себе си на масата за кабинет, и ми хареса един, изпълнен в старинен стил... Така продавачка просто окупира мен. О, боже, как тя распиналась! Всички, каза, и се стигне до това, каква вода поливалось на дървото, от което е направена на масата. В резултат на това, когато си на езика ми е омръзнало, и аз попитах за цената. Попита, чух в отговор на някаква космическа сума, обърна се и тръгнали към изхода, а тя ми накрая и казва, че, къртица, известна писателка не може да си купи хубава маса? Но аз никога не се обиди, дори ми е смешно как някои хора грешат.

А пам'спомням си, дошла в магазина, така че в крайна сметка до правилния отдел и не достига, тогава ми се искаше да младата дама е психолог, а след това един млад човек да поиска автограф, ами мисля, че не е съдба...

- Имате ли романът "Награда", където главният герой също новосел... Аз разбирам, че пише го под впечатлението на преместването?

- В точка! (Смее се). У нас в апартамента, много добра чуваемост, така че, когато къщата постепенно заселялся, от всички страни са се превърнали изслушани ужасни строителни звуци, тук трябва също ми беше някак си облекчи душата е решила да направи герой новоселом, нека също се измъчва (смее се).

Текст: Юлия Анпилогова | Снимка: JP

Източник: Собственикът

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика