понеділок, 21 квітня 2014 р.

Потърсете сервисники!

Известно е, че всяка техника има краен срок на услугата. На това тя е и техника, за да може в един прекрасен ден вземе и се счупи. Както казва Уилям Шекспир: "Нищо не е вечно под Луната". Да се досетите, че и климатик не принадлежи към вечните ценности.

Опит в реална експлоатация на битови сплит-системи в Русия показва, че средният живот апарати за бизнес-клас е около 10 години, за климатици икономична класа - около 8 години. Тези цифри са получени и проверени, за сплит-системи 1993-1996 години на раждане. Много фреон е протекъл оттогава, и, според наблюденията на опитен кліматехніку, по трайност модерните климатици отстъпва на "изкопаемите предшественици". За оборудване, продадени в 1997-2000 г. срок на експлоатация трябва да се приеме равен на 9 и 7 години, съответно. А за технологиите, издадени след 2001 г. - на 8 и на 6 години. Причините за този спад на продължителността на живота най-малко на три.

Първо, самите компании-производители умишлено намаляват ресурс на оборудването, опитвайки се да поберат му до време остаряване.

На второ място, през 1997-1998 и 2001-2003 г. се наблюдава рязко увеличение на броя на фирмите, занимаващи се с климатични на бизнеса, следователно, на пазара бързо се увеличаваше броят на монтьорите. Логично е, че това е довело до намаляване на качеството на инсталацията, липса на сервизното обслужване, намаляване на средния период на експлоатация.

И на трето място, цените на климатична техника от 1993 г., са паднали в пъти, а защото се променя психологията на клиента. Сега той е готов по-често се промени климатик, често без да чака, когато той ще излезе от строя.

Разбира се, горните срокове на услугата няколко условни. В южната част На Русия, където сезон експлоатация на оборудване по-дълго, а следователно и на живота му по-кратък, за подмяна на техниката е доста активно. Докато в много северни градове тя и не започна. Въпреки това, приемането на тези съображения уикенд, може да получите на динамиката на замяна отработавшей своя мандат техника. Разбира се, далеч не всички климатици, вкъщи изчерпани своя ресурс, ще бъдат заменени с нови.

Някои от собствениците на такъв имот ще бъде просто не могат да си набавят или от тях до този елементарен да не стигнете ръце. Други ще замени няколко домакинството "сплитов" на по-сериозно оборудване. Въпреки това, около 70% от техника, инсталирана преди 1998 г., ще бъде заменена с нова. По-нататък този процент ще се увеличи, докато в края на сегашното десетилетие достигне до 90-95%. В условия на икономическа стабилност и масовата достъпност на климатици човек, използва за комфорт, не иска да живее без предварително уведомление.

Като в ръцете на дългосрочната прогноза за развитие на пазара, на базата на това, че максималната консумация на глава от населението на климатици за Русия като цяло ще спре на около 8-9 климатици на 1000 души на година, ще получим графики 1 и 2.

Какво виждаме? През 2006-2008 г., за да се случи драматично увеличение на броя и дела на техника, която е инсталирана на замяна отработавшей своя мандат. Както се досещате, че такава излитане заместители брокери'е свързан с рязко нарастване на пазара през 2000-2002 г., когато темпът на увеличаване на продажбите достига до 40-70% на година.

Така или иначе, делът на битови сплит-системи, че отиват за подмяна на остарялата и излезе от строя техника, за следващите три години ще нарасне от сегашните 12-13% до 30%. Какъв е основният извод може да се направи от тази ситуация? Преди всичко, с рязкото увеличаване на ролята на сервизно обслужване и ремонт. Защото в повечето случаи СМЯНА на КЛИМАТИК КЪМ НОВ ИЗПЪЛНЯВА КОМПАНИЯТА, която го обслужва.

По този начин, услуга се превръща в основен инструмент за продажби. Като се има предвид, че след 10 години около 65% от цялата техника ще се продава чрез услугата, неговата роля става определящо. Така че, в страни с наложили се на пазара, например, Израел, Япония, Великобритания 70-80% от всички продажби - това е подмяна на хардуер. Така че компаниите, които не обръщат внимание на развитието на услугата ще бъдат принудени да се борят за останалите 20-30% от пазара - за нови клиенти, които купуват първия климатик в живота си.

В зв'във връзка с предстоящото в следващите години рязко нарастване на обема на сервизни и ремонтни работи трябва да се обърне максимално внимание на създаване и оборудване сервизни бригади. Трябва да се отбележи, че екипировката сервисникам, значително се различава от комплекта, който е необходим на монтажникам. Ако сравним с армията, монтьори - това е тежката артилерия, докато сервизи - сили за бързо реагиране. Комплект, който те носят със себе си, трябва да бъде лек и многофункционален. В този зв'връзка бих искал да си спомня някои устройства, максимално отговарящи на тези изисквания.

На първо място, това е вакуумна помпа RL-2. При изпълнение на 35 л. / Мин. маса RL-2 составялет 3, 8 кг, което е в пъти по-малко, отколкото повечето вакуумни помпи от този клас.

Нивото на маслото е лесно да се определи чрез специално прозорче, а за зареждане с гориво, не се изисква специална фуния.

Друго много полезно нещо - двухвентильный манометрический колектор, с везни за R22, R410A и R407C. Наличието на този уред премахва необходимостта от носят със себе си комплект колектори, и разходите, новости около 120% от цената на обикновения колекционер.

И най - накрая-ремонт труборез. Той позволява на отсече развальцованный космическия веднага на мястото на развальцовки, а не 20-30 мм от него. Ако трябва отново развальцевать стари тръби, той е просто незаменим, тъй като в този случай пътища на всеки милиметър.

Материалът е подготвен от компанията SIESTA

Източник: Светът На Климата

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика