Какво означава думата "витраж" и използват ли го сега?
Думата "витраж" идва от френски vitre и означава "в стъкло". В древността за създаване на витражи не са се нуждаят от стъкло голям размер. Достатъчно е сравнително малки фигури, издълбани фрагменти от'демонтиране на оловни переплетами в единна картина. В прозорците на катедрали витражные стъкло може да причини на кам'яний корици, укрепена с метални детайли. Светлината, която прониква през витраж, насыщался цвят, напълнена акценти на вътрешното пространство, създавайки илюзията за контакт с неземен същество. Днес витражи отново предизвикват към живота, де с помощта на интер'еры нашите домове.
Огънат оцветени стъкло светлина запълва пространството на интериора'интериор, създава атмосфера с определени характеристики, тъй като витраж - това не е просто самолет от цветно стъкло, а настроението, изкуствено създадени на закрито. Витраж е един от най-активните изразни средства на архитектурата и интер'ери.
В съвременните домове оцветени най-често се използва с очакването не толкова от физически, колкото на изкуствено осветление. Ако по-рано е най-разпространената форма е витражное прозорец, то сега е таван висока, фальшпроеми в стени, вътрешни стени. Почти няма такъв интер'интериор, където витраж не беше ли между другото. И много често той става централна цветна тема на целия дом, зв'язуючи отделни помещения в общия художествен контекст.
Според майстори, ако в интериора'интериор се използват витражи, вид на помещението само ще спечели. Например, може да се направи поставяне на художествено стъкло, през кухнята в банята направил естествена светлина. От едната страна на елемента остъкляване ще се слее цвят с интер'иером кухня, друга - в банята. Подобно оформяне става възможно благодарение използването на специална технология на изпичане - слели.
Тъй като стъклото е добре "работи" със светлина, прозорци често са украсени с покривното строителство. За плафоном обикновено се поставят осветителни тела, разположени в близост или на разстояние един от друг. По този начин, композиция се допълва от ярки отблясъци, които придават на помещението празничен вид. Малко по-различна изглежда през цялата плафон с разсеяна светлина. Подобен витраж изпълнени в техника "Тифани" от стъклени плочи с различна конфигурация. Опалове стъклото разпръсква, изкуствена светлина, подобна на дневната.
Художествено стъкло широко се прилага за оформяне на врати и прозорци. В този случай витраж за запълване на прозореца или вратата отвори се подбират въз основа на оформление и дизайн на целия дом. Например, чрез поставяне на window проеме витраж с участието на ландшафта, може да се "замести" невзрачную улица в слънчев морския бряг. В зависимост от времето на деня осветление стъклопис, а оттам и боя, и настроението се променят.
Чувал съм, че устройството стъклопис с прилагането на художествено стъкло може да ограбят " банката". Значи, хората със среден доход на витраж е недостъпен.
Художествено стъкло - скъпо, в зависимост от материалите и сложността на работата на квадратен метър от 500 до няколко хиляди долара. Стъкло почти вечно, но случаен удар може да унищожи едно уникално произведение. За да направите витраж по-крехко, по-големи равнина се поделят на малки, поставяйки ги в отделни "рамка". Има и други начини: витражът може да се засили мед профил, вграждане в стъклопакет. Освен това, използва се технология за производство на стъклопис на базата на акрилно стъкло. Въпреки това, според майстори, изкуствени материали нарушават принципа за естественост високо изкуство, към който принадлежи работата си артисти. Обикновено за изработка на витражи се използват цветно, оцветени в масата на промишлен начин, стъкло има сертификат за качество.
Стремеж към това, да направи витражи достъпни за най-различни слоеве на населението е довело до появата на нова тенденция в витражном изкуството на технологията на въздушната витражи. Разработена в САЩ в средата на XX век, Технологията е бързо спечели популярност благодарение на уникалните художествени и конструктивни характеристики. Макар че той използва нови модерни материали, в цялата работа все още се извършва на ръка. Основната разлика е нова технология от класическата състои в това, че като основа се взема цяло платно, стъкло, както и всички елементи от витраж се нанася върху стъклото и от двете страни. По този начин, с'възможност за драстично увеличаване на силата на стъклопис - защото основите на стъкло могат да бъдат с различна дебелина, кален и дори триплексом, което позволява по-широко да се прилагат витражи за големи остъклени повърхности и дупки, за лампи на тавана плафонов и в стеклопакетах всякакъв размер. Често в административните витражах се използва рифленое структурно стъкло, което помага за създаване на оригинални светлинни и цветови ефекти. Като подредбата се използват оловни ленти с различна дебелина и сечения. В накладном витраже такава лента не се споделя от стъкло, както това правят в подредбата на класическия витраже, а само създават линеен фигура. Тъй като тези линии се нанасят огледало с две страни стъкло, създава впечатление взаимосвързани оловни на подредбите. Такава витражът може изкуствено "состарить" специални химически реагенти. Да се разграничат етикет, стъклопис от класическата може само да приближава към него отблизо. Ако витраж се монтира в стъклопакет се определя в прозоречни отвори или в светлинни висока тавана, да се види разликата е почти невъзможно. Безспорно предимство на въздушната стъклопис се състои в това, че от време на тяхното производство отива много по-малко, отколкото на твърд работата с класически, състоящи се от стотици квадратни стеклышек. Съответно и разходите за режийни стъклопис в три - четири пъти по-ниска, което ги прави достъпни за широк кръг от клиенти и позволява по-често да ги прилагат за оформление на интериора'интериор и фасади.
Доколко е актуална идеята за стъклопис в днешния интер'ери?
Модерен витраж за разлика от класическите с контрастни избора на стъкла и ясни граници на цветовете се освобождава от стилистични рамки, превръщайки се в разнообразно и пластичное декоративно средство и като витраж емоционално и творчески център на всеки модерен интер'джер.
Психолозите твърдят, че за облекчаване на стреса човек трябва да сменя интер'рп най-малко веднъж годишно. В това отношение витраж без конкуренция - той се променя облика на почти всеки час, "играе" в зависимост от осветлението.
Днес витражи по-често се използват в частни интер'ерах. И това не'задължително прозорци. Витражът може да перегораживать помещение, да служи на бара, стена в басейна, плафоном. В жилищни интер'джери той ще внесе усещане за удоволствие, никога не изглежда монотонен. Честит витраж разпръсква светлина и позволява в къщата на слънчевите лъчи заедно с дъга отблясъци. Тази вечер той се възприема като изискан живопис с невероятен вкус. Стъкло губи прозрачността и проявява своите огледални свойства: отразява светлината от лампи, блести като скъпоценен камък. Витраж притежава изключителна декоративни, недостъпен други материали. Играта на цветове прозрачен и глухи стъкло в комбинация с рисувани емайли и выразительностью фактури засилват художественото въздействие на стъклопис. Днес витраж като изкуство на първо монументална се връща и в социални интер'еры.
Материалите подготви Ян Немирович
Източник: www. еremont. bg
Немає коментарів:
Дописати коментар