середа, 20 серпня 2014 р.

В резултат На дървета'дървена мода

Съотношението уникален и типично в областта на архитектурата и проектирането на жилища подвижен и прихотливо. "Каталог" проект обикновено се адаптира под нужди на клиента, понякога - до неузнаваемост. Гостите архитект проектира индивидуална къща, клиентът неволно се позовава на известни образци по история на архитектурата, списания или просто на жилищата приятел, славящихся авторитет по част вкус.

Да, и това е самата мода, ако не дублирането на свежи идеи?!

Парадокси на жилища

Световна флагман на дървета'дървена къща - фирма Honkarakenne Oyj, пълни платна приближава полувековому годишнина, декларира стратегическа промяна от типови проекти за индивидуални. Но при този обявява международен архитектурен конкурс с цел да се намери най-добрата един универсален модел за модерен дом. Марка Honka добре познат по целия свят, а повече от 100 хиляди щастливци в 30 страни вече живеят в импозантных маркови къщи. Всяка година фирмата произвежда в два от заводите си в Карстуле и Ааярві, че в централна Финландия, около 2500 жилища, все по-често извършване на поръчка и обществено предназначение. Влезте, "Хонка" счупи още един световен рекорд, след построяването на най-големите дървета'каменна къща - ски комплекс в Сочи с площ от 4500 кв. метра.

Получава се интересна картина. Хилядолетна традиция дървета'дървена къща се стреми да изпревари мода. Индустриален производител проявява интерес към индивидуални поръчки. Познавачите на националните особености на жилища търсят разнообразни форми. И накрая, лидер в производството на дървета'дървени къщи призовава архитекти по-смели да се прилагат други материали. И това не е крейсерска загадъчен финландска на душата.

Президентът на компанията Эско Теерікорпі обобщава: "Здрав'аз и красота - най-важните ценности. И нашите домове, носят ги хора. Нашите модели се различават един от друг в различни краища на света, но най-вече ние изграждаме за конкретни хора. Разбира се, ние имаме типични модели, но ние имаме намерение да се съсредоточи по-нататък именно на индивидуални проекти ".

Финландците от Токио в Солт Лейк Сити

Руските журналисти, поканени в Финландия на юбилейна прес-тур, се открива невероятна възможност да сравнят предимствата на собствениците различни краища на планетата. "С помощта на нашата агенцията мрежа ние сме постоянно в крак с тенденциите и вкусове на клиентите в тези страни, където са изградени нашите домове", обяснява търговският директор на Ристо Кілккі и листата чрез пързалки: морска вила в Южната част на Финландия, къща за свободно провеждане на време в Солт Лейк Сити, вторият по големина дървета'дървена къща в света, построена за звезди на световния футбол Стив Янг. Проект за Монголия, две къщи в Япония, изложбеният модел за Германия.

"Хонка" знае, че американците и руснаците предпочитат най-големите къщи, а японците - малки, по-точно за много скромни места. Французите повече други ценят околната среда.

Цената на най-скъпите в света на частен дом, построен от "Хонка", Ристо Кілккі се нарече не успя, тъй като допълнителна работа по обзавеждането и дизайна на интер'еров не се добавя и често не се проследява. Но предположих: щастлив домакин, изложени на повече от 10 милиона евро.

Директор на изтока пазара Мартти Кююренен горд, че Русия излезе на първо място по "Хонка"-износ, а делът му в търговския оборот на компанията е около 15-20%.

Материали по темата

Дървета'ян настроение
Дървото не се случва много!
Дърво на английски вили
Дървета'дървени къщи. Преглед на пазара
Марко Саарелайнен, син на един от n'пет братя-основатели на фирмата, полжизни живял в Япония и много добре информирани по вкус на съвременните японци. Там "Хонка" изгражда вили, частни къщи за постоянно живеене, така и на сграда за търговски цели класове "стандарт" и "премиум". Японското настаняване размер е значително по-малко на европейския и в пъти - на руски, но навсякъде, където невидимо присъства следи от традиции и спецификата на местните дизайн. Вила - размер с руска баня, вила, клас "premium" на морето, сред палми - малко по-стотици квадратни метра. "Бихме искали да продават в Япония дома руски размер, но в действителност средния японски дом - повече от 120 кв. м, а, в Русия ние доставяме дома 3-4 пъти повече ", - казва Марко. Неговата собствена къща проектирал известен японски архитект Едуард Сузуки. "Това е първото му произведение в дърво. Оказа се добре, и Едуард каза, че се проектира беше доста лесен ".

На пазара в Германия, според директора на посоката на Мати Науккарінена, е много конкурентен. Неговата функция е типичен клиент вече навърши 50 години, и това е специална целева група. Видими регионалните особености на архитектурата в различни провинции на Германия: "Ние достатъчно много извършваме планински къщи в южните земи, където местата за изграждане на трудни и сложни за релеф. Ние дори не можем веднага да доставят материали камион, така че привозим части или дори хеликоптер ".

Пътят към сърцето на французина, за да се убедят дистрибутор'ютора N'єра Вашерана, е чрез естетиката, така че скоро след началото на усвояване на този пазар е взето решение да се основе в Париж дизайн център. Стратегия комплекта: осем години се годишните продажби са се увеличили от 30 до 100 на проекти, както и парижката отборът е тренирал специалисти за експанзия "Хонки" в Испания, Великобритания и Ирландия. Френското представителство на драго сърце работи с много архитекти, включително руските, които ценят за висока квалификация.

Принуди да се междусъседски

Ръководството на компанията признава, че все още са в САЩ "Хонка" не достига успеха, за който очаквах. Въпросът не е само в протекционизме на местната власт на техните производители, но и в особеностите на вкуса на американци - много по-традиционния. Що се отнася до руснаците, те напълно споделят желанието на финландската архитектура до модерни конкретни форми. Просто смятат, че добрите неща трябва да бъдат много. Мартти Кююренен дали на шега, сериозно смята, че с Павел Павлинова, председател на петербург дъщерно дружество на фирма Rossa Rakenne, те ще руското посоката на първо място, изпреварвайки с финландския пазар. Той очевидно предвзятый и до екзотични прояви на руския дух: обесен в дома си в рамката на плочки от огромна плочки пещ, която е живяла в средата на дома от "Хонки" в някакво сибирско селце. В този проект като цяло много ръчен труд, включително таван панели, но това все още е изключение. По думите на Юра Куусісало, куратора на финландския пазар, нашите сънародници, закупуване на жилища в южните части на Финландия, с уважение към постиженията на местната архитектура и дизайн интер'еров. Във всеки случай в шоуто на проби "Хонки" в Ярвенпяя слышна предимно руска реч.

Повечето изпълнителни директори на дружеството живеят в дървета'дървени къщи "Хонка", и Мартти също. Къщата е изградена от нов дървен материал, който не се свие. Друг ръководител на фирма - Собственост Саарелайнен люб'язно позволи да опознаете своето родово гнездо, свитое в Туусула по проект "Унелма". Малка по размер, общо около 130 кв. м, тя създава впечатление основательного на мястото на хълм в близост до езерото.

Друго впечатление произвежда къща, през миналата година е построен "Хонка" за жилищна панаир в Хямэенлинна. - Съзнателни модерни, но доста ограничени форми представляват предмет на гордост на младия си господар. Проектът включва няколко иновации - технологични, архитектурни и дизайнерски. Мокри помещения, които в Финландия традиционно се прави дървета'пиян, този път изпълнени в камък, за да покаже как лесно с'демонтиране на последния с брусом. Къща необичайно за нас е ориентирана в пространството: утилитарен вид на фасадата е обърната към улицата, а с тераса и големи прозорци, отворени към борова лесок в дълбочина на парцела-малко от 12 дка. Къщата е с площ 128 кв. м решено на две нива и е проектирана седем'ю от четирима души. Дизайн построена в игра на различни повърхности, сред които много от всички видове дървен материал: нарязани на ситно, растрескалась, боядисана и изтъркан.

Босът призна, че всичко това си струва две хиляди евро за квадратен метър, включително и земеделска земя. Да купуват жилища на годишна финландски изложби-панаири изгодно. Тъй като града се състезават за правото на провеждане на тази популярна дейности, земята под експонатите се продават много по-евтино е, почти за нищо.

Юлия Хопта

Източник: zagorod. spb. bg

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика