вівторок, 29 липня 2014 р.

Улица гоблени

"Нищо не може да е по-добре, отколкото това е изкуство, служи едновременно и за украшение, и антидот, функционална и утилитарна архитектура, която сме осъдени. Той съживява архитектура, инжектира плътен и спокойно творение на човешките ръце и очарованието на един изобретателен творчески дух, който непрекъснато се прероди с помощта на нови материали и старите трикове на текстил, - може би, най-древния от всички изкуства, предлагани от нашата цивилизация ".
Клод Леви-Строс, социолог, этнограф, историк.

Противно на общоприетото схващане, интериорни тенденции мода стават все по-и по-предвидима: на фона на разцвета на инкубаторно hi-tech и хладно минималистичен голям интерес, декоратори се на топло и благородному предвид приложното изкуство - до гобеленам.

Така че, утвердившись в жанра на високото изкуство, тапети (те са едни и същи - гоблени се връщат в интер'джер.

Тапети, гоблени, тапісерія

Както всички първи неща в света, гоблени с'се появи в Древен Египет - фрагменти са открити като тапет от египетските гробници. Понятието "гоблен" все още не съществува, такива тъкани, наречени "коптскими". Какво е забележително, повечето техники на плетене, изобретени в III-XII век коптскими тъкачи, се използват и днес. В Европа тапети за първи път с'се появи в Германия, създадени те са в малки работилници или в манастирите. Огромни тъкани платна са служили не само за украса, но и за затопляне на студена кам'дървени жилища. Думата "гоблен" - немска Spalier - означава безворсовый, като правило, стенен килим с сюжетным, орнаментальным или инфинити изображение, изпълнена ръчно.

Думата "гоблен" с'се появи по-късно, след 1662 г., когато в Париж от-крылась кралската манифактура семейството Гоббеленов.

Бояджия Жил Гоббелен пристигна в царуването на крал Франсоа I на Реймс в Париж, основава в близост до град красильню за вълна. Впоследствие неговите наследници продължават да развиват това предприятие и са добавили към него приставката ткацкую. По-късно Луи XIV купи и красильню и ткацкую, надарен техния статут, щедро надарен с нов дом, а парите за съдържанието на манифактура. Всъщност това е придворная работилница: тъй като никой в страната, с изключение на краля, не можеше да си позволите да си купите тези безумно скъпи произведения на изкуството, а след това те и не постъпи в продажба, а вървяха право към украсата на царските дворци и подаръци в чужбина. По този начин, манифактура е съществувала като художествен институт, не донесе никакъв приход. Впоследствие всички тапети, създадени на тази фабрика, започнали да наричат "гоблени" (les gobelins), а още по-късно човек ще започне да наречем така, че всички тъкани безворсовым килими-картини, независимо от мястото на производство. Това не е съвсем вярно, ако не са сигурни в това, че родното място на платното - Франция, а след това се прилага думата "гоблен", а не "гоблен".

Има и друг, по-общ термин за означаване на художествен текстил, вярно е, че в по-широк смисъл - "тапісерія". Това е дума от гръцки произход: "тапес" на гръцки означава килими, покривки за маси, покривки. От тук се случва наименование в различни европейски езици първоначално произведения килим тъкане, а след това и обойной. Тапісеріямі наричат платна, които представляват някаква симбиоза пластика с ткацким на занаят, платна, често нямат нищо общо нито с обойным ткачеством, нито по-гобеленом и стърчащи по-често представители на монументалната и театрално-декорационной областта на изкуството, отколкото приложна.

В Русия исторически е прието да се използват термините "гоблен" и "гоблен". И двете наименования са влезли в руския език през XVIII век, когато в 1717 г., е основана първата петербург обойная работилница с поканени френски майстори. XVIII век е време на разцвета на тъкачна на изкуството. Манифактура в Бове става известна в цяла Европа, най-известните художници на света се стремят да създават свои картоны (шаблони, скици, по които впоследствие се създава гоблен) за тъкачни работилници. В Испания започва своята работа на семинар в Санта Барбара, основана Филип V Бурбоном. В последната четвърт на осемнадесети век тази манифактура набира истинска популярност благодарение на това, че като художник работи Гоя. От 1774 до 1791 той публикувано от 45 картини, които са служили картонами тапети за декориране на кралския дворец. С'появяват първите училища професионалисти-гобеленщіков директно при мануфактурах: никъде другаде не се научи този занаят, и твърде голямо количество специфични знания и умения трябва да притежават бъдещите майстори.

Скъпо и е безценен

В механично отношение на техниката на плетене на тапети е много проста, но изисква от създателя на пълна концентрация и безупречно търпение. Само си представете: ткачу трябва да се възпроизвежда с помощта на нишки картина, писанную маслени бои, а оригинала обикновено е много сложен, създаден от известния художник. Майстор трябва да бъде запознат с фигура, цветова схема, светлосянка, а освен това, още и притежава характеристики тъкачна дела, да умее умело да комбинират направления, не само в различни нюанси, но и различни структури, коприна с вълна, например, за прехвърляне на определен ефект. Ако говорим за изключителната работа, когато се основа от тъкан на ръка ги превръща заплете мрежа разноцветни конци, а след това върху създаване на 28 кв. см от професионалист ще отнеме цял ден. На 4-5 кв. м рисунки - 300 дни. За сметка на това цената на този гоблен е много висока. В Русия - от $ 1000 за кв. м, а в Европа - от $ 3000. Освен това, в Русия като такива на пазара тапети не съществува, и магазини, където можете да си купите истински гоблен, единици, често артисти-самотници правят платна по поръчка на "по ваш скица".

Само един ден в Москва идваше по-голяма изложба на старинни френски гоблени - в края на юни 2005 година. Бяха представени работа XIV-XX век от легендарния парижки галерии Boccara. Сега събрание тази колекция наброява повече от двеста екземпляра и е считан за един от най-големите в света. Експозицията се превърна в една от най-посещаваните, да видите с очите си известни платна дойде почти цялата Москва, посещение на изложбата включваше дори на протоколи за провеждане на делови преговори. Модерни И уникални древни тапети в тази изложба може да се купи. Но да направите това на нашите колекционери не успя: колекция от картини на признати на контрабандата, както и срещу представители на галерията Boccara в Москва са подали наказателно дело. Което, определено, само подстегнуло интереса на ценителите.

След това, през 2006 г. в Русия минаха две изложби в ГМИИ им. А. В. Пушкин - "западно-европейски пергола XVI-XX век" и "Автор-ская гоблен Гриши Брускина". Разбира се, събитието, с поканен-то репортери обърна внимание на обществеността като платна на известни майстори, така и от представител на съветския авангард Григорий Давидовича Брускина, че работи по класически гоблени техника. За тапет, започна да се говори сериозно, не само като историческа стойност, но и като елемент на съвременния дизайн на помещенията.

Интерес към старинния тъкане по целия свят нарасна още и благодарение на последната през 2002 г. в Ню Йорк изложба "Гоблени от епохата на Възраждането: изкуство и разкош". "Порой разговори след изложбата от хора, които се интересуват от най-скъпия вид изкуство от това време", - казва Симона Блоу. Баща й Войтек Блоу е бил известен на продавача и колекционер на гоблени. Благодарение на него, старинни оригинали има в частни колекции Дъстин Хофман, Стивън Спилбърг, в Белия дом. На търг в сотби в продължение на's колекцията от творби на почти веднага след изложението в Ню Йорк, взеха $ 4, 8 милиона долара.

Бесен търсене на гоблени сред съвременниците нарича още и като нищо странно, модата на по-големите къщи в САЩ. Огромно пространство, достатъчно трудно декорирани в минималистичной начин, както и свежи идеи и нестандартни решения, необходими като въздуха. Американските арт-дилъри казват, че им се случва да продават на n'айв гоблени наведнъж, и това е глупост в областта на продажбите на този специфичен свойства.

Милиардери от Microsoft, издатели, продуценти и манекенщицы със световната ім'ями, се оказва, живо се интересуват изображения рицарски битки, еднорози и красиви дами, сотканных ръчно, със сребърни и златни нишки.

Прави впечатление, че наскоро в Беларус (! Отвори врати Първият Гоблен Клуб", създателите на която са убедени, че "паркър, ролс-ройс и гоблен - неща на един ред". Клубът събира художници, излага ги на работа, кани хора, които се интересуват именно концепцията за "гоблен". Директор по маркетинг и реклама на този проект искрено страда за възраждане на традициите на този вид изкуство и насърчаване на имена на съвременни майстори.

Очевидно е, че модата за тапети се връща. Дизайн на модерното интер'интериорни става по - "м'който", "топло". Авангард, голи стени, изкуствени стайлинг в подреждането на жилища са станали вече почти масово скучно продукт, а строги, минималистичные решения в областта на архитектурата провокира на класически ходове в дизайна на интериора на дома. Възниква естествена необходимост в уюта, в работата на изнурителен ръчен труд. Експерти търгове и арт дилъри, които твърдят, че дори и по вкус на купувачите е настъпило промяна: ако по-рано са се ползвали търсенето на картинки с изображение на природата, пейзажи и цветя, а сега, в продължение на платната с библейски и исторически сюжет. Съвременни художници повече да не се стремят да създадат неутрални картини с ярки геометричен модел, който да биологично смотрелся в hi-tech-среда. Между другото, тези тапети са били по едно време на мода, но тъй като те са безкрайно тиражировались машинното начин, особена културна стойност не носеха и бяха нещо като фактурного плаката на стената. Много дизайнери вече не изключва възможността за декориране на офис площи обойными платна. "Например, на гоблен по картината на Малевич" Черен квадрат "ще намери своето място дори в тесния офис", - сигурен съм, че собственикът на петербург интер'професионално салон, който пожела да остане анонимен.

Мария КРЪГОВА

Снимка на www. tapisserie-aubusson". com

Източник: Общински преглед на недвижими имоти

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика