Психолозите отдавна е установено, че тези елементи от заобикалящата ни пространство, като цветове, форми, линии и текстури, звуци, миризми, както и различни образи и символи, - всичко това оказва влияние на емоционалното състояние на човека, неговото настроение, психологически характеристики. Различните компоненти на околната среда, в атмосфера на определена съвкупност влияят върху вземането на решения, особеностите на комуникацията между хората, психическа нагласа и поведение. Освен това, всички тези елементи могат да допринесат за развитието на едни или други способности, качества и умения, които можете да използвате при изграждането на развивающей среда за децата.
С помощта на зрението, слуха, тактилни и вкусови усещания, детето научава всичко, което го заобикаля. Така че специално подготвени и създава по-големи развитие на околната среда играе ключова роля в живота на детето, буквално от първите дни на появата му на светлината. Умът работи като сложна смукателна система. Това означава, че не само професионални педагози трябва да с внимание се отнася до дизайн, специално подготвени за техните възпитаници развивающей среда, но и често срещано на родителите си, в къщата, които с'появили са се децата, трябва да помислим, как да организирате пространството на живота си с най-голяма полза.

В периода на ранна детска възраст и ранното детство е много важно своевременно да осигури условия за формиране на едни или други психологически качества. В тези периоди е активен формирането на личността на детето, така че трябва да се направи пространство, в което ще се развива бебето, колкото се може по-полезен. Ако искате да създадете за детето си среда, която ще бъде максимално благоприятна за неговото пълноценно развитие в разработването на интер'интериор за новороденото трябва да се ръководят от някои важни принципи, които ще бъдат описани по-долу.
Формата и линията на околното пространство имат безспорно влияние върху емоционалното състояние на човек. В интер'ери линия може да се види в дизайна на пердета, картини и фотографии, учебни табла, в бордюра на тапети и на самите цифри, тапети, съставляващи огледала и различни стенописи. За да околното пространство не е плашило и да не се тревожат малко дете, използвайте за декориране на стаята плавни линии и заоблени форми. Те предизвикват приятни емоции, се възприемат по-лесно и дават усещане за надеждност и спокойствие. В големи количества зигзагообразные, ломаные линия и неправилни форми дразни и държат в напрежение. Но понякога те са полезни, тъй като са способни да засилят тялото и помагат да пресъздам себе си.
Материали по темата |
|---|
| Детска стая - собствен "дом" |
| Детска за двама |
| Детска стая: еволюция начин на |
| Детска в цвят: какво да изберем? |
| Детска стая могат и не могат |
Съвети за използване:
1. Ако детето Ви е твърде вял и заразени, малко се говори, това може да стимулира "возбуждающими" елементи на интер'джер. За това добре ще отговарят на ъглови форми, назъбени и необработени повърхности, зигзагообразные линии, които визуално и чрез тактилни ниво ще могат да се възбуди нервната му система, придават активност на физическите си действия и психологически състояния. Това може да бъде почистен ворсистый мат, наперен, аксесоари неправилни форми (купички, салфетки, рамки за снимки), твърда гъба.
2. Ако същото дете, напротив, хиперактивно, бързо возбудим, твърде пъргав и непоседливый или дори агресивен, често е нервна и раздразнена, а след това в пространството на стаята му добре ще използва "успокояващ" компоненти. В такъв случай трябва да се избягват остри линии и настоящите промени, остри ъгли, както и да се използват заоблени форми, м'какви текстура и плавни линии. Всичко това може да се превърнат в декорация на прозорци, огледала, полочек.
3. Противно на мнението на мнозинството, в първата година от живота не си струва да използвате за пода м'килими с големи пухкави дрямка. На твърда настилка - дансинга или ламинате - детето ще бъде по-лесно да пълзи, и той ще бъде в състояние по-бързо да се научат да се изправи на крака и да направи първите стъпки.
4. Ако трябва да се дете нещо за запомняне'този, използвайте за този кръг. Това, което трябва да се види и запомни'помня, на първо място, поставете в интересна разчупена форма.
5. Искате да се съсредоточат върху нещо важно, сложи това в квадрат или правоъгълник, за предпочитане жълт цвят.
6. Детето стрес, постелите м'която одеало каре, дайте приятна м'каква играчка или просто предложете да играят с големи надуваеми м'ячиком.
Играчки също са от голямо значение за правилното развитие на детето. Смята се, че вече с двумесечна възраст детето започва така или иначе играе, проявяващи интерес към различни теми, малки трикове.
В зв'язку с факта, че в началния период от живота на детето трябва активно да се развиват всички страни емоционална и физическа сфери, играчки трябва да бъдат различни по своето функционално предназначение. За визуална стимулация нужда от многоцветни, ярки, привличащи вниманието на играчки. С 1-1, 5 месеца над яслите могат да се мотае подвижното конструкция с играчки, и се опитайте да се организира така, че бебето е в състояние да достигне до тях и улови дръжката.
Важно е да дадете на детето играчки, които издават звуци: дрънкалки, пищялките, свистелки, а след това и по-сложни, като детски пиана, металлофон с молоточками. Психолози установено, че такива играчки спомагат за развитието на така наречената "звукопроізносітельной" страна на езика.
От втората половина използвайте играчки, предназначени за развитие на предметната дейност. До това време детето, бавно започва да се осъзнава и помни'запомня характеристиките на техните играчки. Има известен принцип: "развитие на пръста развитието на мозъка", така че подгответе взимайте предмети, поставка'свързани с глоба моторикой. Това могат да бъдат дървета'дървени мъниста, различни по големина кубчета, на фигурки. Способността за мислене стимулируйте игри в една пирамида, сгъваем-разборные дизайн, вкладыванием на един предмет в друг.
По отношение на израстването на малко дете от 1, 5 до 3 години - постепенно да привикнат към неща битови предмети: започнат да дават за игра чаши, лъжици, тарелочки. Обов'не забравяйте да закупите на кукли, пупсиков, малки животни, а също и мебели, кухня, детска количка, за да е пример на играта с тях детето се научава на добрите взаимоотношения и грижа, да приемат социални роли.
Образност и символика
Тук става въпрос за елементи на образи или цели образи, които допринасят за развитието. В пространството около нас има много символи. Някои от тях са универсални за цялото човечество, а други принадлежат на определена култура или социална класа. Символи са вродени и придобити. Вродени символи направена от поколение на поколение на генетично ниво, което води до определени стереотипни реакции у всеки човек. Придобитите символи човек получава в резултат от размисъл (отпечатване), и те стават актьори в определени реакции и поведение, тъй като стават отраженными модели в психиката.
Символи работят като автоматични бутони, които предизвикват реакция и след това се насочват в определена точка. Чрез превод на необходимата информация в структурата на даден символ може да се постигне желания резултат си възприятие, фиксиране, внутріпсихічних обработка и усвояване. Така, например, сърцето е символ на любовта и добротата, той веднага се настройва на благоприятен начин, както тук на зиг-заг с цип винаги говори за опасностите и кара предпазливи.
Въпреки, че бебето все още е малък, стаята е по-добре да се опитаме да се разделят на зони. Нека това да бъде дори условно, но този подход ще създаде максимум удобства както за бебето, така и за Вас самите. Разделянето на зоната е много важна, защото тя помага да се обогатят среда, едновременно разнообразяване и оптимизира жизнените функции на детето, а също така максимално се групират във всяка зона точно на тези компоненти и елементи, които са отговорни за развитието в една конкретна сфера.
Обикновена стая може да се раздели на следните зони:
Място за спане. За декорация използвайте m'които спокойни тонове, по-добре зелени и сини, а се отделят този ъгъл може да завеса или прозрачен воал.
Игрална зона. В нея ще бъдат събрани всички играчки на Вашето дете, сглобяеми конструкции, кубчета и пирамиди. Можете да я украсите с ярки цветове и да позволи да рисувам директно върху тапета.
Зона физическо развитие. Ако искате да научи своето дете към здравословния начин на живот от "първите дни", виси в тази част на стаята, люлки, лесенку и малка хоризонтална лента.
Създайте на своето дете една импровизация "къща" или шалаш от малко мебели и предмети на бита. Това ще му позволи понякога да изолирам и да се крият, както и образуват самостоятелен подход в подреждането на своя личен живот.
Да се разделят на стаята с помощта на по-малки "леки" преградни стени: прозрачни екрани или стелажи; да се подредят гипсокартон бар'рп или да се използва за тази мебели - скрин, гардероб. Също така добра идея би било разделение за сметка на довършителни материали: различни настилки, фактура на стените и същи или различни нива на пол, тавани, ниши.
Мобилност интер'джери
За детето, която по своята същност е винаги достига до нови впечатления и емоции, ще бъде важен плюс по-често се промени ситуацията около него. Така че винаги е добре, когато имате възможност поне малко да се промени в цветовото пространство и материалното му изпълнение. Да се опитате да направите това, с помощта на мебели-трансформатор, подвижни паравани, екрани, таблети, тапети-хамелеон или други решения.
Попълването на Мария, психолог
Източник: www. еremont. bg
Немає коментарів:
Дописати коментар