середа, 19 лютого 2014 р.

С черно-бели офиси!

За да бъде правилно организиране на офис пространство, трябва ясно да определи основни области: работни места на персонала, кабинети за мениджъри и презентационную част.

Персоналът "е" в помещенията, където всичко трябва да е функционално и просто. На хората трябва да бъде удобно разположен в близост до един с друг. Началник на отдел понякога може да седи близо до своите подчинени, а понякога за него е предвиден отделен кабинет. Това зависи от целите на управлението на дружеството е: да обедини ръководен състав и средното звено или да запази разстоянието между тях.

В работната зона на цвета на стените, килими, като правило, трябва да се слее с цвета на офис мебели, обикновено се използват пастелни тонове.

Предимно сив, син и зелен цвят. Те са практични и функционални. Но известно е ярко цветно петно не може да навреди. Ще бъде ли това цвете или плакат - особена роля не играе. Важно е друго. Картини с динамичен сюжет, например, са в състояние по някакъв начин се програмират хората на активност в работата. И обратно, в отдела, където всичко кипи и бълбука, на стени, често виси спокойни пейзажи - те са способни да дарят на служителите известно спокойствие. Понякога дизайнерите просто определят в непосредствена близост до "на тъмно" работни места, нещо ярко, например, диван. Това също така дава възможност за емоционално разтоварване.

Чисто бял и черен цвят в облеклото се считат за особено елегантни, в интер'интериора са нежелателни. Въпреки че на моменти те се използват от фирми, често с цел икономия. Ние дизайнери дори и да има такова нещо "черно-бял офис" - така те наричат "евтини" офис, където и да завърши, и мебели - нисък клас.

Представяне офис част е предназначена за клиент и трябва да показват състоянието на дружеството. Ясно е, довършителни материали тук трябва да бъде по-скъпо, отколкото в работни зони. Довършителни трябва ясно да съответства на посоката на дейност на дружеството. Например, консервативна банка подходящ скъп мрамор и ценни породи дърво и динамична компания, интернет-модерни метали и разнообразна балатум. Вече охладители клиентът трябва да разбере, че е присъщо на този мястото: здравина или активност, гъвкавост или консерватизма. А ВИП-зона и заседателни зали пак е препоръчително да се регистрирате класически. "Способността на фирмата подчертава, прекарано колкото и да е чудно офис: посетителите виждат, че компанията може да си позволи голям хол и осиновени. Понякога дизайнерите са инсталирани в тях изкуствени фонтани или аквариуми:" водни ", като правило, успокояват и по този начин допринасят за нормална атмосфера.

В директорском кабинета е много важно хубава гледка от прозореца. Офиси, "излизат" на Червения площад, изглеждат съвсем "специална" цени. Често дизайнерите дори имитират панорамни гледки. Една от вътрешните стени на кабинета на ръководителя се прави стъкло. това дава възможност не само като било слайд пространство, но и да гледат на служителите. С тяхна страна на стъклото може да бъде затменно, приличащ или просто завешено щори. Размер директорской на стаите трябва да бъде по възможност голямо. Особено ако планерки се извършват пряко от ръководството. Въпреки това, кабинетът може да бъде малък и уютен, но в такива случаи към него обикновено в непосредствена близост просторна стая за срещи. За оформяне на кабинета ще отговарят на оригиналните картини-скъпи художници и произведения на известни дизайнери. Те могат да се разглеждат и като допълнителни активи на дружеството.

Работните места за персонала и ръководството се различават размери. Първите - чисто ергономични, т.е. най-малко квадратни метра обикновено се опитват да поставите колкото се може повече работни места. На един човек трябва да представляват не по-малко от 5-7 кв. метра. Това е често срещана фигура. Въпреки че има случаи, когато дори необходимия минимум се намалява. Тук много зависи от конфигурацията на помещението. В стаята за персонала голям размер, можете да сложите няколко дялове офис и спечели допълнителни части, като се използва често празни места в средата. Но това не може да се направи, например, в реставрирани стари обиталища, където има така наречените стаен членения и на всяка стая "се губи" от едно работно място. Ако имате на разположение голям възел с много на персонала, планиране на работните места трябва да се дължи на спецификата на работа и да отговаря на работен цикли. Архитектите смятат, че възложи на няколко участъци в една стая, която е голяма (100, 200, 300 Г) тя не е - не е невъзможно, но, за съжаление, много често този принцип е нарушен. Много сте тук зависи от целите на ръководството: някой е насочена към интеграция на някой, напротив, е склонен да споделят отдели. Понякога места за персонал се планират как да "на вырост", с потенциална възможност за създаване на допълнителни работни места в тези райони. Обикновено в този случай се използват мобилни преграда. Вярно е, при това най-често се "забравят" за "поставен" 5 кв. м на човек. Като не е странно, дори и за спестяване на работни места, много от компаниите все още оборудуют стая за почивка, макар че би било по-добре да дадете тези метър на своите служители. В края на краищата, много малко хора ще проведе своя единственият свободен за хранене час, просиживая в стая за почивка. Много добро решение може да се превърне в области зониране на работната зона и зона за отдих. Контролна функция изпълнява "с'обединява" на тези помещения турникет, където служител зобов'е длъжен да постави специална карта, с помощта на която се взема предвид, колко време той е прекарал в различни "зони". Особено ценно е при почасово заплащане и освен това драстично се решава въпросът с пушачи (ако се пуши на закрито, разбира се, е позволено).

Това са пари, решават много неща, но не всички. Компетентно чрез поставяне на зона в офиса и бране на цветовата гама, може при минимални разходи да се постигне максимален ефект.

Наталия Години

Източник: www. salon. by

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика