середа, 19 лютого 2014 р.

Офис хералдиката

Дизайн на съвременни офис - това не е само естетика или индивидуалност. Разположението на офис, мебели, аксесоари - особена символика. В известна степен подобен на средновековна хералдика. Всеки елемент на интер'джери свидетелства за всяка посока на дейности или функции на компанията. Успешен бизнес и помия офис на "черно-белите" цветове външно изглежда като спортен костюм на прием при английската кралица. Офис - това е лицето на компанията, която като могат да привлекат потенциален партньор, спонсор, инвеститор, така и ще го отблъсна. Затова все по-често беларус директор се обръщат към дизайнерите, когато оборудвали своя офис.

Кой във фирмата собственикът

"Проектира" вип офис vip-клас - завъртя дизайнерско майсторство. С домашни интер'єрами по-лесно: те са ярък отпечатък на личността на собственика и капитана важното предполагам си предпочитания и вкусове. В интер'интериора на офиса трябва да творчески съчетават страст ръководител на корпоративния стил на компанията, да я предаде на статута, но това не е "откъснат" от функционалност... Ако говорим за премиум-клас, което ясни правила няма, нали и те не са добре дошли. Напротив, ценени именно нестандартни, уникални, авторски решения и подходи. Въпреки това, отделят няколко общи подходи към офисному дизайн. Истината е, че те не са определени конкретни стил ограничения, но само в общи линии отразяват някои национални традиции подход към работата.

Американците използват широко в "офісостроеніі" концепцията open-space: просторни помещения с прегради, които ограничават отделни работни зони. Офис бюра, обикновено са големи, от светли скали, най-често се използва дърво, фурнир или, по-рядко - ламинат. Като цяло американските офиси са характерни простотата, добротность и демокрация. Кабинет началник на драстично не се откроява, не "стои" върху вашите работни места на служителите.

Европейците обръщат голямо внимание на дизайна. Като правило за всички служители инсталиран е един и същ мебели или, като минимум, изпълнена в един стил. Японски стил изпитала върху себе си строга йерархична структура компании в страната на Изгряващото слънце. Ръководител на обов'непременно да седи с гръб към прозореца е лице към подчинени, понякога дори няколко извисяващи се над тях. Офис дялове - най-често мобилни, за разлика от американските и европейски по-долу, позволяват визуално да се контролира персонала. В общи линии на дизайна често се използва философията на фън шуй: огледала, за да се увеличи пространството и отразява отрицателната енергия, малки басейни или чешми - водата не дава "изпари" положителни емоции...

Руският стереотип офис формира под влиянието на "партията" на десетилетия. Кабинета на директора - това е лицето на компанията, обов'задължително масивна писалищна маса, плот от когото в 1, 5-2 пъти по-дебели от тези на подчинените, тон дърво или естествен фурнир - не по-светла череша...

Разбира се, изброени по-горе концепция - условно. Защото в офис дизайн сега преобладава еклектична: с'единение на стилове, епохи и подходи. Като цяло модата на офис мебели е в перманентном движение, непрекъснато се променя, се актуализират на модела се нарежда, с'нови материали.

- Всички новости в мебелната индустрия идват от офис сегмент, - казва Олга Писаренко, проектант-архитект на салон "Тина Vlati". - И само след това те с'са в домашни интер'ерах. Именно на офиси по-лесно само скоростта на промяна на мода, цветове, материали... в Последно време в Беларус повече се насочват към европейската концепция за офис интер'еров, започват да трепетно се отнася към дизайна. Често поръчват проекти от реномирани специалисти, понякога се внася от чужбина.

Специалистите твърдят: офис дизайн запазва актуалността максимум n'айв години. Водещи компании актуализиране на интер'интериор и мебели в средно на всеки 2, 5-3 г. Срок, за който може значително да се промени предимства. Да кажем, в Русия непроменена популярни сега брифинг конзоли - особен атрибут за равенство. Ако на среща с директор идва подчинен, шефа не се издига от масата - се председателства на закрито, ако посетителят е равен му по статус - тогава и двамата сядат на брифинг маса, те се намират при еднакви условия. Казват, че тази мода е влязла в широка употреба от бизнес-попове с лека ръка Владимир Путин. Срещи на президента на Русия за брифинг маси хвана всички новинарски предаване. Сега много италиански и английски офис слушалки, продавани в РУСИЯ, обов'задължително да са снабдени с приставными брифинг елементи.

Бизнес - на първо място

- Декорация за офиса трябва да се комбинира с рода дейности, които фирмата прави, - каза Максим на mariyna_ hubcheva, директор на дизайнерско студио "Nota Bene". - Много компании използват като аксесоари скулптура, инсталация, живопис на тема техния бизнес. Да речем, за нефтетрейдера - оформление дерик. Съвременните технологии позволяват да разнообразят офис различни неочаквани елементи в интериора. В Русия са много популярни прозрачни стъклени подове, в които се монтират елементи на предприятието. Може пода", което се редят" и морски камъчета и черупки, и златни монети...

Понякога област на дейност на дружеството определя и стила на интер'интериора на офиса. Например, ако кабинет на президента на компания, която продава най-новите информационни тенденции, попълнено по начин неоклассицизма, "антични", а след това посетителите това ще доведе до подсъзнанието недоразумение. В този случай ще бъде подходящо дизайн в стил hi-tech. И обратното, кабинет на председателя на управителния съвет на солидна банка с минималистичен модерен дизайн се свързва с рискованностью капиталови инвестиции. Усещане за надеждност и здравина при партньори, по-скоро ще предизвика ситуацията в класически стил. В директорском кабинета важен вид от прозореца. Да речем, на стая, с изглед към историческите пам'паметници или централни площи са отдадени под наем на "специални" цени. Просторен хол - косвен знак за благоденствие и просперитет на компанията: да си позволят да харчат колкото и да е чудно скъпи офис площи може само успешни предприятия. Разбира се, подобни емоции възникват несъзнателно, но първото визуално впечатление и дълго време остава в подсъзнанието.

Във всеки случай, офис трябва да бъде продължение, елемент от цялостната концепция за корпоративна идентичност, която в голяма и кандидатстващите компании включва в себе си всички: на визитни картички, бланки, външен вид на служителите, лого, реклама... Проектирането на офис също трябва да се подчиняват на стратегическата задача - формиране на желания имидж на компанията в очите на партньори и клиенти. В края на краищата в резултат на това се отразява на приходите на фирмата.

Работна красотата

Най-трудната част от "бизнес" интер'ери - "хване" оптимално съчетание на дизайн дестинации с корпоративен стил. Това не е посока, а по-точно наименование функционални прилагане на помещението. Тя може да бъде красив, уютен, стилен, неочакван, но в никакъв случай удобни именно за тази работа. В разгара на творчеството на дизайнери понякога за това се пренебрегва и тогава се получават "красиви" недоразумения.

В един от минских офиси поставили авангарден комплект италиански мебели. Ето само не е проблем: не е взето под внимание размерите на местните бизнесмени. И директорское и къщи за кресла са удобни, но за малки, предназначени за худощавых нечестивите хора. Беларус също добре се продават по комплекции крепыши. В резултат на това и шеф на кабинета, и на гостите с мъка, поставени в модерен авангард, се чувстват в креслицах точно в плен - ясно и да се върнат невъзможно.

Ежедневието ръководител също оказва влияние върху избора на обстановката в кабинета. Друг директор на тихо работи само с документи, а в другата - плътни преговори. В първия случай, в кабинета на достатъчно и писмено плот с тумбами и рафтове, във втория - необходима брифинг конзола или отделна масичка с кресла и дивани за по-доверително общуване с бизнес партньори. Ако шефът е директор на голяма производството и всеки ден прекарва по няколко планерок не може да се мине без конферентна маса. Вярно, ръководител тогава се откъсва от работното си място: телефони, "грамофона", книжа... Така че идеалната т-образна конфигурация на масата: и на седящите места е достатъчно, и директор, не се откъсва от "запознат" места.

Естествено, естетичен'обвързване на изкуството, функционалност и корпоративна идентичност може само професионалист. В момента в Минск, няколко големи компании ангажирани в разработването на проекти за офиси. Вярно е, че за оформяне на vip помещения по-често съветват лично покани дизайнер. Още повече, че в република постепенно започват да се образуват имената на офис "художници". Големите фирми са по-малко поворотливы, често обременени изгодни договорни условия с определени доставчици и шезлонги, а и практиката показва, че на заплата дизайнери са по-фокусирани върху типични решения. Но това не е правило, а по-скоро тенденция.

В никакъв случай качествена разработка на интер'джери ще струва не е евтин. Като минимум $ 15 за квадратен метър. Абсолютно изключителен проект с внимателен избор на довършителни материали, мебели, аксесоари, плюс авторски надзор на работата на строителите ще струва около $ 40-50. Но добър офис на това си струва.

Резюме

Сегментът на луксозни офис мебели - лидер в производството на динамиката на растежа. В страните от ОНД, той се показва като цяло рекордни показатели за увеличаване на търсенето. По оценки на руски анализатори тази ниша всяка година се увеличава на 20%. Въпреки това, тази повишен интерес към "офісостроенію" е лесно да се обясни. Завърши етап полулегальнокрімінальной търговия и бизнесмени започват да естетически облагораживать имидж за своите компании. Подобни процеси се случват и в Украйна, и в Казахстан.

В сравнение със съседите си в Беларус, докато се наблюдава относително затишие. Не, местни бизнесмени вече се разви вкус, художествено-корпоративно възприятие, само на офиси все още не е достатъчно. Доста фирми, включително и доста реномирани и големи, са взети под внимание арендованными помещения. Основен ремонт на чужди стени - съмнителни инвестиции. Но специалистите казват - нарастване на търсенето на точно зад ъгъла. Той дойде заедно с отдаването в експлоатация на бизнес-центрове, които активно се строят в Русия. Факт: в собствените си офиси директор вече се отказват от "черно-белите" тонове, като се отдава предпочитание съответства на световната дизайнерска мода. Добре дошъл, беларуски компании все повече работят с чуждестранни партньори, както и да приемат чужденци в "бараката" - поставя под заплаха за тяхната лоялност и желание да сключват големи договори.

При подобни прогнози на сегмента на офис мебели и дизайн изглежда доста привлекателно. И от гледна точка на продажбите на западните марки и производство "на съставни части", за vip-офиси. Вярно е, че последната ниша, почти не е заета. Някои беларус фабрика са освобождаване на модела линия на мебели за офиси клас "лукс" от масивен дъб, елша, лиственица, но понякога дори и ръчно изработени, но всичко се основава на дизайн и качество. На премиум докато не се дърпа твърде стандартно. Ослепителен само изложбени възможности. Но, за съжаление, те съществуват само в единични бройки. Когато става въпрос за изключителен поръчка фантазия на дизайнера рязко ограничени технологични възможности за производство.

Разбира се, да се конкурират с Vitra или OAK беларус производителите могат да не е скоро. Все пак на имиджа на тези Берндом се формира в продължение на десетилетия. Въпреки това, трябва постепенно да се съсредоточи върху обещаващ сегмент. Това могат да направят дори и малките производство. Например, произвеждат качествени аксесоари.

Владимир Върховете

Източник: "Дело"

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика