пʼятниця, 22 листопада 2013 р.

Изключително, уникално

В последните години изкуството за декориране на жилищната среда придобива все по-разнообразни и интересни форми. Доказателство за това е много холни публикуване на авторски проекти. Те не само показват възможностите на индустрията строително-довършителни материали, но и да ни запознае с много оригинални фантазии на съвременните дизайнери. Очевидно е, че от ежедневния процес на оформяне на място за живот, създаване на интер'джери се превърна в высокохудожественный занаят.

Сред основните тенденции на съвременното интер'джери не могат да бъдат пренебрегнати стремежа към индивидуалност. А последното се постига по различни начини. Най-често интер'джери може да се изгради изключително за сметка на известните и престижните марки. Такава ситуация, определено, е в състояние да удари въображението на: невиждани фактурами, невъобразими форми на мебели, технически пробиви или извънредни по размер и цена елементи. Междувременно си струва да се говори, че визуален ефект от подобно решение е проектирана главно на тези, които са в контакт с него, да речем, не всеки ден; в края на краищата всички невероятни "красота" много скоро отегчават, освен това, като правило, те малосовместимы с домакинството на удобството. И смело може да заявим, че прилагането на зрителите шокова терапия е останало в миналото. Днес интер'ep представлява разумен компромис, в който съвсем определена цена имат естетика и комфорт. Естествено, идея за изобилие, се различават значително, въпреки това може с увереност да се каже, че главозамайваща цитат на финала интер'еров дори доста заможни хора отдавна са загубили актуалност. Среда трябва преди всичко насърчаване на физическа и духовна релаксация, а не емоционално дразнене на обитателите на дома.

Заедно с определено материалното благосъстояние във формирането на днешния интер'джери се празнува и несравнимо по-висока, отколкото, да речем, десет години назад, културно равнище на клиента. По този начин, с теми за разговор е логично да се изключи интер'еп, лишени от контекста на каквато и да е традиции, а защото често и елементарни понятия за стил.

Индивидуалност жилищна среда се определя в наши дни съвсем други критерии. На преден план излиза присъствие в интер'ери не са толкова много промишлени обекти'обекти, колко предмети или фрагменти, чиято стойност е в авторите. Неслучайно в модата, всички видове мазилки и венецианки, ръчно състарени повърхността или стенописи. И това не говорим за изключителни значението на авторските произведения на декоративно-приложното изкуство. На първо място тя е за сметка на тях интер'рп и намира своето лице. Затова са толкова много в търсенето на предмети на изкуството, включително и съвременни. В жилищна обстановка естествено се вписват огромни снимки или живописни платна, витражные на стъкло или стенни релефи; дори по-скоро този безименен атрибут на интер'интериор, като прозорец или мебелен текстил, днес е високо ценена като авторска работа. Ковано желязо мебели и ръчно рисувани керамични плочки стават предмет на гордост на собствениците. Патинированный художник-реставратором скрин служи стилеобразующим елемент на пространството. Очертани майстори-краснодеревщиками подови пана привличат окото. А скульптурная състав някъде в хола действа акцент в обзавеждането.

Мода за hand-made, която получи в последно време широко разпространени в Европа, в местния вариант въплътени в изкуството на създаване на интер'на интериора, като един от най-съществените страни на живота. Нужен изделия са ръчно изработени, е очевидна. И затова са толкова популярни днес, домашно приготвени подаръци. А степента на внимание, вече не винаги се измерва стойност на подаръка - много по-ценно, ако тя е направена от ръцете на любим човек, специално за вас. Това се отнася и до концепцията за създаването на интер'джер. Той спря да бъдат безлични и универсален; среда, за изграждането на който се подхожда с душата и дори малък толикой художествен вкус, със сигурност ще има индивидуални черти. В какво те се проявяват? За него може дълго да разказвам на всеки практикуващ архитект. Но само една геометрия привлекателност на пространството в никакъв случай не се изчерпва с това. След изграждане на относително интер'джери етап трябва да го украса или, по-правилно да се каже, направата на декоративни детайли.

През ноември едновременно на две места в града - в изложбената зала на Съюза на артистите в Голямата Морска и в Конногвардейском арена - премина изложба, посветена на 75-годишнината на петербург на Съюза на художниците. Експозицията включва работа на представители на различни артистични работилници. Освен графика и художници в изложбата присъстваха и много автори, които в работата си директно в контакт с изкуството оформление на интериора'джер. На вернисаже издание на списанието успя да говоря с някои от тях. Художници с удоволствие споделиха своите впечатления за днешния клиента и мисли за мода на авторските произведения.

За витражах в днешния интер'ери каза художникът-витражист Марина Сорокин:

- Сега тема витраж е много актуален в интер'ери. На съвременен език, тя е "се развият". Както и да имат в дома на авторско работа (и това се отнася не само до стъклопис) се превръща в престижно. Трябва да се каже, че се използват различни витражные форма. Основно в модата от клиента Тифани - това е мелкомодульных; луксозни, грандиозни неща, в които много цветове, които се използват скъпи стъкло. Изискан руски нуво е свързан и с по-груби форми - мощни, помия спаянными, че приличат на ковку или изваяни изображения. Също така може да се говори за съживяване на об'всеобхватен стъкло. Образован петербург публиката иска да види в домовете си нещо подобно.

- Авторски оцветени творби е присъща на декоративна насоченост, или все още надделява функция?

- Все пак, и така, и така. Достатъчно много функционални елементи. Ако говорим за витражах, тогава той е изключително активен нещо, за разлика, например, от живопис, графики, акварели, в които човек реагира спокойно. Първоначално витраж над общественото изкуство, но днес той отново печели частен интер'джер.

Вашето мнение за това, какви видове декоративно и приложно изкуство за най-търсена в днешния интер'ери, с редакторите на списанието сподели художникът по керамика и стъкло Мария Разина:

- Не мога да кажа точно кои, защото, по същество, търсено от всички. Има предвид авторското изкуство. Факт е, че хората доста много виждат в последните години. И съществено ниво на много днес позволява да реализират на практика всички желания и фантазии. Искам да отбележа още един момент. Модерен клиентът е образована личност, което е много хубаво. Хората пътуват по света, много го виждат. А "новоросийск" тенденция, абсолютно точно, минава. Работата е много по-лесно и по-интересно. От определени видове изкуство, да се даде приоритет на които е ясно в сегашния интер'ери, може би трябва да се обадя на витражи и стенописи в различни техники.

Нашият разговор за ролята на авторското право в контекста на жилищна сграда продължава художник за метал Валери Iliana:

- За щастието ми, единствено продаваният днес металлодекор. Тази тема е била забравена доста дълго: в продължение на почти 60 години на мълчание, чак до средата на 1970-те, който може да постави началото на възраждането. Сега се наблюдава апогей. За тези 30 години ние взехме едни и същи обороти, които са много по различни, да кажем, през ХІХ - началото на ХХ век, когато изграждането е последен писък на модата. Между другото, пренареждане на много помогна в това отношение. Ковачи са успели да вземат под наем или да купя едно или друго оборудване. Сега мнозина са забравили, че в съветските времена, за селянин с ръце граница мечти е била на тренировка. Всичко останало е частна собственост и средствата за производство, което се смяташе за основно аполитичным, а собственикът работи последователно в редиците на работодателя и буржуя.

Както ни за работа, винаги са имали нужда от машини, чукове, преси. Днес има всичко, така че и като вид изкуство коване е получила голямо разпространение, се превърна не просто популярни, а наистина на мода.

- Вероятно в подобна нужен е до голяма степен влияе и възможност за чисто практическото приложение на продукти на този жанр. Коване, защото доста често се срещат в интер'ери, въпреки високата стойност на авторското право?

- Вие сте прав, в ковке наистина винаги е била важна функция, независимо дали интер'рп или экстер'джер. И никой не е отменен. В първия случай това светлини, ковани решетки, тераси, огради, табели, карти и т.н. Ако говорим за интер'еп, по-рано са били подправени легла. И сега те също имат. Но и нивото на майсторство е съвсем друга. Знаете, има такъв пролетарское изпълнение, когато напівп'пиян човек се опитва нещо огъване вгорячую, оказва се, са глупости. Защото, за разлика от ковал-създател, панайот-производственник не умее да мисли и да създава образ. Мнение зобов'е свързана поне с част от секундата да изпревари ръка. Необходимо е постоянното участие на художника. Плюс производствена такса, както и цената на самия метал. Именно затова на изхода на работата на ковача са доста скъпи. За щастие, днес с'появи класа от хора, които могат да си позволят подправени продукти. И това е не само много богати клиенти, но и на средното ниво на просперитет.

- Какво трябваше да направя в интер'ери лично за вас?

- Може би, няма да лъжа, ако кажа, че всички. Ако в интер'ери може да танцува по-далеч от печката, а след това аз, например, се играят от полилеи. Полилей - това е най-мощна субстанция. Разбира се, това е необходимо нещо: тя носи светлина. Но не само - тя притежава целия интер'джер. Затова трябва да бъде добре обмислена и естетика: отговарят на интер'джери в размери, за стила, за да отговарят на клиента.

Много често напоследък се налага да се обясни, че всички са еднакво "звук" не може. Трябва да се стречинг. Надлежна да гама. Както в архитектурата, както в музиката, така и в метала. Ако интер'джери перенасытить еднакво естетичен мощни предмети - да кажем: шкаф ковано желязо, легло ковано желязо - тогава ще излезе проблем. Коване - е акцент.

- Интересно, освен модернового, за които все още интер'джери резервират кованую полилей?

- За всеки. Тя може да бъде классицистической, може да се извърши в бароков или а-ла-рококо. В края на краищата, рококо се състои не само от цветове. Най-важното е да го разлика - все пак е пластмаса. Пластмасови форми. И мога да кажа, че такива изящни форми може да выковывать. Това не е лесно, това не всеки може. Това е висш пилотаж, който, между другото, петербург училище е доста подчиняват. Що се отнася до съвременната пластика, това в голяма степен показване на възможности за работа с метал: фактури, комбинация от състояния на метал, цвят и т.н. на Метал в края на краищата - не грубо вещество, а податливая вещество: горещо е като пластилин, който може да се трансформират в всякакви форми и образи.

- Ако започнем от практическото приложение на...

- Всички предмети. Манто аксесоари, легла, всяка мебел, за поставяне на прозорци, рамкиране за огледала, етажерки, столове. Подови лампи, камбаните, не знам, всичко, което искаш. И всичко това е книгата. Ако 15-20 години, също подредени, но "скърцане" - период на безвремие, когато не беше до изкуство, нещо днес народ достига: всичко се връща, и за много могат да си позволят такива неща.

Какви видове декоративно-приложното изкуство в търсенето на интер'ери наши дни, размишлява скулптор Димитър:

- Може би всички, които се вписват в този интер'джер. В края на краищата, интер'рп прави преди всичко архитект. Художникът идва след това. И когато го покани, клиентът най-често вече знае какво точно иска. Например, интер'джери може да бъде наситена с витражом. Или е направена по такъв начин, че да му акцент стана скулптура в ниши. Или нищо не ще. Една живопис. А има и такива, интер'еры, в които привидно няма никаква украса - една функция. При това те са доста стилно и с вкус.

- Трябва в работата си се сблъскват с частни клиенти. Какво точно целят?

- За частния интер'джери резервират предимно отделни неща. Много често медальони. Големи елементи - естествено, само ако за тях има място. Така че, като правило, в къщи. Какво точно целят? Портрети - много рядко. В основата на скулптурата. Тематично са много популярни антични сюжети. Ето съвсем наскоро е правил фигурки от Флората и фауната на една селска къща. Що се отнася до материала, той може да бъде всеки: бронз, гипс, камък, мрамор. Всичко зависи от стила на интер'джер. И, разбира се, от вкуса и предпочитанията на клиента.

Яна РОСО

Източник: zagorod. spb. bg

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика