пʼятниця, 22 листопада 2013 р.

Може да достигне... до скулптура

Аксесоари за дома - темата е благодатна, неисчерпаемая и индивидуална. В края на краищата, от стандартни веднъж обекти на индустриалния дизайн нас днес разделя на дълъг път. За съвременния интер'джери е от значение не броят на декоративни украшения, ги броскость или значителни автомобилът е оценен на първо място уникалността на ситуацията. Неслучайно в значима среда отдавна не е място дори и эффектному, но безличном на изкуството: тя храбро се свързва с авторско творчество.

Ще се съгласите, скулптура - повече от приличен начин за украса на собствено жилище. Това се случва, че тя е от минал живот, се премества в къщата заедно с домакините, като атмосфера на стария уют. Понякога я резервират специално за новия интер'интериор, и тогава авторът е възможността да stylize си под съвсем определена среда. По очевидни причини скулптура като интер'стълбите акцент в популярността на значително по-малък от една и съща картина или фотография: тя изисква пространство, не могат да се усъвършенствате в няколко квадратни метра, тя се нуждае от въздух и светлина. Най-накрая, тя привлича онези, които имат тактилни усещания преобладават над величие визуален начин.

В такива къщи и с'е скулптор. Обикновено майстор покани след предварително запознаване с неговите произведения, когато става ясно, че те са близки по стил и дух. Скулптор Алексей Архипову трябваше да положат своите таланти не само в областта на градския пейзаж. Сред клиентите му са много тези, които ценят пластмаса, обича да се обгражда с произведения на изкуството и предпочита де си апартаменти и къщи в скулптурата.

- По какъв начин се случва запознаване с клиента?

- Най-вече помагат за изложбата. И особено на лични. Ето, например, през лятото на 2008 г. се състоя изложба в музей, института по седем'та Рерихов, където в малки помещения цели три месеца изложен ми работа. Много от клиентите с'излязоха от там. Освен изложби, днес трябва да има свой сайт в Интернет. Това е нещо, което аз отдавна ще направя. Докато си спомена за мен има само в сборника "Известни хора на града".

Естествено, никой не е отменен и вечния уста на уста: познати на познати, препоръките на приятели и т.н. Моето творчество е посветено основно медалям. Така че много от клиентите, които се обръщат за създаването на скулптури за своите интер'еров, че съм запознат точно по този рисков профил.

Освен това, помага на сътрудничество с представители на други творчески професии, като, в частност, като ковачи, витражисты и, разбира се, архитекти. Вероятно днес все още е рано да се говори за мода авторът на скулптурата в интер'ери, но тенденцията е такава, че определено има. Има у нас произведения на изкуството винаги е било престижно. И нашето време не е изключение.

- Че са поръчани най-често?

- Случи така, че ми се изправи основно с градския интер'иером. Оттук има своя собствена специфика. Ясно е, че скулптурата е подходящо да се поберат само в апартаментите на голям площад, да речем, от 150-200 кв. м. Е луксозно скъпите жилища, съответно, в по-голямата си част тя показва уважаван класическа музика. Това се случва така, че интер'джери почти готов, но в нея очевидно има нещо, което липсва. Започват да се украсяват. Понякога като аксесоари действа точно скулптура. Тя може да бъде от 7-12 см до 1, 5-2 м и повече. Например, в един частен интер'ери ми се случи да видя бронзов портал камина с височина n'пет метра и дължина - седем. Това е огромен бронзов барелеф с фигури на собствениците в естествен размер, много вази за цветя и други шедьоври. Предполагам, че това е крайност, макар че, от друга страна, естествено е, че човек обставляет си жилища и краси го, както той иска...

За мен, въпреки сегашната криза, всичко се развива доста успешно: започнах отново да се отдадете на творчество, но сега вече и за частни клиенти.

- Скулптура в интер'ери по-функционална или има естетическо значение?

- N'петдесет на n'петдесет. Например, не много отдавна, по желание на клиента за кузнецов е рисувал закачалка. Стил - модерен, по настроение интер'джер. Материал - черен метал, месинг и бронз. Излезе сложносочиненные нещо, с елементи и скулптури, при това с изрично функционални значения.

Или това освобождаване от отговорност на забавни поръчки. Бях помолен да направи скулптура, която има за цел да помага на разуваться без навеждане. По замисъла на пода трябва да лежат рогат бръмбар, и, за да свали обувките, между неговите рога трябва да се въведе n'пета, а другия крак натиснете на него на опашката.

А ако сериозно, сега набира скорост много интересна тема - скъпа изключителна сребърна посуда. Това стомни, вази, тави за визитки и плодове, книги; окачени тава. Първо лепится модел, след това отливается в сребро. Такова нещо може да се радват, а можете просто на стената да виси и да се насладите. Красиво и функционално.

- Разкажете ни за технологиите за създаване на скулптурата?

- Всяка скулптура - и бронзова и сребърна - първо лепится от пластелин или глина. По нея се прави гипсова модел - така наречения преходен материал. След това мазилката се отстранява гумена форма - виксинт.

Виксинт - гума, която се продава в течна форма, заедно с катализатор. Компонентите се смесват и застывают, се получава здрава еластична форма, по консистенция прилича на лепило. Върху нея се наслагва гипсовый прах. В резултат на това се получава под формата на восъчни модели.

След това отливается восъчен модел. Например, от бронз - дебелина 2-4 мм, а от сребро - 1, 5-2 mm. Цялата скулптура куха. Ако се опитаме да налеем монолит от бронз, а след това ще се окаже чисто недоразумение. Защото металът се охлажда и се дава утяжки и, следователно, са неизбежни свиване, дупки и други деформации. Да Не говорим за това, че скулптурата ще неподъемной.

"Восківку" автор завършека, внимателно и проверява в обект на всякакви компромиси, след което дава в калъпи.

Грамотен литейщик прави в модели на технологична дупка, където се изсипва течната керамика или шликер, то има специална смес от глина и пясък. Получава се така наречените идиот, или вътрешно запълване на скулптура. Отвън цялата восъчен модел и обливается шлікером. Върху нея се поставят восъчни летники, които също обливаются. Летники - това е една тръба, по-точно, цилиндрики. Готов тъпак прокаливается в специален пясък или на фурна с определена температура. Керамика произвеждани, восък изгори след и се изпарява. Оказва куха форма с фантазия вътре. Я закопават се в специален пясък.

Паралелно започва топене на метал. Му се излива чрез летники във форма между шлікером и дубиной. След това керамика отвътре и отвън е прекъсната, вътрешна высыпается чрез технологична дупка, а външната пескоструя. Метално изделие, получено в резултат на всички тези сложни манипулации, се изисква допълнителна обработка, която се занимава с чеканщик. Или пък на самия скулптор. Това е тежка работа. Използва се специален ръчни и електрически инструменти, по-специално машини. Между другото, скулптор може да бъде карбувальником, а ето чеканщик скулптор, може би че не... След обработка на метал се нанася патина или на тон. За всеки вид метал - определен състав.

Съставена така, че във всички етапи на създаване на скулптура на автора трябва да участват. Добре, ако има такъв литейщик, който даде восківку, и той ще се върне идеално отлитое бронзова продукт. За съжаление, така се случва рядко. Понякога изобщо продуктът се връща от две части, с някакви изменения, заваряване и т.н.

Както виждате, процесът е доста дълъг и трудоемък. На изхода На скулптурата се оказва скъпо удоволствие, например, един килограм от продукта в метална скулптура в зависимост от качеството на метала и сложността на леене на стойност от 1, 5 до 2, 5 хиляди рубли.

- Работите само с метал?

- Не, просто това е любим материал. А така трябва да се изправи и с гранит и с мрамор. Например, един от моите сериозни работи са станали два седят гранитни стражеви лъв, изпълнена в пълен размер. Направих ги за къща едно частно клиента.

Що се отнася до мрамора, той е подобен на твърд гипс и с него се работи значително по-лесно, отколкото със същия гранит. С помощта на инструмент от него можете да създадете всичко, което пожелаете. Направих реферата, не фигуративную скулптура.

Очевидно, след като метал предпочитам камък. А ето това дърво е на последно място. Тя е твърде крехка, освен това не се дава непредсказуеми пластика. За да се постигне резултат, трябва да се търсят определени сортове - в дърво и е много важно фактура.

Още един любим материал - глината. Тя съхранява отпечатъци от ръцете, пръстите на ръцете, попили и раздаването на цялата тази енергия, за която и се случва художествен процес. Главният недостатък - в него не винаги може да изпълни по-малки неща.

- А вие все пак тяготеете до миниатюрна пластика?

- Може би... Аз съм в младост, е мечтал да стане бижутер. Така че ми е лесно и приятно да работи с по-малки форми.

Като цяло, трябва да се каже, скулптура - това не обов'задължително 1, 5 на 2 метра Има и съвсем малки неща, с размери 10-15 см, граничещи с бижута. Това е при това, че бижута пластичността се считат за изделия до 40-50 виж може Би още и затова водещо до ювелирке, че обожавам да работи с метал.

За мен сегашното време е много благодатно. Ако, да речем, в къщата строителство днес има определен спад, а след това с бижута, изкуство положението е напълно противоположно. Тук няма криза. Скъпи неща продължават да поръчат, закупят и да подарим на близките си. Често ми се налага да правите портрети. Например, изображението в злато - това е чудесен подарък на някой, който вече има всичко...

Автор винаги е по-лесно да се работи, ако на пътя му се среща клиент, който чува. В този случай можете да го убеди, че точно тази скулптура е подходящ за интер'интериора, а понякога и изобщо да откаже от този начин на "съживяване" на пространството. Например, днес е популярен минимализъм. Обикновено, в такава ситуация добре се вписват малки работи, които могат успешно да позиционираме в специално предвидено, да речем стъклени, повърхности. Така че в идеалния случай скулптура като интер'кариера акценти трябва да се планират предварително. По признание на автора, случва се, че решението за присъствието в интер'ери огромните изваяни форми се приемат от клиента спонтанно и в последния момент. И тогава скулптор, обаче, тъй като архитект, трябва да действа, за съжаление, не в полза на здравия разум, а според условията. Въпреки че подобно нещо рядко се случва. Много по-често творчеството носи огромно удоволствие.

На въпрос за това, какви работи запомнят'запомнившихся най-много, Алекс, не се колебайте, разказа за известните Клодтівських езда, които трябваше да копирате преди няколко години за един финландския на клиента. Може би се повтаря в една подобна на класиката - това е освобождаване от отговорност на aerobatics. Във всеки случай, за своя опит за копиране ";-фуражиров" работа, Т.е. Лансере, съхранявани в Руския музей, скулптор спомня много по-малко емоционално.

Планове Алексей Архипова - громадье. Трябва Достоевски поставя в Коломые, Гумильов и Ахматова в Царское Село. Между другото, изпълнена скулптор пам'паметник на Гумилеву скоро с'яви в філфаковском двор на университета. Град нужда от Чайковски.

И накрая, една мечта: да се поставят в Петербург фигурата на апостол Петър.

Досието

Димитър през 1977 г. завършва ЛВХПУ им. V. Мухиной, катедра "Архитектурно-декоративна пластмаса". Наследствен скулптор, член на СПб СХ, както и на IFA (International Federation of Art). След служба в Съветската Армия е отишъл в свободното творческо плуване, което е продължило до края на 1980-те години. Сътрудничество с ленинградским опитни скулптурен завод в тези години постигнах редки поръчки. По признание на автора, Ленин трябваше да извайвам само веднъж - през 1982 г., за хлебозавод. Това е огромен шестінатурний барельефный портрет. Терминът "шестінатурний" означава, че изображението е лидер по размер на шест пъти превосходило оригинала. Влизането през 1984 г. в Съюз на художниците радикално не се промени начина на живот на един млад скулптор, който продължава да се отдадете на частни поръчки. Автор на множество медали и Плакетка. С градски работи трябва да се отбележи изваяни изображения на орли - един "седи" в Дома на книга, вторият скоро се заселят на фасадата ДЛТ. Работа на скулптора има в колекцията на Ермитажа, Руския музей, Историческия и Пушкин музеи в Москва, в музея на Гьоте във Ваймар, както и в няколко местни и чужди частни колекции. Участва В изложби от 1980 г. насам. Първата самостоятелна изложба се състоя през 1986 г. в редакцията на списание "Аврора".

Яна РОСО

Източник: Почивен проверка

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика