Нов, току-що построена купени или дом - винаги е огромна радост, въпреки грижите, с поставка'свързани с преместването. Но всъщност стена, колкото и да са прекрасни, те не са били, не гарантират уют и усещане за "родилния гнезда", които априори очаква от своя дом, всеки новосел. Решаваща роля в оформянето на индивидуалната ситуация в къщата принадлежи на интериорен дизайн.
И с особен трепет трябва да се подходи към този въпрос, ако, според замисъла на домакините, подслон трябва да е не просто удобен, но и луксозен, в края на краищата, лукс многолика, а границата между реалното luxury и безвкусицей е изключително тънка...
Интер'еры, образувани по години в съответствие с традициите на жителите на дома. Създаването на "своя" интер'премиера на новия си дом, където все още се усеща странна миризма нежилого още на жилища и чисто, пълноценно пространството, докато не се разполага с никаква собствена жилищна историята, а пам'помни само скеле и врява отделочников.
Средствата, които собствениците са готови да прекарат обстановка, със сигурност имат значение, но дори и неограничените финансови ресурси не винаги допринасят за създаването на перфектен интер'джер. Какви принципи се следват, за да получавате ежедневно истинска наслада от своята спалня, хол, кухня, баня и в никакъв случай да не се чуе язвительную реплика на някой от правдолюбивым на гостите: "При такива инвестиции къща може да изглежда по различен начин... "?
Едва ли някой, който с абсолютна увереност може да се отговори на такъв въпрос. Въпреки това, с наличието на две основни пътища, водещи до идеала, да се спори, може би, никой не ще стане - това е "класически" и обръщане към гениалните дизайнери на нашето време, когато къщата се превръща в съд за теми, които са образци на високо изкуство. И аз това и друг подход има своите плюсове и минуси, и в никакъв случай, уви, не е гарантирано безусловно успех...
Как дворецът формат, така и това, което гравитира към изкуството, не отменя необходимостта от трансформиране на пространството около имението. Тук елементите на "сладък живот" се превръща в красив, добре планирана и поддържана градина, беседка и скулптури в нея, изпълнен с тропически растения оранжерия.
От кралския показност
Първото нещо, което идва на ум при споменаването на думата "лукс" в контекста на размисъл за украсата на жилищното пространство, е интер'еры на дворци и замъци аристокрация на миналите векове. Именно те отговарят на най-простата формула съвременни luxury-интер'еров: "богатството + историчность". Струята на историята се простира зад всяка от тези сгради, а пари за луксозен интер'джер във всички времена трябва да са изключително много.
Особено скъпо струва изграждането на извънградски резиденции, които са като някакви комплекси от жилищна сграда (или няколко сгради) и градина. И за подобрения в градината, например, във Франция, по времето на Луи XIV, на средства отнема малко по-малко, отколкото в интер'еры. Типичен пример - имот Сен-Манде, любима резиденция на Никола Фуке, суперинтенданта на краля. Тогава, както и сега, създаването на скъпи интер'интериор ангажирани гениалните дизайнери, но само в тези времена ги нарича по различен начин: художници, скулптори, декоратори... Интер'джери имение в Сен-Манде зобов'свързан рисувани в дневни, коридори, кабинети, спални и библиотеки Шарлю Лебрену; произведения на изкуството от дърво, ангажирани Жан Ленотр, корнизи - N'еро Сасо, скулптура - Мишел Ангіе и N'джери Сараз. Къща украсени с картини на известни съвременници Фуке. При дома са били конюшни и менажерия с диви животни. Немски градинар Жак Бессеман ангажирани градини, които се разтягат на много дка наоколо. Сред фонтани нараства тисы и ела, а през пролетта распускались лалета българия - уникална колекция. Само за един 1661 разходи за озеленяване на дома, в Сен-Манде, възлиза на 11 хиляди livres, а в съдържанието - 6-7 хиляди livres.
Днес дворцов стил интер'интериор - това е преди всичко богатство и кралска изисканост на всеки детайл, започвайки от врата дръжки и завършва с декоративно моделиране на таван на корнизи, както и величието на форми и изисканост на избраните цветове и материали.
Ваканционни домове не може да бъде по-подходящи за оформление на интериора'еров точно в дворцов стил - като правило, това е имения и къщи с високи тавани, позволяват да се направи, без пространствени ограничения.
Тук може да се прилагат традиционни и доста скъпи довършителни материали: за довършителни пол: естествен камък (гранит, мрамор и други), редки видове дърво, художествен паркет. Място за камина обикновено служи като мрамор или оникс. В съвременната интерпретация на всички тези материали могат да бъдат допълнени, например, кристали Сваровски или подадени в комбинация с луксозни златни мозайки. Приметами стил се превръща в изискана мебел, луксозни гоблени, картини в масивни рамки, изваяни изображения в ниши.
Последният щрих може да стане искусное осветление, при което разпределението на потоци светлина от големите прозорци, натоварени с разположени един срещу друг огледала. В класическия дворцов стил често се използват буазери (дървета'дървени панели), с декорация кърпа, арабески, цветя, огледала, лесни гирлянди, навеси и т.н. Цветовата гама на такива интер'еров може да бъде различна, но стаята винаги нещо приличат на изящни бижута...
Хората, приверженные класиката, обикновено сигурни в уменията си и сами, като цяло, са в състояние да обмислят своя интер'джер. Но най-често те прибягват до помощта на специалисти, за предпочитане със световната ім'ями. Такива има днес, не само и не толкова на Запад, където дълги години балом правила на минимализма, колко в Русия.
Един от най-добрите специалисти от класическите интер'еров - Teddy Ка, известен по целия свят декоратор (много години той живее в САЩ, той има много фенове в Европа), която все още понякога се нарича "специалист по повърхности". Самият той казва за тази си на "специализация" така: "Аз работя с последният слой, това има с това, което виждат очите ни, точно той причинява асоциативен ред, от него зависи, хубаво е на закрито или не". Цветанка Ка живее в Підмосков'та в старо имение от XIX век, и, между другото, за довършителни работи на интер'интериора на своя дом кани декоратори с ръка, справедливо смятайки, че (цитирам) "готвач не може да готви за себе си".
Тези, които по някакви съображения не е готов да покани специалист от световен ім'ями, трябва да се търси в твърд работата с други, по-малко известните дизайнери - избор на довършителни материали, въпроси колористики бъдещето на жилищното пространство, избор на мебели, килими, на гоблени, тъкани и аксесоари за наистина луксозни жилища ще отнеме много време и сили... най - Важното-за неизбежната и упорита работа върху дизайн не забравя концептуальности пространство, неговата начална "празничност" и "светскости". Дворецът интер'рп - това е преди всичко интер'джери публичен, защото знае, че времето гости са дори в спалнята, да не говорим за хол, трапезария, библиотека или работния кабинет. Лукс двореца малко театрална, и тази театрално изкуство до голяма степен определя и характера на цялата обстановка.
Лукс "от ума"
Луксозен интер'рп - това не е само скъпи неща на класическия стил в помещението, където използвани ексклузивни довършителни материали. Лукс може да бъде и друг - интелектуална и вдъхновен, когато всяко нещо в интер'ери говори за разбиране на законите на хармонията и на познаването на собствениците на жилища в областта на интериорния на изкуството. Такава лукс винаги започва с архитектура. С незапам'паметни времена проект на сградата сама по себе си е имал огромно значение, но, когато говорим за съвременния формат luxury относително селска къща, архитектурен вид жилища е наличен съвсем друг смисъл. За пример за подражание, определено трябва да се вземат шедьоври на световната архитектура - като работа на Франк Лойд Райт, по-специално неговата известната "Къща над водопада", построена през 1935-1939 г. за Vi Дж. Кауфман. Къщата е съвкупност от бетонни тераси и вертикални повърхности от варовик, разположени в стоманени подпори точно над рекичка. Част от скалата, на която е къщата, се оказа вътре в сградата и използва Райтом като детайл оформление на интериора'интериор; и такова хармонично оригиналност интер'джери също не е нищо друго, като характерна черта на луксозен начин на живот.
Вторият лост за създаване на атмосфера на предсказуем интер'интериорни става мебели. До настоящия момент е натрупан огромен брой истински шедьоври в света на предметния дизайн, включително и в света на мебелите.
Именно мебели, оригинална, със собствен творчески характер, създаден гений дизайн, способен да задоволи модерен интер'джери високо художествено съдържание. Това могат да бъдат както оригинални предмети, създадени преди векове, така и редакции "икони" на дизайна от XX век.
Освен утилитарно - функционалност, здравина, трайност и естетически качества, такива мебели има и инвестиционни имоти. Известни примери за депозиране на пари в придобиване на престижна "историческата" мебели, като в същото инвестиционна об'єкт, като злато, недвижими имоти, ценни книжа. "Скъпо и с вкус" - мотото на среда, където основните действащи "лица" са модели, проектирани в началото на ХХ век, архитекти и дизайнери от Чарлз Рени Макинтош, Герріта Ритвельда, Le Корбузье, Шарлот Перрьян, Франк Лойд Райтом и Ерик Гуннаром Асплунд. Класика мебелен дизайн на ХХ век - това е Йозеф Хофман, Фридрих Кіслер, първата дама на дизайна на ХХ век Eileen Gray, която е работила в 1920-те години, и, разбира се, такива известни архитекти и дизайнери, като Мис ван дер рое", Франк Лойд Райт, Алвар Аалто.
Днес от време на време най-известните мебелни фабрики в Европа и Америка съобщение на редакции шедьоври, понякога времето партида на този изключителен продукт за годишнината. Така, през 2007 година в чест на американеца Чарлз Имза компанията VITRA пусна нова версия на един от най-емблематичните за'обекти в историята на мебели и класически дизайн на XX век - столове Lounge Chair и свързаното с него оттоман. Тези изключителни произведения на мебелен на изкуството са предназначени за Чарлз и неговата съпруга Рей в средата на 1950-те години. Класическа версия на Lounge Chair с тапицерия и възглавници от черна кожа, корпус от тъмен фурнир бразилско дърво jacaranda и черно боядисано алуминий наистина се превърне в икона в историята на дизайна.
В днешния свят на границата между предметным дизайн и изкуството все повече се размива. Limit издание на об'обекти дизайн в интер'ери поемат функции, които по-рано е напълно принадлежали на произведения на изкуството.
Въз основа на това свойство на мебели, може да се говори за това, че атмосферата на лукс, може да се създаде за сметка на мебели и интер'кариера аксесоари "с ім'дупки". Такава ситуация ще свидетелстват не само за средствата, вложени в интер'еп, но и за характера на домакина, интелигентни полза.
Излизайки извън рамките на чисто паричните формат, лукс става по-фин, интер'рп с "богат" се превръща в интелигентен и изискан. Справедливостта трябва да се отбележи, че едва ли ще бъде по-евтино, отколкото класическа дворцовата лукс, обаче няма съмнение в това, че на ред е по-интересно.
Наталия ИВАНОВА
Източник: www. еremont. bg
Немає коментарів:
Дописати коментар