Ние сме свикнали с факта, че ние, възрастните, много често се нуждаят не само в самота и спокойствие, но и в ярко изразена личното пространство: си desk, стола, стола си. Деца, в известен смисъл, нашата копие - хипербола.
Така, по замечаниям психолози, занимаващи се с работа с деца от детски домове - за тях често е мечтата на своя собствена шкафче, в която никой и никога не ще се изкачи без разрешение. За нашите деца, които имат къща - пълна чаша, нуждата от лично пространство повече, отколкото при възрастни. Особено тази необходимост ескалира в тийнейджърските си години и ще минат доста години, преди децата да дойдат за осъзнаване, че всичко е в тях, и светът те носят в себе си. Всичко свое нося със себе си - не напразно това е израз се превърна в всяка една.
За децата, тяхната стая е своеобразен модел на света. В нея те се научават да се движите, да учат, да общуват с предмети, да организират своя бит и пространството, да носят отговорност, да взема решения, да определя и ясно да защитава своите граници. За да може едно дете да може пълноценно да усвоят всичко това, стая трябва да бъде зонирована и съчетават в себе си
- място за спане
- място за уроци
- място за игри
- място за съхранение на плодовете на творчеството
- място за дрехи
- място за играчки.
Способността да се ползват с всяка една зона, за използване на всички свои възможности, най-накрая, умения, да се следи за състоянието на тази зона - умения, без които по-нататъшната живот може да се окаже е нараснал вече на детето неочаквана и хаотична.
За да се улесни детето ориентация в неговия свят (а след това и в бъдеще, ориентация в големия свят-ма възрастни) трябва да научи детето на умения за систематизиране и съхраняване на неща в определена координатна система.
За да помогне на детето да се включат, къде и какви неща трябва да лежи и защо това е полезно за него, измисли специална карта, очертайте ги с детето и залепете на кутии, кашони и други места, където детето ще се съхранява съответните неща. До определена възраст разлагане на обекти в места със съответните карти ще бъде за детето своеобразна игра, която той може да се влюби. Дори ако бебето тази игра не се влюби, за него не възникне отвращение към процеса на ориентиране, ред, порядък ще бъде в по-нататъшното му даде "без усилие".
Ако напрез'случаи детето зониране на стаята, не отговаря на представите му за правилно зониране го микрокосмоса, - бъдете готови за определена форма на бъркотията, в която, обаче, че детето ще бъде добре да се движите и да я поддържа, тази (на ума Си) куп безредици в много строг ред. Детето задава себе си някои, устраивающие неговите координати, в които лесно се ориентира. Ако детето е все още малък, той едва ли ще може да изгради своя собствена система от координати - тук използвайте принцип на Монтесори - помогнете му да го направя сам, а не напрез'язуйте на тяхната визия за света. Така че, като необходимо жизнено пространство за детето, е близо с нужното внимание към това, че той ще признае, с помощта на това място на света.
Не пренебрегвайте се случва в света на детето, отгородившись своите проблеми и врата. Вие все още, това е доста вероятно, да чака всички тези юношески надписи на таблетки при влизане в стая "влезай - ще убие'има! ", "Стоп" и дори "изземат".
Не разчитайте, че чрез подчертаване на детето стая, ще бъдат освободени от почетни и приятни обов'отговорности на комуникация с детето си - той няма да може да играе себе си в живота, дори и най-хубавата стая. Спомнете си филма "Играчка", в който играе несравними N'джери Ришар - дете, всички са играчки в света и все още му е необходимо физическото присъствие на човек, и не просто човек, (ние сме тук, в света на възрастните, са напреднали в разбирането на детската душа с времето, да речем, "Три fatties"), а лице на възрастен, любов към децата, разбира техните нужди.
Детето се нуждае от помощта на възрастен, независимо дали е игра, независимо дали това обучение, независимо дали това е създаване и разбиране на света.
Детето ще отматывать една и съща ситуация, докато не се научи. Той ще направи същото, докато не доведе до автоматичност. Той ще откриете Вашите реакции, докато не познава ги. Най-накрая, тя ще отнесе Вас своите повторения, докато не го чуете, и няма да видите.
Гледане на баня на Вашето бебе, за организиране на пространството в нея, за тези пермутации, което се прави там, на промените, които той внася в съвместните Си (надявам се) на творчеството - Можете да видите и да научите детето си. Не е нужно да питате за това на глупавите въпроси : "защо на мен нищо не говориш? "Това, за да видят какво се е случило в живота на Вашето дете, тъй като той е нараснал, тъй като той се е променило. Трябва само да се проследи промяната в организацията на пространството на своя свят.
И обов'задължително пам'не забравяйте, че само след получаване на осъзнаване на своето лично пространство, децата могат да се научат да ценят и чуждо лично пространство. Не се безпокойте, дете. Помогнете му да го направя сам. И не се стремете да бъде идеал за подражание и модел за копиране, просто покажете възможни варианти.
Кристина'язовська
Материали по темата |
---|
Детска стая-в търсене на идеала |
Детска стая като пространство за развитие |
Детска стая като приказка държава |
© Статия е написана специално за компания ПЕРИОДА. При пълно или частично използване на материали препратка към www. eremont. bg обов'задължителна
Източник: www. еremont. bg