четвер, 6 березня 2014 р.

Изкуството на създаване на дом в цифри

Comp'ютерні технологии незабележимо, но постоянно проникват във всички сфери на човешката дейност - и дори в такава под'обективна и скритите, който винаги се е смятало за изкуство. Модерна архитектура не може да си представите в изолация от "цифри", както и някои jpy и не създават своите домове напълно и изцяло с помощта на comp'ютера.

Първо формулата на хармония са изведени още от древните гърци, чрез създаването на така наречения "гръцки арест" - система от пропорции, предназначена за строго математически е идеален за възприемане от човека. Същата цел преследва и " Леонардо да Винчи " - автор на параметрите на известното "златно сечение". И дори пушкин Салиери твърди, че е успял да "повярвам алгебра хармония"... Дума, в цялата история на изкуството идеята за това, че му е необходимо да се изчисли и да се изрази в цифри, не дава покой на учените - философи до там.

Измервания за творчество

За първи път математическа формула творчество през 1928 г., роди американски учен Біркгоф: чрез нея той предлага определи "цифровата стойност на подреденост на произведение", а именно неговата естетическа мярка. Всяко творение, той счита, напълно об'вени набор от информационни структури (думи, ноти и т.н.), по определен начин, събрани "от хаоса".

Още след четвърт век в Европа психолози Мол и Бензе се опитали да се прилага теорията на информация за характеристиките на произведения на изкуството. В книгата си "Изкуството и КОМПЮТЪР" френски психолог Мол разглежда културата като съвкупност от съобщения и се опитва да проучи "норма " оригиналност" с използване на математически термини. Изводът, който той прави в резултат на това звучи шокиращо: ако изкуството - това е само "естетична информация"означава, могат да кодират в суперзнаках, а от това следва, че всяко произведение на изкуството могат да бъдат създадени с помощта на КОМПЮТЪР! Разбира се, човек трудно се примири с мисълта, че машината е в състояние да го "надмина", но адептите на информационната естетика включват такава реакция към предрассудкам на нашия апарат на познанието. И, разбира се, в дръзката теория, веднага се намерили последователи именно на този принцип се използва известен модернист Ісоздакі, проектируя музей на модерното изкуство, префектура Гунма в Япония. И това е само началото...

Оцифрованный светът

Бързото развитие на comp'компютърни и дигитални технологии разделило информационна естетиката на няколко дестинации. С някои дълго проучване машина "творчество" стана част от цялостния процес на работата по създаването на изкуствен интелект. Днес създателите на не твърде рефлексируют относно авторството на създадените от тях творби (аз или на машина? ). Comp'компютри послушно изпълняват това, на което ги уполномочили - и най-често те възлизат на техническото изпълнение на замислен човек. Защото колата ще се нуждаят от много по-малко време, ако тя, например, е за това, за да изберете оптимален вариант от многото възможни.



От друга страна, и до днес не спират опитите за създаване на кіберразум: кола, която да воспроизводила поведение на живо същество, а оттам и на неговите под'обективни прояви. Още през 1976 г. от архитект Ценова създаде структура, наречена "Генератор" - comp'компютърна система за задоволяване на човешките потребности с прототип на изкуствен интелект, която показва способност за самостоятелно развитие без участието на човека. Днес този проект се превърна в световен известни "Умен дом", както и в множество сложни сгради, където comp'компютри обсчитывают хиляди различни параметри, като се има предвид климата, времето, терена и дори по времето на денонощието. В зависимост от това, те "управляват" електричество, отварят прозорци, да се движи стени и включват вентилация. Например, известният "капка Фостър" - Great London Authority на брега на Темза се изчислява comp'ютером за максимално пестене на енергия: освен слънчеви панели на покрива и много теплосберегающее остъкляване на фасадите, "умна кула през лятото се използва за охлаждане на помещения в подземни източници.

Ние ще живеят сега по-ново

Първата робин comp'компютърен дизайн се превърна в сградата на Музея " Гугенхайм", построен от известния американски Франк Гери през 1997 г. в Билбао, в северната част на Испания. Тогава за първи път беше тествана програма СAD (Computer Aided Programm), модификации на която сега притежава всеки студент. Именно от Билбао започна ерата на извити форми в архитектурата, които по-рано беше просто невъзможно да се изчисли. Триумф на титан и стомана продължи изграждането на феерического музикален център в Сиатъл, още един "Гугенхайм" в Ню Йорк, Концертната зала " Уолт Дисни " в Лос Анджелис, в сградата на DG Bank в Берлин... Но ако не за цифровите технологии, в прекрасния свят на Франк Гери може и да не'да се яви като цяло, както и много други съвременни и най-различни дестинации в областта на архитектурата.

Например, така наречената дигитальный на органичните Грег Линна, който "оцифровывал" на comp'снимка на растението, а след това от превода на тези форми в архитектурата. Или фантастична къща с вода (Blur Building) Елизабет Diller и Рикардо Скофідіо, "построен" за изложението Експо-2002: създаден с помощта на пръскачки и контролирано comp'компютри водно облак на височина 20 метра, което е неподвижно виси над платформа, вдигната над езерото, на 120 м от брега. За да попаднат в този "дом" може да е по мосткам, а посетителите при входа бяха раздадени... дождевики. По оригинален начин авторите са се опитали да съборят традиционната представа за архитектурата. Е, а на американския архитект Майкъл Янтцен е създал дом, който изобщо не се вижда: благодарение на "умен" видеоэкране на фасадата той напълно се слива с пейзажа, сред който струва...

С други думи, цифрови технологии унищожени такова понятие като "утопичность" архитектура и днес с помощта на comp'ютера може да упражни почти никаква, дори и най-луда идея. Затова в много училища и'появиха специални професор по дигитална архитектура и млади архитекти учат на първо място да работи мишката, а не равенство. Може по различен начин да се отнасяме към такава кибернетизации на света, но това е факт, който не може да се отрече. Най-пак е най-добрият изход - изхвърли предразсъдъци и да признае, че за "цифра" бъдеще.

Текст: Марина Воронежка
Снимка: 3dgallery

Източник: Собственикът

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика