вівторок, 14 жовтня 2014 р.

Дом и градина: с лице един към друг

Може би, ще обърна внимание, че интересните проекти градини в нашата област се срещат по-рядко, отколкото бихме искали. В края на краищата, ние почти не се виждаме в околностите на Петербург наистина добри образци на съвременната ландшафтна архитектура, сравними с гравирани върху снимки, които редовно се публикуват в лъскавите списания. Това има много причини: и суров климат, и нежеланието на фирмите да използват сложни решения, и други. Но една от основните е липсата на стилистичен или визуален зв'язку дома и градината, създава усещане за цялост на проекта. Как "разширяване" градина " лице в дома си?

Наистина, около санкт Петербург се изгражда все повече красивите градски къщи с интересни архитектурни решения. Имения често са заобиколени от хубави градини, в проектирането на които понякога се използват оригинални дизайнерски находки. Но често дом и градина - като две различни неща. Отделно стояща сграда, а до него - същия "частен" градина, не брокери'е свързана с къщата. И резултатът е достоен за отделно градина и вила съчетава не е по-добре, отколкото бална рокля с кроссовками.

Тази различна архитектура

Може би така се случва, защото изграждането на къщи и разбити градина обикновено се занимават с различни хора и различни фирми. Въпреки факта, че в повечето случаи озеленяване по проект е създаден след изграждането на къщата, зв'язки между тях често няма. Разработчиците селища, като правило, се извършва само изключително повърхностни работа по прехвърлянето на имота, а пейзажните компанията не всички са в щата на квалифицирани дизайнери. Понякога ландшафтен архитект се интересува повече изразяване за сметка на клиента, и на него не искат да "регулира" под струват в парцела на сградата. Обяснение, защо нашите градини често не priv'свързани в дома, във всеки случай ще бъде различно, но най-все още тъжен.

Това е напълно разбираемо, тъй като ландшафтна архитектура и архитектура "голяма" - различни дисциплини.

Без съмнение талантливи и образовани архитекти в състояние да предложи отлични проекти градини, както ландшафтники са в състояние да нарисува не само градината, но и дом. Но все пак архитект, проектируя оригинален градина, не могат да се вземат предвид всички особености на развитието на растенията, които в резултат ще попаднат в неблагоприятни условия, а защото ще растат слабо и изглежда убого.

Дори и големите Льо Корбюзие, създаване на известния си дом Unité d'Habitation в Марсилия и като планира да организира на покрива на площадка за почивка с градина, не е взела под внимание постоянните ветрове, ветрове духат от Средиземно море. Те са особено забележимо в 65-метрова височина от 19-етажна сграда. Така, че растенията на покрива се чувстват далеч не най-добрия начин - заради Мистраля те са изложени на ветрова прическа. В условия на господстващо положение на ветровете една посока растения се развиват асимметрично - това е особено забележимо в морски брегове и високо в планината. В крайна сметка, тучна зелена градина, не се е случило... Може да се предположи, че и къща, построена пейзаж архитект, също ще се окаже не много успешна.

Градина "потребителски" под къщата, а не обратното, по-лесно, по-евтино и просто по-умни - тъй като за проектиране обикновено се отразяват в етап на изграждане. Често една и съща в ландшафтните архитекти се обръщат, когато виждат само построена, чист и спретнат дом, което стои на перекопанный терен, сред опустошението, което често оставят след себе си строители. Това се случва, къща мечтаят едновременно с градина, но рядко. Не е чудно, че несъответствието на вида на дома и бъдещето на градината кара незабавно да се обърнете към пейзажните на фирмата. На Запад никой не я купи компанията-строител или лице къща без приличен дизайн територия, така че ландшафтники работят в зв'язці с строители. За съжаление, тази традиция едва започва да се утвърди и у нас.

Исторически паркове и реставрация

Ленинградската школа на ландшафтните архитекти, е смятан за един от най-добрите в СССР.

Дори И сега, в паркове и озеленени райони на "старите" сгради могат да се видят на храсти и дървета, засадени не е случайно, а на групи, с оглед на оптимално разположение на растенията, както по отношение на ръста, така и на създадената визуален ефект. Което е разбираемо, тъй като в околностите на Петербург, много добри образци на ландшафтния на изкуството във всякакви исторически стилове - от барок редовно до своя инфинити английската градина.

Както е известно, задълбочено и внимателно проучване на творчеството на майстори от миналото - най-добрия начин при създаването на нов проект, а не само в исторически стил. Защото училището е важно винаги.

Може да се предположи, че в исторически царски жилища решения градина винаги е за предпочитане'свързан към стил дворци и затова неизменно прекрасно. И наистина, классицистические ансамбли Павловска и Гатчины заобиколени от пейзажными паркове в английски стил (но там има малки редовни градини), както и барокови дворци Петергофа, Кралски на Селото и Ораниенбаума - редовни. Но дори и дворци перестраиваются и се разширяват, а украсата на градината се актуализира по-лесно и по-евтино (но не и по-бързо), така и растенията с течение на времето да умре, така че да ги променят, където по-често. Или те просто са обрасли. Освен това, тези промени се случват и на нашите очи. Известни яде около Големия дворец в Петерхоф засадени след Великата Отечествена война. Сега те днешните, затвори фасада и силно са се променили на външен вид и впечатлението от двореца и градината. Така че тържеството намерение да ги премахнете, за да от парка отново се отвори замислена дюлгери перспектива и е възстановен исторически пейзаж. Не толкова отдавна проведе мащабна работа в Павловском парк - воспроизводили кичури дървета в английски инфинити стил. За това трябваше тънки израстъци на засаждане. Подобни събития винаги предизвикват у хората интуитивен протест, защото мащабните рязане, необходими в такива случаи, често в продължение на години се превръщат обрасли парк на площадка, засаженную "тростиночка".

Сега вървят реставрационни работи в Ораниенбауме, и дискутират историците, каква е епохата на възстановяване на парка. Обикновено при този стават по пътя на компромиси, които се вземат предвид съвременното състояние и финансовите разходи за връщане на предишния си вид. Антонио Риналди в Ораниенбауме проектирал ансамбъл собствената си вила. Този проект историци градина на изкуството смятат, че преминаването от редовна парк в инфинити през първи път използвана асиметрия пътеки. През миналия век парк е засадена с дървета, освен в голяма степен зарос гора, така че възстановяването му на исторически рисунки - много, много недешевое удоволствие. В резултат на това да запази парка, като той има само изчиства и като основни елементи на стария градина.

Още един пример - Лятна градина, която днес изглежда съвсем не така, както в епохата на Петър. Всъщност, затова го и приключи през есента на тази година на мащабни и доста противоречиви - възстановителни работи. Но всички тези градини, въпреки стилистично несъответствие и за разлика от първичната идеи, изглеждат атрактивно и са станали любими места за почивка на много поколения граждани. Трябва да се отбележи, че при реставрация на максимално внимателно се отнасят към историческото наследство, а не да се превръщат в Дисниленд в духа на наскоро възстановеното" на московския Царицына.

Подводни камъни стилове

Какво може да научим от старите паркове днес? Стил на дома и стила на градината съвсем не е задължително да'задължително трябва да бъдат едни и същи и непроменени. Без съмнение, стилистично единство - един от най-разпространените техники за създаване на хармонично интер'интериор, дом, градина и градината около къщата. Но винаги модерни жилища и точно спазват канони исторически стилове? За съжаление или за щастие, не. Обикновено пропорциите им не е толкова ясно коригира, обработка не е толкова сложно, а в детайла ценител архитектура без труд ще открие модерна произход, дори ако не ще гледам на конструктивните елементи на сградата. Затова градина може да се проектира с оглед на стила на дома си, но не може да се разчита на него.

Далеч не винаги площ на парцела достатъчно, за да се разбият класически градина. Ако видим къде и как са разположени редовни градини, а след това може да забележите, че те почти винаги активно използване на среда, а не завършват с ограда, а основните им видове ос, като правило, се простира далеч извън пределите на парка, отивам в безкрайната шир и хоризонта.

Колко често изглежда редовни градина на малък съвременен парцела: основен вид от дома, която в идеалния случай излиза на открито пространство и се разтваря далеч, почива в най-добрия случай в гората. А най - често-безформени израстъци храсти за ограда или на ближния си къща. Една ограда, грубо прекъсва пътя на погледа, което си заслужава! Разбира се, в нашите градини се използват техники, предназначени за големи пространства, просто е безсмислено. Най-големите съвременни обекти по площад се сравни само с вътрешни дворове царски резиденции И паркове в имоти на руски стопани им далеч... Но ландшафт дизайнери, обикновено са завършили само курсове, вдъхновен от луксозните модели на градинско изкуство от миналото и да следвате изискванията на клиента, понякога създават върху тях са доста странни градини.

Пропорциите и материалите

Стил - това не е единственият и често не е най-добрият метод за об'единството на пространство къща с градина. По-лесно и по-безопасно при изграждането на градината се съсредоточи върху пропорциите на дома, материали, използвани при строителството, както и цветовата гама. Да се спазват пропорциите не винаги е лесно, това изисква от проектант на вниманието, а прилагането в градината на строителни материали често удорожает работа.

Съотношение на прозорци, врати, размера на верандата, най-накрая, мащабът на дома, повторени по ширина тротоари и размери площадки, - често незабележим, но много важна подробност, че зв'свързва градина с къща. Същото се отнася и за градински съоръжения. Лятна кухня, класьори прозорците на която ще бъдат същите, както и в къщата, ще се създаде ясна визуална зв'връзка. Ако при построяването на перголи си опора, ще се повтаря контурите на отвори сграда, навес ще бъде органично продължение на дома. Съотношението се използва не само един по един - размери могат да бъдат кратни на факта, че се срещат в архитектурата на къщата. При това ние, чувство за хармония, може дори да не разбере, как тя се постига. Между другото, цвят дървета'дървени градински мебели, репликира цвета на прозорците, ще се превърне в още една ненатрапчиво'язливою намек.

В сграда в стил барок или барок могат да се разделят на редовен градина или, ако няма достатъчно място, партер с стрижеными границите са, внимателно оформен тревата и дъмпинг от тухлена трохи. Имението в стил арт нуво, която перфектно ще допълнят извити пътеки, дублиране на линии за дома и метални огради на верандата и терасите. Тези мотиви може да се повтори и в фигура на настилката, и да засадим растения, габитус които те изтича. Плавни линии на малки цветя діцентри ("разбито сърце") е толкова модерен, че да изглежда като един от източниците на вдъхновение за създателите на този стил и вид'юнкої орлови нокти-каприфоль също предизвиква асоциация с модерен. Къща в алпийски стил и е подходящ обкръжение на могъщи ели, разпръснати в градината големи кръгли камъни и пътеки, замощенных по-малки камъни. Особено ако в довършителните работи се използват камъни или кръгъл камък.

При инсталиране на зв'язку за материали е важно да се избегне напрез'язливості. Ако площадки и пътеки около тухлена къща замостить клинкером, а след това, при цялата си красота, такова голямо количество тухли градина ще се превърне в кам'каменен чувал. Също така не е много спокойно изглежда откровено се "плъзга" по следите цокъл на сградата с варовик или гранит. По-тънък решение ще еднакви породи камък, но са обработени по различен начин. Например, на база на сградата полиран гранит, а на една пътека, направена от грубо обработени каменни плочи. Или довършителни добре обработен варовик подкрепена от бичен плочи на настилката на корта. Дървета'дървена къща от заоблени трупи и водеща в дълбините на градина едва забележима пътека от борови кругляков, - още една чудесна комбинация. Както площадка, замощенная циментова плочки, винаги може да инкрустировать елементи на материали, използвани в обзавеждането на дома. Освен това, този вариант ще бъде по-евтино, отколкото кам'ян, и издръжливи в сравнение от дървета'дървени настилки.

Очертанията на езерото също служат прекрасна priv'обвързването на сградата. В градината при имение в стил арт нуво на водоема е по-добре да даде форма и пропорции, които предизвикват асоциация с изящни линии, характерни за декор. В участък с классицистической сграда не винаги трябва да се цепи редовни градина. Може да се постави мраморна скулптура, ваза или кръгла гъсталака, фонтана с характерна моделиране и съответните пропорции. В модерните домове еднакво добре ще изглеждат и правоъгълен басейн, както и намеци на японската градина камъни, - вярно е, при това кръстовище вече не е на линия и пропорции, форма, минимален набор от средства и стилевая сдържаност.

Визуален зв'връзка на къща и градина съвсем не изисква стриктно придържане веднъж и завинаги установените канони. Модерен дом, не изисква непременно строги официални кацания в близост, както и авангарден градина може да заобикалят и къща в класически стил. Изкуството - от архитектурата до снимки, освен други принципи се гради на контраст и подобие. И ако първият се основава на противоположностях, а след втората - на сходства форми, пропорции или плавни пунктове цвят. Подобие успокоява и отпуска, а контраста създава динамика и дори известно напрежение. Но контрастът не е антоним на хармония, и без него светът става монотонен и скучен. Играе се от тези принципи, може да се търси най-неочаквани и нови ефекти, създаване на шедьоври или разочаровываясь в резултатите. Най - важното-това е добър вкус, на чувство за мярка и уважение към това, което вече е на терен и около него. Именно този подход ще позволи да се образуват градина, в който къщата ще бъде органична част. И дори глух ограда, не ще му чар.

Виктор ТРОПЧЕНКО

Източник: Цялата ваканционни имоти на Ленинградска област

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика