Планиране на бъдещето на интер'еп, ние държим, като правило, не само от личните вкусови зависимости и симпатии към един или друг стил. Здравият разум диктува, че по този въпрос трябва да се съсредоточи върху множество фактори, включително по-ниската цена на готов проект, за да може, налични скъпите на сърцето аксесоари или елементи от мебелите, които бих искал да се впише в средата, и т.н. Освен това, подспудно ние винаги избираме и същата цветова гама, в която се чувстваме най-комфортно.
Наистина, за влиянието на цветовете върху човека е писано много и много. Всички ние знаем, че червеното е доста агресивен и живее в стените на този тон може да си позволи далеч не всеки. Нюанси на синьо, напротив, действа успокоително на нервната система, така че често именно те са в основата на създаването на интер'интериора на спалнята. Детската стая, ние обикновено се опитваме да предоставим на ярки и весели тонове - оранжево, жълто, зелено, - осъзнава, колко важно е за детето чувството на радост, понякога с някаква нотка на небрежност. Всъщност, за всеки цвят на спектъра, може да се припомни някои основни въпроси, които ние задължително вземаме предвид при създаването на бъдещото си жилище.
Винаги обаче дали се питаме, колко тясно взаимосвързани'свързани цвят и стил? В края на краищата последният, като явление, което в исторически план не внезапно и не веднага, има определени културни традиции. И въз основа на това, трябва да се признае, че далеч не всеки цвят има право на съществуване в една или друга интер'ери. Или, ако кажа друго, по-деликатно: не всеки стил позволява използването на всички, без изключение цветове. Разбира се, някой возразит, че фантазията на дизайнера - материя чисто индивидуални и непредсказуемо, което има право на човешкото същество е постигнало себереализация и творчески експеримент. Обаче да си спомним, че авторът работи най-вече в полза не на собствен творчески амбиции, както на клиента, т.е. ние с вас. А това означава, интер'джери жизненото пространство трябва да служат преди всичко комфортному пребиваване в него. За малък процент изключения, когато клиентът сам иска автора да създаде за него нещо екстравагантно и в света с'са, например, червени стени и черен таван и други най-невероятни комбинации, цвят пак се вписва в дадена тема и да "работи" в тандем със стил. Както е известно, за различни исторически епохи са характерни определени цветови комбинации, специална палитра. Ето защо, създаването на днешна интер'ep-и обръщайки се към един или друг стил, не трябва да се пренебрегва канони, които еволюира в продължение на дълго време.
Така че, нека се обърнем към най-разпространените начини за оформяне на интериора на дома. На първо място сред тях си струва да се дължи вариации на класически теми. Например, стилове барок, класицизъм или на арт нуво. Ар нуво в този смисъл най-разнообразен. Не е тайна, че естетиката на този художествени възможности, възникнало в края на ХІХ-ХХ век, изключително богата и разнообразна. Чужбина векове'и се яви един вид опит за осмисляне и обобщаване на естетически опит на човечеството, художествени традиции на Изтока и Запада, Античността, Средновековието, класицизъм, романтизъм и т.н. От едно просто изброяване на термините става ясно, колко е богата палитра от изкуства на арт нуво, и по-специално на интер'джер. Арт нуво се стремеше да поеме всички. И, тъй като не е странно, е успял. С тези най-дълго мещанская вкусовщина и невероятната простащина вървят ръка за ръка с изтънчен символизмом и изискан изобразительными средства. Сложна историческа подоплека, определен упадничество, криза нощта от тази епоха са довели до това, че интер'єр в стил арт нуво се формира като вид на ковчег, в която събира всичко необичайно, странно и фантастично. В съответствие с това се дължи и на избор на цветовата гама. Трудно е да си представим интер'єр в стил ар нуво, направени, да кажем, в светли пастелни цветове. Скай-сини или телесно-розови нюанси, в този случай е абсолютно неприемливо. Естетика на модернизма гравитира по-скоро към песимистично виждането на света, а това значи, че има предвид тъмна, няколко блеклую палитра. За интер'интериор в духа на модернизма се характеризира с нюанси на лилаво и синьо, зелено, тъмно кестеняво-червени комбинация. Трябва да се обърне внимание и върху цветовата гама декоративни елементи, произвеждащи такава интер'джер. Най-често в ролята им действа естествено дърво, което, отново, трябва да се апартаменти в тъмни цветове. Въпреки това, както вече споменахме, арт нуво винаги е била присъща известна эклектичность, така че не трябва да се страхуват необичайни цветови комбинации, както и акценти под формата на различни аксесоари, на пръв поглед малко подходящи един за друг.
Далеч не всеки цвят има право на съществуване в една или друга интер'ери.
Пълна противоположност на палитрата на модернизма е цветова гама стил класицизъм, който с'и се яви естествено и естествено за определени етапи на художественото развитие на стремежа да намери опора в един променящ се свят, да придобият увереност в бъдещето, спокойствие и емоционална уравновесеност. За спорта се характеризира с ясни и завършени представи за пространство и време, строг, затворен, размеренных, доказани в класически форми. Въз основа на това, интер'интериор в стил класицизъм - това е не само пропорционално и хармонично пространство, то е обстановка, изпълнена в светли и неутрални цветове, като елиминира всички беше очевидно, е в състояние да направи дисонанс в цялата картина. За такъв интер'интериор типично за повечето нюанси на пластична гама. Обикновено привърженици на класиката избират комбинация от бял цвят беж, жълто или синьо. Всъщност, подобно цветово решение се счита за традиционното за включване классицистического украса; именно в такава цветова гама до нас достигна голямата част от двореца интер'интериор от втората половина на ХVIII век - епохата, когато в Русия господствовал този стил. Въпреки това, класицизъм, разделени на няколко дестинации и така варира го цветово решение. По-специално така наречените "Александър" класицизъм гравитира към работа, в която основният акцент е не само на лепные за украса, но и на позолоту, а в интер'ери обов'задължително присъства огледала. Но комбинация от пастелни нюанси на бяло и остава характерен за почти всички тълкувания в стила на класицизма. За разлика, да речем, от барок, което води до не само до пищност и лукс, изящни средства, но и темата продължава "богатство" в цветовата палитра. За барок приемливи ярки и наситени цветове; интер'интериор в този стил може да бъде решен в ультрамарином или в червено и малиновом цветове. Най-важното условие - изобилие от златни детайли.
Цвят зобов'е длъжен да се впише в дадена тема и да "работят" в тандем със стил.
В последно време интер'erna мода гравитират към различни етнически области. Така че, се ползват с огромна популярност всякакви стайлинг на изкуството Магреб, т.е. съвременните западни страни на Африка - Алжир, Тунис и Мароко. Ясно е, че в такъв интер'ери е представена в почти пълната палитра от известните към днешна дата, цветове и цветови комбинации. Трудно е да се каже точно кои нюанси най-точно ще се отрази'ly подобна естетика. Тъй като Африка неизменно се свързва у нас с нещо див и упорит, и в такова интер'ери смело може да се използва комбинация от черно и, например, оранжево, кафяво и златно, червено и тъмно сиво.
Днес често могат да бъдат намерени и такава разновидност доскоро екзотични за нас посока, като мавритански стил. Избор на цветове за него се дължи вече на себе наречена стил: маурос в превод от гръцки означава "тъмен". Между другото, подобна на мода възникна не днес, а на почти двеста години - в изкуството на френската империя в зв'язку с възхищение съвременници египетските мотиви. В наши дни отново стана много модерно да се регистрирате в "източен стил" курительные стаи и кабинети, спални и бани, наподобяващи помещения луксозен сарая: червено и ярко синьо, пълен с emerald и синьо небе, теракота и охра, бронз и сребро, а най-важното, тяхната смела комбинация и широко варьирование.
Още един популярен днес начин за оформяне на вътрешното пространство - така наречения японски стил. За него, напротив, характерен цвят минимализъм. Предимството в този случай е да го дам на палитрата, наподобяващи естествените природни нюанси, както и комбинацията от бяло и черно. За такава източна стайлинг трябва да се обърнем преди всичко към по-добро бежу, почти бели цветове, контраст която възлиза на текстурата и цвета на естествено дърво.
За къща във всички времена е бил и продължава да бъде популярен руски, или скандинавски стил с изобилие от естествено дърво. Тук като завършек може да се използва за почти всеки набор от цветове, за да нюанси не е твърде много. Освен другите стилове, повечето от днешните собственици на имоти се насочват към ультрасовременным начини за оформяне на жилищното пространство. Сред тях на първо място заслужава да се отбележи минималистскую естетика, стил хай-тек, фюжън и таванско помещение. Последният, обаче, не може да бъдат класифицирани специфични решения интер'интериора на една селска къща. Що се отнася до останалите, а след това ги цветовата палитра може да се тълкува доста свободно. Например, класически вариант на високите технологии ще се превърне в хромиран метал и, например, червено или бордо. Обаче толкова забележително решение визуално съвсем не е догма: метал, както е известно, много добре изглежда страхотно в комбинация с всеки цвят.
Комбинация от пастелни нюанси на бяло и остава характерен за почти всички тълкувания в стила на класицизма.
Какви художествени стилове, което най-често вземаме за основа при подреждането на интер'интериора на дома? Каква цветова схема, се стремят да използват в помещения, в зависимост от една или друга избраната стилистика? Със сигурност отговорите на тези въпроси се намират в областта на личните вкусови предпочитания. Винаги обаче трябва да се пам'не забравяйте, че от разумния комбинация от стил и цвят ще зависи начин на интер'джери - безсмислено и кричащего, усърдно "притянутого" до такива понятия, като "естетика" и "хармония", или наистина стилен (независимо от стила! ), издържано в един дух и доказателство за финия вкус на клиента и отлично свършената работа на дизайнера.
Светлана Росо
Източник: www. еremont. bg
Немає коментарів:
Дописати коментар