четвер, 1 травня 2014 р.

Оп-арт: игри на ума за най-смелите

Оп-арт - изкуство на границата между живопис и оптика - има повече от сто години и все още не изненадва неговата смелост и новаторством. Творби на художници, в които съчетание на геометрични линии и цветове създава илюзията за'обем и движение, игра с човешко съзнание може да изглежда шокиращо и ексцентрични. Но са смели дизайнери въплъщават идеи оп-арт, в ежедневния живот, от де ги най-обикновени апартаменти. И след това от "обычности" не остава и следа.

Снимки с тайна

Така че, първите "движещи се картини" световната общественост видяла през 1889 година. Въпреки това, за приставки "арт" и всеки priv'язки до изкуството не е изключено. Проф. Томпсън, проводивший оптични опит в Германия, публикува статия в списание " Das neue Universum. Посветена публика, на илюзии, тя е придружено с илюстрации переливающимися кръгове и въртящи се колела. И само от 50-те години на ХХ век оптика соприкоснулась с изкуството.

Първата представя оптични картини посмя Денис Рене, разкривайки своята изложба в Париж през 1955 година. През следващите десетилетия, а именно през 1965 г. в Ню Йорк се проведе изложба "Чувствително око", изцяло посветена на произведения на този поток. Всъщност, именно с това е отзвук на събитието и може да се говори за появата на оп-арта като отделни направления в живописта.

Минаха още десет години, и оп-художници са престанали да изплащат явление. За себе си заяви Виктор Вазарели, който е имал значително влияние върху развитието на движението, Енио Финке, Бриджит Райли и много други. Художници са станали об'се свързват в групи, които са заложили смели експерименти с измама точка. В "игра с очи", включително артисти от различни страни и континенти. А след известно време с'появили са се смелчаци, които не побоялись отваряне на модни течения врати на жилищни сгради.

Смел, посветен на

Най-достъпен начин да превърнете своя дом в музей на един от най-актуалните направления на съвременната живопис - украсят стените на репродукции на съответните творци. Струва си да се обърне внимание на такива майстори като Альвиани Де Векки, Коломбо Мари, Дуарте Ібаррола, Хаккер Мак Гравеніц, Тальман Герстнер, В'вячеслав Kameliq, Джозеф Алберс, Бриджит Райли и други. Техните платна - истински "игри на разума", което привлича погледа. Гледа тях, не да спре да се чудя: наистина тези оптични ефекти, създадени с помощта на обикновена четка и бои - същите, които обикаляха Denitsa или Моне?

Ярък пример за това платна в стил оп-арт служи картина на английската художничка Бриджит Райли, която носи интригуващо заглавие е "Ослепително поток 3". Вълнообразни линии "плават" пред очите, премествайки се по платно. Това се дължи от любов към Райли оптични експерименти, които предизвиква срив в работата на зрителния апарат. Картината изглежда черно-бял (и наистина, в началото на 60-те години художничката започва именно с тази цветова гама).

Всъщност, в "Потока", са налице червен, тюркоаз и сиви цветове, които в съчетание с остри завои вълни създават ефекта на "течението". Но забележи Полихромность картини могат да бъдат, само гледайки я на малки фрагменти. Като цяло тя буквално е на краката, е шокиращо и не дава нищо да се види, освен... ослепителна поток. Когато в очите започва да пристрастие, разбираш, че твърде много оп-арт в къщата на бюста. Иначе разстройство на зрението и главоболие са осигурени. Не е чудно, че на изложби на произведения на оп арт сред зрителите, ентусиазирани созерцанием необичайни картини, често се случваха виене на свят и дори загуба на съзнание.

Може би, по-добре се обърнете към по-малко агресивни форми на това изкуство. Например, леки графични творби, в които се бъркат външни и вътрешни ръба, устойчиви елементи започват да "залита", а колелата на автомобила, като Томпсън, са в ход. Без да се създава излишен натиск върху психиката и с лекота се вписват в минималистичен или класически интер'еп, такива картини дълго време ще отнеме дошли в къща за гости.

Фалшиви обемът също е отличен вариант за жилищни помещения. Отлага върху стените, пода или тавана образ, създават илюзията за об'капацитет (например, известният съставен басейн с "истински" парапет, се спуска в него стълба) или "врата", отворена в несъществуваща "стаята". Във всеки случай, каквото и да причинява не изглеждаше трикове оп-арт върху изложени в галерии снимки или инсталляциях, в домашни условия, те винаги носят характер на шега. И тъй като на шега трябва да е забавна и приятна, границите на вашите експерименти с този вид изкуство се определя само от вашия собствен комфорт за окото и за душата.

Текст: Мария Петрусь | Снимка: JP

Източник: Собственикът

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика