Шарени дърво - уникален материал, разлинованный самата природа. На живо вещество, от което правят удобни и красиви неща. Мода за него дойде в европейските интер'еры повече от сто години, заедно с модата на этнику, която до ден днешен остава актуална. И сега, когато дизайнерите доброволно се включват в интер'джери ивица - в най-различни тълкувания, - шарени дърво е популярно като никога.
Тенията: ритъм и рима
Тенията отново на върха на популярността. Това е най-силният инструмент за дизайн, което се отразява на зрението ви пространство. Какво е ивица в действителност? За разлика редуване на цветове, която привлича вниманието. В зависимост от цвета и в контекста на тенията може да направи пространство, тържествена или приятелски настроен, строг или оптимист, в крайна сметка, такъв, какъвто искам. Тя е способна визуално да увеличи или да намали помещение, предоставяне на ритъма и динамиката. Така тенията често се използва като декоративен прием, който организира и дори рифмует пространство, уточни об'обекти, внася в интер'джери смысловую модел.
Ивица на нов етап своите естетически метаморфоза - това не е само лек намек за редуващи се ивици, подобни на размытый баркод, а изявление на ясен фигурата линии и зигзаги.
Дърво от тропиците
Екзотично дърво с раирана шарка - едно от най-изразни средства за създаване на ритмического пространство. Ритъм от редуващи се ивици зададен тук самата природа.
На върха На райета мода - ценни и оригинални на вид, порода дърво: палисандър, зебрано, ебен, тик и американски орех.
Най - "фактурістие" екзотични породи с раиран модел принадлежат на Африканския континент. Културата на Африка, изпълнен с девствени цветове и ритми. Зебри, жирафи и леопарди. Барабани, тамтамы, разрисованные на лицето. Дървото като че ли впитала в структурата му природни картини и енергични ритми. Зебрано и ебен, по същество - едно от най-ярките въплъщения на тази дива поезия. Те се задават от естествените параметри шарени текстура. Останалите видове дървета, които "набраздяване" е изразена в по-малка степен, се съобщава при производството на мебели до геометрични съвършенство по изкуствен път.
Какво влияе на естествената набраздяване екваториалните дървета? Причината е, че маятниковые колебания на земята, отглеждане на екватора, оказват влияние върху структурата на местни дървета: влакна накручиваются около ядрото на дърво по спирала. Оказва уникална текстура, която по-късно става главно за декорация на мебели. Освен това, влиянието на тропически климат, води до това, че всички дървета, които растат в интерес на горещ континента, да имат много твърда, солидна и тежка дървен материал. Така че местните занаятчии мебели е много прост и кратък формуляр, - защото е трудно да се намали от дърво, притежава характеристики на метал (зебрано и ебен), нещо елегантна и замысловатое - сотрешь и ръцете и инструменти.
В сила на такива характеристики на дърво съвременните дизайнери рядко дизайн на мебели от масивна масив екзотични породи. Освен това са ценна дървесина мрачна: я "коробит", "води", а тя се напуква. Понякога все пак в каталози на различни производители с'има модели, изработени от масив. В основата на това е нещо компактно, например, статуетка от зебрано или масичка за кафе от эбенового дърво. Освен това, като правило, изделия, изработени от масивно дърво, са прости форми. Прости форми, наподобява африканската начин на производство на мебели. Понякога, обаче, дизайнери позволяват на себе си няколко плавни завои, но това е само опит на европейската естетика усвоят див почерк на Африка.
Екзотичен пъзел
Въпреки сложността на обработката, екзотични породи остават изключително търсени в мебелен производството. И тъй като актуални форми на мебели изискват от материали с висока пластичност, майстор-краснодеревщики, които работят с экзотами, прибягват към технологии шпонирования, която излезе още през XVII век, когато редки породи само са започнали да внасят в Европа. Тези рецепти, проверени от времето и са толкова съвършени, че се използват и сега. Преминаването им - гаранция, че е създадена мебели, ще бъде красива, дълготрайна и може да се предава по наследство от поколение на поколение. Така че технолози изучават старинните форми на бои, лакове и лепила, както и самата последователност на процеса на производство.
Мебели прет-а-порте, като правило, се извършва ръчно. Случва се, че над един модел се трудят шест месеца. Първо, от масивно дърво по-малко ценните видове (обикновено това е дърво или дъб) се създава рамка. След това го оклеивают тънък фурнир от ценни шарени породи. Получава се своеобразен пъзел от тънки парчета дървен материал, произведени в различни модели.
Трудно е да се повярва, но ленти, които се притеснява опитни съзнание эстетов, също е публикувал подобно на мозайки. Така че тяхната непрекъснатост на измамни. Майстор пресъздават шарени парче дърво ръчно, перекраивая природен фигура, така че той да се отваря в максималната интензивност. Събраната и склеенную мозайка внимателно прокрашивают. Цветовете могат да бъдат различни, като съвсем естествени, така и съвсем не са характерни за тази порода дърво. Интересното е, че най-тъмните фактурные ленти прокрашивают конвенционалните мастила. Нататък цялата тази красота се наслагва восък, който перфектно изглажда повърхността. Няколко слоя лак усъвършенстването на процеса на преобразуване на дървета'дървени парчета в монолитна структура. Не познаването на технологиите за производство, предполагам, завързан начин на изделието е просто невъзможно.
Естествен код
По принцип, техника шпонирование може да направи шарени всяко дърво, в текстурата на който е налице поне е лесна пунктирно. "Не много шарени" палисандър, орех и тик са сведени до желаното състояние с помощта на именно такава техника. По волята на дизайнер всяка дървен материал технолози могат да направят дори и лилаво в пунктираната. Понякога така и правят: вземете, например, эбеновое дърво и да доведе до крайна степен на трансформация - превръщането на повърхността му в подобие на пластмаси. Гледаш, изглежда да е пластмасова маса, а се оказва - дървета'яний.
Въпреки това, през последните години все по-актуални неща, направени от естествени материали, в които естествена изразителността и доведена до съвършенство. В полосках дърво се крие информация за характера, към което съвременният човек се опитва да бъде по-близо. Всяка честотна лента - това е период от историята, промяна на климата, астрологични събития и много други неща, за които само може да гадаем. Дървета'яний код ивици и зигзаги ни информира такъв смисъл, който нито по сила, за да предадат дори и изкуството. Затова модерен дизайн, с помощта на технологии се опитва да засили тази смислопередачу. В края на краищата, кой би не е райета дърво, концептуальность си текстура предоставят майстор-краснодеревщики, тънко поддържане на баланс между истина за живота и силата на изкуството.
Дърво в ивицата
Эбеновое (черно) дърво расте в Централна и Източна Африка, Мадагаскар, Шри Ланка и Южна Индия. Най-много ценена в африка ебен. Дърво на тъмно с метален блясък. Нюанси - от тъмно-кафяво или лилаво-черно до антрацитово-черно с бели ивици.
Има красива текстура и изключително фин постройка влакна, нерозрізненим с просто око. Дървото е една от най-сериозните, тежки (плътност 1250 кг? /? Куб. М) и здравите в природата. Тази порода е в състояние да се противопоставят на всякакви форми на биологично въздействие, включително термити.
При полиране се получава блестяща огледална повърхност, която е суха и студена на допир.
Това дърво е заобиколен от ореол на мистерия. За някои африкански племена ебен - свещено дърво. Така, например, жителите на племето Маконде изрежете от него скулптури предшественниц. Други племена, които се правят от эбенового дърво амулети и талисмани, които, повярвай'ями, дават на собствениците на сила и смелост. Корените на эбена широко се използва в медицината. Эбеновое дърво е националната емблема на Танзания.
В Европа ебен с'се появява през XVII век. Използва се за инкрустаций, мозайка. От него се правят музикални инструменти: кларнеты, флейта, гобои. Използва се за производството на паркет.
Зебрано е роден в Габон и Камерун. Дървесината е твърда и тежка, светло-златист цвят, с тесни нюанси от тъмно кафяв до почти черен цвят. Повърхността на лъскава. Стойността е само ядрото на ядрото. Така, както и ебен, много дълго време изсъхва - от момента на производство до момента на употреба, като обикновено продължава от три до n'яти години. Прилага се под формата на фурнир за декориране на мебели.
Тик. Район на разпространение на отглеждане: Бирма, Индия, Малайзия полуостров, Тайланд. Дърво от тъмно-златист цвят в оражево-кафяв с тъмни ивици. Под продължително излагане на атмосферни се превръща в тъмно кафяв или почти черен. Има голяма текстура.
Невероятна здравина и издръжливост на тиково дърво, потвърден археологически находки, така, например, археолозите са открили древен хиндуистки храм абсолютно невредим тиковые трупи възрастта на повече от хиляда години.
Тик - корабельное дърво, много здрав и издръжлив, както в сухи, така и във влажни условия. В Европа през 1650 г., лик започва да се използва за строителство на кораби.
Спрессованная тикова прах се използва като тамян, както и се прилага като средство за защита от тумори и главоболие в традиционната медицина.
Мебели от тиково дърво започнаха да правят датчаните.
Тик добре обработени, така че от него можете да направите всичко, което пожелаете: и кораб да построи, и обособяването на ваза.
Топъл солом'яний сянка на дърво добре се съчетава с по-леки леки интер'єрами. Кухни, спални, детски, бани, тераси и дори градински тераси - тик се прилага навсякъде, по никакъв начин и за различни цели. Природата щедро е надарен това дърво както красотата, така и великолепни физически характеристики, които правят лик универсален материал. Той е подходящ и за кухненски плотове и мивки (тик е рядка черта-за дърво - за устойчивост на химически вещества), и за най-изтънчените модели мебели.
Палисандър или розово дърво. Отглежда на остров Мадагаскар и Индия. цвят - от розово-кафяв шоколад с виолетов блясък, с пъстри шарени гама.
Дървото е много здрава, тежка и плътна (плътност от 1000-1200 кг / кубичен Метър), почти същото като в эбенового дърво. Чрез висока плътност потъва във вода, но при този палисандър влагоустойчив и не е податлива на гниене. Много добре се поддава на механична обработка. Гладка повърхност блести. Дърво е много скъпо, защото дървото е много бавно расте. За мебелното подходящ дърво, което е не по-малко от двеста години.
В Източна Африка и на остров Мадагаскар розово дърво традиционно се използва за производството на изделия от народното риболовни зони, както и в Индия, от нея правят лодки.
В Европа модата на розово дърво въведе Луи XIV. По време на царуването му палисандър са се превърнали различни породи екваториалните дървета, включително и много тъмен цвят.
Сега розово дърво се използва за производството на луксозни мебели, както и за обработка на интер'интериор луксозни яхти и дворци. Прилага се при производството на билярдни киев, маси за билярд, художествени мозайка паркет и скъпи музикални инструменти.
Американски орех расте в Северна Америка. Зрял дърво - кафяво-сиво, с тъмни включвания. Орех има забележителна черта - той променя цвета и структурата на дървесината в зависимост от климата и почвата. Орех сравнително силен, но достатъчно лесно се поддава на обработка, при това, тя е устойчива на деформации.
Дървесината има приятна миризма и ярко изразен вълнообразен структура на влакната. Използва се в производството на пиана, мебели, както и за вземане на штучного паркет и паркетни дъски.
Вече поне сто години етнически мотиви вълнува творческата аура на изкуството и дизайна. Странни и неочаквани образи на чужди култури постоянно се появяват на върха на европейската мода - е това някак ярко изразено и самодостаточное, нещо като лек намек за екзотика. Но всеки път этника действа в нова роля, в която акцентируется след фантастичен взрив на цветове, езически мотиви, оригиналност на естествени материали.
Творчески експерименти с этникой започна в началото на ХХ век, с появата на стила арт деко, за които е характерно смесването на лукс древни цивилизации с естествен наивност примитивните племена, с'единение на екзотични орнаменти и традиционната живопис. Художници от това време са направили цвят самостоятелно ипостасью естетическо въздействие. Жълто-лимон, ярко оранжево, отровно зелено, всеки нюанс е имал своя смысловую натоварването. Редуване на цветови ленти означаваше криптиран текст, послание. Именно тогава характерно оцветяване екзотична дървесина се превърна в един от маркови знаци на този стил.
Дияна Ольховская
Източник: www. еremont. bg