Поп-арт (поп арт, англ. Pop-art, abbr. От popular art - мак удар, памук, популярна общедоступное изкуството) - направление в изкуството на 1950-те години, е с произход от Англия и придоби масова популярност през 60-те години на ХХ век в Америка. Посоката, най-известният представител на която се счита за Анди Уорхол, се е появил като реакция на съвременната им масовата култура на обществото на потреблението и на абстрактен експресионизъм, който привържениците на поп-арт счита за твърде сложна и елитарна.

Поп-арт открито отрече арт нуво и неговите ценности. Отличителна черта на стила е в позиция на произведения на изкуството построени от обикновени, битови предмети от околния свят, изображение, комикс, известни личности, лога на известни марки - и всичко това се смесва ярък колорит и фантастични форми. Основният акцент е разнообразие, забавление и недолговечные за еднократна употреба за неща, ниска цена и масовото потребление.
Дизайнери, ангажирани в производството на неща, които потребителят е копнял, а не тези, в които той се нуждаеше. Основните теми на поп-арт са МЕДИИТЕ и рекламата, както и за'обекти - образи на масовата култура, отразяващи духа на епохата. Ярък, страдащ и провокативен стил привлича необикновени личности.

Най-известните произведения на поп-арт стил: колажи Робърт Раушенберга - комбинация от блажна боя и изрезки от вестници и рекламни издания; бяла тоалетна чиния, която Марсел Дюшан представени в изложбата, се обявява "готови за'обект на"; снимки на комикси по-големи размери на Рой Лихтенщайн, които се възприемат като абстракция; гигантски торти Класа Ольденбурга от боядисана в гипс, а също и парчета торта и сандвичи с размерите на кола, направен от брезент и плюш; гипсови фигури сред тази мебели художника Джордж Сигела; "тридесет и по-добре от една" Анди Уорхол (на една черно - бяла ситопечат беше публикуван на 30 репродукции Джоконды); прием на копиране които се използват при изображението на известни личности (Мерлин Монро и т.н), материали и продукти (банка супа, банкноти долара, бутилки от кока-кола); работа Джаспър Джоунс, Джеймс Розенквист.
Поп-дизайнът е неразделна част брокери'е свързана с американската мечта на потребителите на outlook, която в началото на 60-те усвоили Запада. Това е пробив във философията на промишленото производство и дизайн. Поп-дизайн с ярки цветове, смели форми, евтини стоки е стил за младите. Най-популярните материали за поп-дизайнери са различните видове пластмаси, които, привлечени от ниската цена и разнообразие от цветове.

Основните идеи на поп-арт били взети на въоръжение промишлени и интер'кариерата на дизайнери, художници и декоратори. В интер'ери - мебели във формата на женски тела, на герои от филми, предмети от бита. Елементи интер'джери стане под формата на образ, заимствованного от ежедневието или от екрана на телевизора (светещо посуда, ярки подложки, пластмасови столове).
Любима прием дизайнери при работа над интер'иером и мебели в стил поп-арт - копие на об'обект, промяна на неговите мащаби и пропорции, игра с цвят и количество. Поп-арт е създадена, за да бъде изненада. Тук всички экспрессивно, висок контраст, ярко. Цветовата гама е различна от прообраза на реален предмет, тя ярки, сочни, неон. Любима техника - колаж, шаблони и копия, като за акцент (плакати и картини), така и за фон (стенни плочки, килими с растиражированным картина). Чрезмерности в поп-арта не се случва - тук е допустимо смесването на различни цветове и текстури, използването на ярки (до киселинни), наситени цветове, закачливите форми, енергия, взрив от емоции. Основният цвят на интериора'интериор - бели или пастелни цветове, в допълнение - съчетание от няколко ярки цвята. Цвят контрастира и противопоставляются, по-рядко - се допълват взаимно. Комбинация от несочетаемого - в духа на поп-арт.

Основен материал: синтетични влакна, пластмаси, хартия, метал. За обзавеждането са специално абстрактна фигура, кричащая цветове, лъскави повърхности и пластмаса.
В интер'ерах малко мебели и вградени гардероби, скрывающие излишните предмети. Стените могат да бъдат в различни цветове, както и текстил. Текстил ярък и шарен, подбран в основната цветова гама. Стилизирани пластмасови аксесоари-часовници, рамки за снимки, статуетки, вази, світильни и свещници, боядисани кожа и ярки метални (хромирани детайли в интер'ери. Като декор може да се използва всяка проява на съвременната поп-култура - от об'обекти за модерно изкуство и фотографски, рисованные на изображения по-големи размери; модел) до домашно пана от каботажните за бира. В този смисъл поп-арта може да се нарече евтин стил, хотелът е идеалното място за любителите на "hand made". При това е важно да се запази границата между креативом и свалкой неща.

Едно от решенията на поп-арт: една от стените на светлината, още две - контрастни ярки цветове, четвъртата е изпълнена в техниката на многократно повтарящи се малки модела. Стил поп-арт присъщо на кошмарен ефект, който може да се постигне с помощта на тапет с ефект на оптични илюзии, застрашен и с'ще бъде модел, също така снимки и рисунки.
Поп-арт е бил роден в ню йорк lofts и работилници, бохеми, за да го въплъщение нужда от просторни помещения. В противен случай можете да се фокусирате върху детайлите, stylize интер'джери по желания от вас начин. В поп-арт, не се спазва "законите" на тавана, пода и стените, те могат да се движат безпроблемно във всяка друга страна, границите на "отмива" визуални решения.

На тавана могат да бъдат диференцирани, с осветени в различни цветове. В случай одноуровневого тавана, по-добре гланц покритие. За пода може да изберете как подови настилки спокойна цветова гама, като акцент в интер'еп, или да използвате мокет наситен цвят или керамика с хаотично забележим модел.
За мебели се характеризира с полегати, заоблени форми, няколко необичайни - в стил "ретро футуризъм", ярки цветове, характерни за 60-те дивани и кресла за закръглени форми, табуретки и малки масички, ярка пластмаса. В мебели са подходящи орнаменти, рисунки, комикси и графити.
Поп-арт дизайн интер'интериор изглежда достатъчно экспрессивно и необичайно, и по-често се използва при извършване на клубове, магазини, младежки кафенета, салони за красота и центрове за свободното време. Ярки образи, форми, наперен, боя, смели комбинации и нестандартни решения привличат очите, съсредоточи към себе си вниманието, създаде атмосфера на празника.
© Статия е написана специално за компания ПЕРИОДА. При пълно или частично използване на материали препратка към www. eremont. bg обов'задължителна
Източник: www. еremont. bg