пʼятниця, 24 січня 2014 р.

ISALONI-2009: Лукс в разгара на кризата

Миланската мебелен салон, най-големият в Европа изложба в областта на интер'професионални и обективни дизайн, премина през тази година от 22 до 27 април. На площ от 220 хиляди квадратни м в изложбен комплекс Rho някакъв об'събраха на човешкия гений на дизайна, за да направи къщата по-добре, по-красива и по-леки, в продължение на седмици, с лекота светски франт, захватывал и шокира искушенную публиката. И на самия салон и магическо шоу светлинни уреди EUROLUCE-2009 г. в него са се превърнали в истински пиром по време на чума: на фона на бурното в Европа, финансовата криза новики изглеждаше, може би дори прекалено луксозно и празнично.

Изглежда, че организаторите на шоуто тази година е твърдо са решили да пренебрегнат от външните обстоятелства. Карло Гульємі, ръководител на делегацията на компанията Fontana Arte и новият президент на компанията Cosmit, че са доволни от Миланската салон, говорим за криза, цитира основател на будистката притча, според която старата Смърт, ако се вгледате в град, който отне n'пет хиляди животи, а още 45 000 при това умрели от страх. Президент, несъмнено, е имал предвид ненужни страх от глобалните финансови проблеми в световната икономика. Във всеки случай, нищо "евтините" сред новостите не е бил по-скоро обратното: луксозни идеи съчетава в тях с изпълнението на ниво лукс.

Както винаги, сред създателите мебели започват максимум славата имам павилион, в който выставлялась дизайнерски мебели. На първо място по популярност на продуктите на компания MOROSO. Компанията е подготвила чудесна колекция от M'afrique, изпълнена с енергията на черния континент и оформена за изложбата афроамериканським дизайнер Стивън Берксом (Стивън Burks). Тук включени произведения на известни модни дизайнери на нашето време: Патриша Уркиолы (Патриша Уркиола) и Филип Бестенхайдера (Philippe Bestenhaider), африкански художници Фате Хасан (на Dfgdfg Hassan) и Сол Киси (Soly Cissé), фотограф Бубакар Кръг Мандеморі (Boubacar Touré Mandémory), архитект Дейвид Аджайє (David Adyaje). Експозицията се оказа пищен, цветен и привлекателен. В етнически, но вече в съвсем друг стил е разработен и новият модулен диван от Патриша Уркиола - в него доминира декоративни елементи, традиционни за текстил Узбекистан. Карим Рашид (Тодор Rashid) в новата колекция на h'мебели за MERITALIA използвал за оцветяване на практика-цифрови экслибрисов. Фен на ярки цветове, компанията МISSONI, е направила изключително живи дори нова гама от градински мебели. А най-романтичното мебельщиком сезон е бил признат Гаетано Pesce (Gaetano Pesce), който успява да предаде атмосферата на събитието, в Алпите, в напълно функционална неща - дивана.

Формат luxury things изпълнена разтегателен Cipria за EDRA (дизайнери Фернандо и Умберто Campana (Fernando and Humberto Cam pana)), нещо подобно на пухкави топки за нанасяне на прах. Дизайнер Бертран Пот (Bertjan Pot) шокира публиката позой Lazy Bastard (продукти на компанията MONTIS), която той предава с помощта на големи възглавници, набитой топки от стиропор и посаженной на метален корсаж крака. Лукс комикс по-близо и създаването на нови работни братя Буруллек: нов председател, по същество, дълбока мивка от фибростъкло и стоманени структури, покрита с ватирана еластична тъкан с пенным пълнител.

Самата игра годишнината на Milan Design Week 2009 е изпълнен в човешки ръст бетон молив случай с кръгла прозрачен екран-циферблат, на който всяка минута "се намира вътре в човека" (видеозапис) се движи стрелката. Авторът на този идеен проект - Маартен Баас (Maarten Baas). Асоциации, които предизвиква това нещо, - и механизми за филмово изкуство и драматизира действие, и митичния образ на господаря на времето...

Иновациите, новите материали и инженерни решения, превръщането неща от най-скъпите в много скъпи, беше доста много. Но, може би, за първи път за цялата история на iSaloni (а това е вече 48 години) локомотив събитието се превърна в изложение на светлинния оборудване. Статистика EUROLUCE-2009 говори сама за себе си: 525 фирми-изложители от 25 страни, разделени в размер на около 43 хиляди квадратни веднага в шест зали.

Тенденция от последните години в цялата областта на осветителната се превърна в замяна на крушки с нажежаема жичка по-технологичными LED и луминесцентни лампи. Това, от своя страна, доведе доминиране на техногенна естетика във формата на осветителни тела, дори на тези, които са предназначени за класическа домашна среда. Но EUROLUCE огромна, и на нея може да се намери всичко, което си пожелаете. Освен това, кой каза, че лампата дори с изключително техногенным дизайн не може да бъде луксозен? Такъв, например, лампа от компания ARTEMIDE Tolomeo XXL в вариации Outdoor - гигантски под лампа, направена във формата на настолна лампа с височина 257 вж. Стои под него, всеки има основания да се чувстват Гулливером в страната чудовища.

Много по-стандарт на представите за лукс отговори опитен образец полилеи Lacrime Del Pescatore ("Сълзите на рибарите"). Въпреки че е направена тази полилей от необичайни материали (три найлонови мрежи с отвори с различен размер), си украшение от 350 кристали, които се движат във въздуха, да отразяват светлината от отделно определения източник. Идеята дойде в главата на автора на полилеи, когато той по време на отпуск за гледане на мрежи от рибари в слънчева Италия: "Повече от 35 години разглеждане на вълната на Венецианската лагуна, аз се интересувах мрежи на рибари, покрити с капки вода. В утринна светлина те сякаш ми сълзи на рибарите. Но само днес аз смятам за подходящ за такъв полилеи, която купувачът при монтаж може да бъдат персонализирани, да се чувствам при това содізайнером ".

По-строги творения от муранско стъкло - разработване на фабрика Murano Due. Например, лампата на поредицата Spore, което използва led технология. Вътре в стъклена колба-кълбо с неправилна форма окачени кубчета от оптично стъкло, в тях са поставени светодиоди. Всички заедно, наистина прилича на нереално торбичка със спори, някакъв грешен балон от прозрачно стъкло, в което плуват на повърхността на белите дробове апликации-спорове, които излъчват светлина и увеличават эффектность поток.

Новости от фабриката FLOS се нарича "бъдеще в настоящето". Изглежда Прекрасно Teca (дизайнер Рон Жірад) - най-модерната версия на стария абажура. Закачливо Can Can от Марсилия Вандерса (Marcel Wanders) с "буйна долната пола" от бяла кърпа в експозицията на тази марка перфектно съчетание с Smithfield строги и умерени форми на Джаспър Морисън.

Като цяло за миналата изложението може да се каже, че тя с всички сили се пренебрегват финансови затруднения, става, както винаги, празничен дизайн и повод да поговорим за нещата от планетарен мащаб, е катализатор на еволюцията на възгледите на красотата интер'интериора и рог на изобилието продуктивни идеи.

Татяна Зеленова

Източник: Почивен проверка

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика