Размишлявайки за това, как искаме да видим пространство на нашия офис, често възниква въпросът: а кой е първият се замисли за организиране на пространството? Как в далечни времена решалось това е работа? Да се ръководи от древните?
Нека се опитаме да погледнем назад и мисъл видите Гърция и Рим до най-доброто от своята епоха.
Отдавна, когато човек не отделя себе си от света, когато всичко наоколо е било на него, а той самият с нетърпение и лесно еквивалентно на света, не съществува понятието "проект". Създаване на обекта, архитектура и е толкова неразривно брокери'свързани с живота на всички, че неговото строителство се е случило по същия модел, по който всичко се случва. Създаване - това е отражение на света. И основният метод в тази епоха - мимезис, имитация. Въпреки това, в това време е било създадено нещо, което ние сега наричаме мебели и предмети на интер'джер. Изследователите на античността твърдят: архитектурна структура не е древно, отколкото нещата вътре в жилища. (Оа М. Фрейденберг).
В основата на гръцката архитектура, която се очертава като архитектура на храма, имаше такива важни митологични понятия като квадрат, кръг, световното дърво, на пътя, тройка, четворка, седмица, принципа на симетрия и др И важно е, че всеки предмет трябваше да намери своето място в храма.
През средновековието е отново да говори за това, че съоръжението трябва да бъде разбито на отделни значими части. И точно разделение на пространството и осветлението е било придружено със специални свещени обичаи и ритуали.
Точно в античността, в древнейшем град Рим 61 или 62 - прибл. 113 крумовград, Плиний Младши описва невероятен екстериор и интериор на вили, в които най-пълно се яви поглед на жилищата и пространство на това време. Това са невероятни къщата, където е странно гипс тавани и луксозни цветове оставя усещане за хармония и спокойствие. Освен това важно е не само вътрешна декорация на вили, но и нещо, което е около - невероятни градини.
Точно в римската архитектура, специално внимание се обръща на прозореца. А. Рігль пише, че "античен стремеж към замкнутости не можеше да продължи дълго и че нейното нарушаване е последвано от нуждите в пространството. Прозорци, водещи поглед, бележи нов етап в развитието на архитектурата: от сега нататък къща се строи не като едно изолирано тяло, но в зв'язку с безгранична пространство ".
Освен това, в Рим имаше един закон, който се охранява... гледка от прозореца. "Има и такива сервитутни - не перегораживать вид", а също: "Никой не трябва да блокирани по-приятен и свободен вид"... Цицерон пише: "Ти си критикуешь ограниченост на прозорци (в дома ми), но знай, че ти си критикуешь доверието" Кіропедіі ". Защото, когато аз съм за това най каза (архитект) на Кир, той отвърна, че при широките прозорци не е толкова приятна перспектива зелени ливади ".
Пространство, създадени, за да ги гледате. Лукиан с възторг пише за едно от тези пространства: разбирането на красотите му "не се нуждае от ограничен човек, но у зрителя надарен, който не съди само един ум, но разумно размышлением съответства на своето съзерцание", и тези, които идват в една къща "се превръщат в публика", и никой не може да "своите речи отклони мислите им от спектакъла".
Може би точно в път, когато си спомням за римската естетика оформяне на пространството търсим там, където прекарват времето си, не само удобство, функционалност, съответствие с новите стандарти за качество. Ние търсим индивидуален. И важно е, че очите ни са открили прекрасно не само в дома, но и там, където правим - за щастие или за съжаление - голямата част от времето: в нашия офис. Нека не променят гледката от прозореца, как може това да направи собственици на вили в сенчести горички на Рим, но в арсенала на дизайнерите на компанията "Веер-АртСтрой" със сигурност ще има идеи, които ще позволят да се създаде илюзията за пространство, която може да се ползва. И в което можеш да се сетиш не само за работа.
Александър Бабкина.
© Статия е написана специално за компания ПЕРИОДА. При пълно или частично използване на материали препратка към www. eremont. bg обов'задължителна
Източник: www. еremont. bg