вівторок, 27 травня 2014 р.

Както това е направено в Япония

"В провинция Канто, където е прието да се организира в уборных на нивото на пода тесни и дълги плъзгащи форточки за отстраняване чрез тях вимітаємо боклук, м'звук от капки, падащи от перваза и зеленина в подножието на кам'дървени японски фенери, се чува как нещо особено близо до ухото: на вас ви се струва дори, че сте различаете, като тези капки хидратира мъх на кам'дървени плочи, разпръснати на пистата, и прониква в земята. Наистина тоалетна подходяща и за това, за да слушат в нея сюрчання насекоми и гласовете на птиците, и заедно с това е най-подходящото място за това, да се насладите на луната и да се насладите на разнообразни явления четирите времена на годината ".

Дзюн'їтіро Танидзаки, "Похвала на сянка"

Мода на всичко японско - вече не са новост, и днес е трудно да се намери човек, който не е предполагал ли си, че е японски стил в интериора'ери. Но не всички знаят, че минимализму Япония се стигна не само в преследване на естетиката. Стремеж към простота и функционалност - основни принципи на японския домоустройства - не е прищявка, а е следствие на история и национални особености на страната на изгряващото слънце.



Животът в доста ексцентричен климат и постоянна вероятността от земетресение формира изключително вълнуващ отношението на японците към околната среда. Къща често е само част от градината, жителите му като че ли се страхуват за пореден път са нарушени природата. Именно от будисткото без резистентност към околната среда се случва тази стройна хармония в дизайна.

Добри и леки плъзгащи се врати-преградни стени от хартия и бамбук (шоджи), общият принцип горизонтальности подови сифони, предпочитание дърво, камък, лекота и откритост сгради - тази естетика японците зобов'свързани не само една мокра и горещо климат, но и срещу земетресение, често се срещат на островите. Един вид "мобилно" жилища не е толкова опасно по време на труса, тя лесно става след фрактура, и вероятността да умре под руините от хартия и бамбук не е толкова голяма. Освен това, древните японски сгради, храмове и особено светилища са структурирани по такъв изкусен начин, че да могат да се движат от място на място. Проучване на най-големите в Япония на религиозни сгради показа, че тяхната основа е конструиран така, че сградата може да се разглобява, да се премести на ново място, и отново да се съберат, без никакъв компромис. Така, учените са установили, че светилището Ise в префектура Миэ "путешествовало" около шестдесет пъти. Разбира се, това се дължи не само на религиозните вярвания (защото смята се, че мястото, на което стои храм, след известно време се нуждае от почивка), но и всички на една и съща "нестабилна психика" японски на климата.

Сплотеност на японския народ с околната среда генерира специален подход към обустройству жилища. Ярък пример за това - далеч председател навеси над прозорци с готино извити нагоре стрехи. Те са предназначени да защитават от силни дъждове кос, а като резултат дават постоянна затененность стаи. Следователно, не трябва да се търсят начини за борба с тъмнината - тя трябва да опоэтизировать и внимателно се обозначи. Навеси и веранди - енгава - стават още по-дълго, прозорци, се отстраняват японска хартия Хосе. Къща потъва в утрирувану и изкуствено рассеянную сянка.



Оттук особено деликатен подход към дневна светлина и на източници на светлина. Това, което сега се радва на популярност сред европейците и се провежда под името "японски лампа" - конструкция от хартия и метална рамка, - всъщност е много важен елемент от интер'джер. Тази лампа се нарича Akari. Установено е още през 50-те години на миналия век и всъщност служи не толкова за осветление, колко, за да се подчертае здрача. И, разбира се, никакъв метал в оригинал не би могло да бъде и речта на: бамбук и истинска оризова хартия washi, слаба светлина и матовость.

Между другото, с метал при японците специални отношения. В японския интер'ери използването му са сведени до минимум, тя'е само под формата на необходими дребни аксесоари. Причината е очевидна: Япония небогата металлосодержащими на минерали, както и влажен климат предизвика било доста бързото унищожаване на ръжда за всички метални конструкции. И вместо да възхваляват този материал като нещо рядко и забележително, японците чисто и просто са се образували като интер'еп, където всичко, което не е в Япония в излишък, да се грижат негармонично и pretentiously. Студена, изкуствена светлина не може да замени отблясъци светлина Akari в полирано черно дърво.

Японците фантастично тънко играят със светлината и пространството. Многостворчатые паравани фусума и оклеенные хартия плъзгащи се екрани създават всеки път нова геометрия на интер'интериор, позволяват да се изолирам, докато останалите в стаята. За изтънчените японци това е изключително важно, особено ако къщата е на един етаж с почти нищо не е разделен на пространството.



Обаче всичко това се отнася до Япония, много далечна от тази, която съществува в момента. Вярност на традициите е неотступной само до определен период от време. В началото на 1870-те години, когато Япония е спрял да се противопоставят на заемите, много европейски и американски архитекти са построени великолепни сгради, чрез прилагане на нови технологии с използването на тухли и камък. Нови съоръжения бързо печели популярност, но скоро си каза думата природа в Токио и околностите са били почти напълно разрушени от земетресение 1923 година.

До нови материали отново се обърна след Втората световна война, когато градът започва с'да се появи на високи сгради от стомана и бетон. Построен мощни съвременни дизайни, които въпреки своя висок ръст, не се боеше от земетресения. Днес, архитекти твърдят, че Токио община височина 243 м "ще бъде само леко олюлявайки" при 9-точкова подземен удар.

Материали по темата

Япона гама
Японски интер'джер. Къщата на изгряващото слънце
Японска градина: пейзаж в миниатюра
Японски интер'джери
И въпреки мощен индустриален напредък, японците остават японските: архитект Танг от края на 1960-те години разработва редица проекти на сгради и комплекси, в които се развива на тема "пространствено архитектура", оприличава на своите съоръжения увеличаването на дървото. Сега гъвкава пространствена структура се превърна в почти обов'задължителна характеристика се свеждат в Япония сгради. Освен това, общинските власти Токио зобов'вързани собствениците на нови комплекси растат на покривите на градини: за намаляване на температурата в града и за естетическата наслада. По мое мнение, е чудесна идея. Дори при цялата окончателността и неизбежността на техническия прогрес те полагат максимални усилия за създаване на вежлив достъп до светлина, природата и наслада от съзерцанието на красотата.

За японската мистерия в света ходи на не по-малко легенди, отколкото за мистериозна руска душа. Със сигурност, културата на всяка нация е уникална, а климатът навсякъде се наслагва отпечатък на всяка сграда - независимо дали за търговски комплекс или хижа. Голямо изкушение, да стигне до дъното, но не трябва да бързаме с изводите за това, че духовността на японците им деликатес е в малките неща, съвършено луд, от гледна точка на европейския къща е съвкупност на полезни изкопаеми, на земетресенията, както и на валежите.

Мария КРЪГОВА

Снимка anaproy. homeip. net, www. wisewise. com www. haikudesigns. com

Източник: Общински преглед на недвижими имоти

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика