середа, 4 грудня 2013 р.

Създател на чикагских небостъргачи

Лудвиг Мис вон дер Рое " е един от основатели такива като рационалист архитектура в Германия, а след Втората Световна война той се превръща в един от водещите архитекти на САЩ. Лудвиг се е стремил към пределната простота на своите сгради: "Те трябва да са прости, но и едновременно с благородни", казва архитект.

Мис е роден на 27 март 1886 година в Аахен. Лудвиг не е имал строителен образование. Интерес към изграждането на всели му баща, майстор-зидар. С 15-годишна възраст той помага на местния архитект в изпълнение на чертежи мазилка орнаменти. През 1905 г. Мис заминава за Берлин, където е работил първо при Бруно Паул, един от най-добрите в това време специалисти по архитектура и оборудване интер'интериори, а от 1908 г. - в студиото на Петер Беренса. Тогава тя беше единствената в Германия, където по-младото поколение би могло да се намери нещо, от което тя е необходима. Behrens възложи на младия нос на строителен надзор на посолството на Германия в санкт Петербург. Три години, прекарани в студиото на Беренса, положи основите на формирането на Миша като архитект, което е научил и неоклассические идеи, и техно-индустриални аспекти на творчеството на своя учител. Определено влияние върху младия архитект са имали и работа Райт, които той е виждал в шоуто през 1910 г. в Берлин. През 1913 г., на възраст 27 години Мис откри в Берлин своето ведомство.

Под влиянието на експресионизма

В годините на социални сътресения и икономически смущение, когато са строили малко, Мис ван дер Рози излезе с поредица от пилотни проекти (1919-1924 г.). Сред тях са проекти на стъклени небостъргачи, създадени под влиянието на експресионизма. Архитект търсех нов вид конструктивно структура, заедно с форма, по-пълни само открива прозрачност и блясък на стъкло. Проекти, две градски къщи 1923 г. - тухла и масивни, разработени от нос, които са безценни за развитието на съвременната архитектура. В тях той изразява една нова концепция в архитектурата. В ръцете на архитект плоскостные елементи са ставали сфера на комбинация от различни материали и елементи на дизайна стъклени стени, стоманобетонни и впоследствие мрамор. По наработок Миша, стената вече не се разглежда им. подчинен елемент, придобиването на самостоятелно значение. Тя е бил отгледан извън пределите на вътрешното пространство. В този проект е имало решение за оформление на дома по функционален признак, с разделение на жилищни и бизнес зони. Като се започне от 1924 г., този принцип се превръща в основно при проектирането на жилищни сгради. Ако Льо Корбюзие взема в основата на геометричната форма и подчинени на нея функционално решение, Мис ван де рое " е, напротив, идва при разработването на външния вид на сградата и от взаимното разположението на отделните му части единствено от тяхното предназначение.

Движение в посока на досега

Мис ван дер рое " е достатъчно късмет, за да покажат своите архитектурни умения в чист вид при изграждането на немския павилион на световното изложение през 1929 година в Барселона. Вместо павилион за настаняване на експонатите, той издига сграда, която по дефиниция форми и красотата на наето материали (травертин, оникс и стъкло в различни нюанси) представлява едновременно изложбен павилион и изложбен експонат. Проект за павилион в Барселона донесе ван дер рое " е световна слава. През 1930 г. е построена жилищна сграда Тугендхат в Брэна. Това, че в Барселона можеше да се възприема като странно играта плоскостями и материали, тук се превърна в нова концепция на жилищна сграда. Къща Тугендхат стои на откосе. Мис доста успешно използва това местоположение на сградата, спроектировав помещения на две нива. Къщата е разделена Прегради на четири функционални зони: - вход, дневна, зона за уроци и трапезария. Такава пространствена композиция нос успя (на базата на своите софтуерни платформи) се вземат предвид разнообразието на повишените изисквания на клиентите, без да се нарушава цялост на основния обем на разделението му на отделни малки помещения.

Творчеството в Америка

Когато през 1930 г. Лудвиг Мис ван дер Рози е на глава от организация "Баухаус", той направлява дейността на дружество по изучаване на първо място чисто формални проблеми. Въпреки това, нацистите направиха невъзможна работата на училището в Десау. Нос нищо не остане, тъй като преведете "Баухаус" в Берлин, а след това, през 1933 г., разпускане на организацията. След четири години той емигрира в САЩ, където година по-късно начело на архитектурно училище ICHI - Иллинойского институт по технологии в Чикаго. През 1939 г. в Америка той получава поръчка за проектиране и изграждане на Иллинойского технологичен институт в Чикаго. Архитект се опитва в този изграждането разкриват единството на повърхността, пространство и обем чрез прилагане на единна модулна система. На нея той подчинени оформлението на помещенията, интервалите между отделните сгради и членение на фасадите. Дизайн са стоманени. На разположение на архитекта имаше само стандартни профили. Прилагането на стоманени конструкции води до прости правоъгълни форми, и Мис намира начини да придадат обезличенным на фабричните сгради, архитектурна значимост. Отличаващ се с хармония на пропорциите, алчност средства и яснота песни Иллинойский технологичен институт стана върха на цялото творчество на известния архитект. Точно тук е решил начало архитектурна тема го сгради американски период-нерозчленований параллелепипед с вынесенным навън рамка. Разположение на комплекса ITI той организира на принципа, който в своето време е въведено в основата на създаването на барселона в павилиона, - правоъгълни блокове сгради само насочва развитието на непрекъсната система пространства. Едновременно с първите сгради отида Мис ван дер рое " е проектирал и построил къща Фернсуорт в Фоке Ривър (щата Илинойс, 1946 -1950). Три гладки бетонни плочи - тераса, подови настилки и покрития - как ще плуват над земята. Те са вдигнати на метални подпори.

В голям мащаб на тема отворен павилион, използван за изграждане на Crown-хол - архитектурно училище ITI (1952). Първи етаж действително двуетажни сгради с традиционна план, заглублен в земята. Песента определя стъклен параллелепипед на втория етаж. Плоска плоча го покритие подвешена до мощен метален рамным проекти, преминаване навън. Архитектурната тема - нерозчленований правоъгълен обем - намести в основата на небостъргачи ван дер Рое". Цялото вътрешно пространство тук заменя сумата от трите стандартни етажа и пространствени клетки. Конструктивен скелет на небостъргачи скрити зад външната обвивка. Най-известните небостъргачи Миша - това са жилищни сгради в Чикаго в Лейк Шоо-Drive (1951. ) и общински нуелс алея (1957 ), които се различават само по информация от фирми-ского ^ сградата на "Сигрэм-билдинг" в Ню Йорк (1958 г.). Последният се откроява с особена изтънченост на работа по детайли и лукс довършителни материали - бронз рамка, стени от люляков стъкло от сплав на злато.

При изграждането на многоетажни жилищни сгради в Чикаго архитект се връща към предложи им още през 1919 и 1921 г. идеята на някоя висока къща от стъкло. Това, че след това се яви на сън, сега се превърна в реалност. Стъкло и стомана - единствените средства, използвана от него за въплъщение на своя архитектурен замисъл. Благодарение на скъперничество на използваните средства, изразителност ясна архитектурна форма водеща архитектурна идея "колкото по-малко, толкова по-добре" е получила ясен израз. Взети на въоръжение на Ми-сом промишлени материали-неръждаема стомана и стъкло - изискват за тяхното използване в областта на архитектурата высокоразвитого художествен смисъл. При работа с тези материали е важно внимателно да се разработи всички части, се вземат предвид най-малките промени пропорциите. По думите на архитекта, тук е важен "биологичен принцип на съответствието на всеки елемент на мястото си в строителството.

Започва да работи като последовател на Райт, ван дер Рое " през следващите 40 години се превръща в антиподом. Произхожда непримирим антагонизъм между романтика "органична архитектура" и оголенным классицизмом универсални структури Миша. В началото на 1960-те години, когато посоката е изчерпан, той оставя преподавателска работа в ITI. Най-голямата му сграда - Музей на модерното изкуство в Западен Берлин (1968 ) - още един вариант на въплъщение на идеалите неоклассицизма в елегантната разработена от метална конструкция. Сградата е в Берлин-най-новата работа на учителя, скончавшегося през лятото на 1969 година в Чикаго. Своята естетическа концепция Мис ван дер рое " ет'язував с идеалистична философия на неотомизма, според която произходът на приятно концентрирани в целостта на вътрешния баланс на форма, чисто математически си пропорции. В абстрактно елементарни геометрични фигури, яснота прав ъгъл и паралелни линии Мис виждал въплъщение на "най-висшата хармония". Кристална форма творения на архитект са били използвани големи конструктивните фирми в САЩ. За известно време те са се превърнали едва ли не обов'задължителни при изграждането на нови административни и търговски сгради в страните от Западна Европа.

Източник: remont-domov. bg

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика