вівторок, 24 грудня 2013 р.

Порцелан в интер'ери: нотки на празника

В последно време се счита за консерватизма на качеството, по-скоро отрицателен, отколкото положителен. Но именно благодарение на него, производителите порцелан за годишен оборот се изравняват с водещи автомобилни корпорации. Рецепта за такъв като по-голямата резултата е: всички правят така, как двеста години. Но, интересно е, че порцеланови комплекти, статуетки, вази с'се появяват в домовете и офисите не само ценителите на класиката, но и на феновете на арт нуво. Може би, защото те с нещо напомнят детството и привнасят в интер'джери радостни нотки на празника.

Символика на семейния уют

А още порцелан - символ на седем'та и уют. Много от младоженците получават като подарък сервиз в знак на това, че сега младите домакин и домакиня представляват отделна къща, готови да приемат гости. Съдове за готвене от това порцелан особено тържествена, тя е в състояние да превърне дори най-всекидневния обяд в нещо запомни'незапоминающие. И все пак, "ореол местообитания" порцелан в нашите домове не се ограничава само с кухненски бокс и трапезария. Най-разнообразни фигурки с функционална цел и без, вази - миниатюрни, малки букети и големи подови украси стаята, правят я по-живо, намеква за романтична природа на собствениците на жилища. Китчевые поредица от порцеланови слоников са напуснали дома и са отишли в интер'джери ресторанти и клубове, предизвиква носталгия по съветските времена.

И въпреки че създателите на теми интер'интериор от порцелан остават верни проверени от векове иновации, тънък, белия материал с'се появяват все нови области на приложение. Така, например, едно от най-новите тенденции - използване на порцелан за производство на осветителни тела. Друга порцеланова "характеристика" - фонтани с различна големина: някои може и да украсите десктопа в офиса, у дома или в офиса, на други може да се наложи полкомнаты.

Но в каквато и форма порцелан нито присъства в дома ви, главния показател е не формата или съдържанието на изготвения от него предмет, а качеството. Както винаги, особено ценена ръчно и марка с ім'ями.

Проверка на якост

Както е известно, порцелан - това е изобретение на Китай. В средните векове китайците са единствените производители на емайлирани съдове и внимателно да опазват тайната на неговото производство. В 1708 г. в двора на периферията на император Август порцелан започна да се произвежда и европейците, които разработват своя рецепта. А в 1796 г. Джезайя Споуд, основател на компанията Spode, подари на света костен порцелан, замяна на " каолин " счукани крави'ячими кости. Днес най-качествен порцелан - именно европейския, като слава на китайските производители махне, за да не. Световно лидерство по право принадлежи на немци, англичани и централа. И все пак, дори и европейски порцелан все още се нарича Fine Китай (класически в каолине) или Bone Китай (костен порцелан).

Ако китайците най-много ценяха порцелан съдове с отпечатъци от пръстите на автора, модерни европейски производители смятат брака, дори най-незначително отклонение от идеалната форма. Стойност порцелан определят материал, форма и декорация. Качеството на материала (т.е. порцеланова маса) зависи от съдържанието на каолин (бяла глина) и тънкостите на смилане на прах, в които той е участвал. Висок клас порцелан е топло, подобна на сметана оттенък. А сиво-син цвят показва по-ниско качество. Що се отнася до тънкостите на мелене, тя се определя, както следва: поймайте бялата повърхност на съдове слънчево зайче. Ако вие няма да видите нито един дефект или вкрапления, пред вас е наистина луксозен порцелан. Между другото, защо толкова рядко се среща порцелан, напълно покрити с рисувани - достойнството на така нареченото "бяло тяло" (бяла повърхност) трябва да се вижда винаги.

Рисуване на порцеланови трябва да бъдат преглеждани отвътре съдовете. Има два начина му на нанасяне: рисувани на ръка (мануфактурный порцелан) и за стикер (вид на ваденки за порцелан). За ресторанти и хотели взето произвежда купа почти без украса - върху нея са нанесени емблеми и имена поръчали си заведения. Ако ви се прииска да има сервиз с някакъв си изображение (например собствен монограм), той ще струва приблизително с една трета по-скъпо от обичайното. Още една особеност: крышечка от чайника, сахарницы и т.н. често има своя собствена стойност: ако тя розіб'etsya, може да се замени само с него.


Пътуване по марка и страните

Ім'аз производител на порцелан говори не само за качеството на съдове за готвене, но и за нейния стил и дори в някаква степен символика. Наличието на рамене богата история, "порцеланови къщи" носят духа си и в собствените си продукти. Затова е толкова важно да се избере не само хареса ваза или вечеря, но и да научат нейната легенда.

Villeroy & Boch, Германия. Ако се вярва на статистиката, всеки трети от европейската седем'та има прибори на тази марка. Това не е изненадващо - марка вече има от 250 и повече години. Villeroy & Boch - това е един цял начин на живот. До фарфоровым сервиза може да се подхожда прибори за хранене, кристал и дори мебели. Цената на сервиза за 12 души: $ 500-1500 в зависимост от дебелината на порцелан.

Spode, Великобритания. Бяло-синьо луксозен порцелан тази марка - символ на британската класика. Създадени Споуд колекция "Синя италианска", "Синята кула" и "Върба" се издават и днес. Цената на сервиза за 12 души - до $ 50 000. Високата цена се обяснява в това число и факта, че ваденки се нанася върху чиниите на ръка по специален начин, че прилича на гравюру.

Wedgwood, Великобритания. За 240 години от съществуването на марката Wedgwood своите клиенти са станали много кралски дом на Европа. Модерни кремъл приеми на високо ниво не може да мине без сервиза от Wedgwood с 47 000 предмети. Компанията пуска и авангардна кухня. Последната новост - набиране на порцеланови чинии, в която е включена, дори и купа за котки. Цената на сервиза за 12 души - до $ 10 000.

Royal Limoge, Франция. Съдове за готвене от Royal Limoge, като всеки севрский или лімозька порцелан, различни ослепителна белота. Такъв цвят, тя е така, защото се произвежда от лімозька бяла глина, без добавки от калциев фосфат. Royal Limoge - изискани форми и декор на злато, или платина. Цената на трапезно сервиза на 12 души - до $ 12 000, чаено - от $ 2000.

Но дори ако закупуване фарфорового сервиза докато не е включена в плановете, да има неща, в които трябва да се разбере. Към тях се отнася и порцелан - спътник тържества и просто прекрасни семейни вечери. Хубаво покаже ерудиция по достойнство оценява порцеланов сервиз. И толкова по-приятно да се пие кафе от бели картофи на коляното, след като се приобщят към традицията на кралете.

Текст: Мария Петрусь
Снимка: Gettyimages

Източник: Списание "Собственикът"

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика