вівторок, 14 жовтня 2014 р.

За движение по пътищата и релсите

Устройство алеи и площи извън парцел само на пръв поглед може да изглежда като нещо просто. Ако вие не искате да се материал за покритие бързо дойде безполезни, а по пътя към крыльцу или гараж, разположена чрез значителни локви и множество дупки, трябва да се подготви надеждна база за пешеходни зони и автомобилни пътища, в точност, за да спази технологията на полагане и в същото време осигуряване на ефективна система за отвеждане на дъждовна и да се стопи вода.

За технологиите за производство на песента е разделена в твърди и м'. Трудно е с монолитна бетонна покритие или с покритие, състоящ се от отделни, на отделни елементи: естествен и изкуствен камък, тротоарни плочки, дървета'дървени спилов (пулове), клинкерного тухли и др. До m'които релсите са на покриване от различни насипни материали: баластра, чакъл, пясък и т.н В рамките на един участък обикновено се съчетават различни покрития, но твърди, обикновено заемат по-голяма площ.

В рамките на тази публикация ние не ще разгледа предимствата и недостатъците на използваните материали за устройство на тротоари и площадки, а говорим за функциите на създаване на покрития от различни видове, тъй като подобни работи доста често се причиняват от собственици на недвижими имоти трудности.

В общи линии

Преди да се пристъпи към разглеждането на конкретни възможности за извършване на "пътни работи", трябва да се определи най-общи изисквания, актуални за почти всички видове настилка.

И така, на първоначалния етап от създаването на всеки песен - за осветяване на обекта с прилагането на контурите на бъдещите "пътеки" в съответствие с пейзажа на проекта. Извън преките пътища е възможно да се очертае конец и колчета, а на сложни вълнообразни - всеки светъл прах (например, алебастром или пясък). След това от маркираните "области" издигнат от земята. Нататък алгоритъм и характера на действие зависи от това, от какъв материал ще се извърши пътека или площадка.

Качеството на всяка покритие около 90% зависи от правилния избор на фондацията. Според някои специалисти, пътека, която има значителни натоварвания (например от движението на автотранспорта), в глинести и глинести почви изисква устройство за основание на дълбочина не по-малко от 50 см, с 30-сантиметровым със слой от пясък. На добри носещи почви дълбочина причина може да бъде 30-35 см, а на слой от пясък - 15 см За пешеходни алеи (при тежки почви) достатъчно пясъчно-гравийного основаването на дълбочина от 30 см, при това отсыпку пясък, се препоръчва да се направи в 15 виж Необходимо трамбовать всеки слой (5-7 см) чакъл, трошен камък и пясък, с обов'задължително поливане.

Много важен етап настилката е всеки тип устройство дренирующего основание пътеки и площадки. Защото именно то осигурява отвеждане на излишната вода в по-долните слоеве на почвата.

От особено значение предаване придобива на тежки глинести почви, слабо пропускающих вода. Като почвата през есента на наситени с вода, която замерзая през зимата, води до значително разширяване на обема на почвата (този процес се нарича пучением), което понякога води до увреждане на настилката.

Възвисяването на крепостта

В основата на кам'янистих пътеки, като правило, използват едър пясък слой от 7-8 виж По ръбовете се прави кофраж от дъски или тухли. Пясъчен слой трамбована, след което върху него се поставя геотекстиль (нетъкан термоскрепленый или needlefelt водопроницаемый материал, който се прилага за разделяне на слоевете на почвата, на устройството за отводняване, укрепване на насипи), а след това - слоеве чакъл (или трошен камък) и пясък. Слоеве пясък и чакъл също така се препоръчва да се разделяте помежду си геотекстилем, който пречи на промиване на пясък и проседанию чакъл и баластра в земята. Освен това, този материал перфектно дренирует водата, но благодарение на издръжливостта изключва кълняемостта бур'ян.

Паважът камък обикновено започват с двете крайни редове. Бордови камъни се поставят върху циментов разтвор или специална рамка с склонове. Пролуките между камъните трябва да бъде не по-малко от 2-3 мм. Изпълват ги чист ситен пясък или суха смес, натъпкана, отново се напълни с пясък или смес и се хвърли във водата.

Ако настилката се използва клинкерный тухла, тогава е по-добре да оформите по слой от чакъл или трошен камък с хоросан с дебелина 2-2, 5 см Процеп между тухли трябва да попълните пясъчно-циментова смес или земя, засята семена от тревни чимове.

При мощении дървета'дървени спилами първо трябва да се подготви място за тяхното подреждане: почистване на участък от бур'плевели и отломки. След това трябва да се излее дренажен слой - пясъчен или гравийно-пясъчен, с дебелина 10-15 виж пияни (на височина 8-10 см), се полагат върху пясъчна основа и здраво подгоняются един към друг. Ако пулове с правоъгълна форма, между тях трябва да оставите шевовете не по-малко от 5 мм. Ако чела кръгли, първо трябва да се сключи най-голямата пулове, а след това на малки запълване на пространството между тях. Останалите различия да се напълни с пясък.

При мощении дървета'дървени пътеки обов'задължително се прави рамка. Освен това, преди да инсталирате всеки видях нарязани обов'задължително трябва да се обработват антисептици - составами, предотвратяване на гниене на дървесината.

При полагане на тротоари или терени, си край се фиксира границата. За да се намали изглеждат по-естествено, около тях може да се сее газонную трева, а по централните алеи - смачка цветни лехи.

Тротуарную плочки производителите се препоръчва да се опаковат в сухата смес (речен пясък и цимент) за пясъчно-чакълен възглавница. Межплиточные запълване на фуги на циментова суха песъчлива смес. При застывании цементно-пясъчна смес става водоустойчива, така че в случай на инсталиране на бордюри трябва да се предвиди система за линейно отводняване по пътното платно. В случай на устройство на настилката без граници фиксаторами служат за крайни плочки, които са подредени на циментов разтвор.

При устройството на твърди писти, вместо пясък и чакъл в основи може да се използва така наречената твърда циментов основа. Служи тя, разбира се, много дълго време, но е по-скъпо щебеночной и много трудно се поддава на "корекцията", ако има нужда по време на "пътно строителство".

Път-пътя от бетон

Преди да се пристъпи към полагане на бетон, трябва да се подготвят за това почвата. Място на бъдещата пътеки и площадки, марка с помощта на "фарове" и въже. Дерновый слой на маркиране се снима повече от 30 см (за градински пътеки) и повече (за пътното платно на пътя). Земята се изравни и обработена с помощта на виброплиты, след което сложете кофража (за една партида бетон). На дъното На приготвената ниша покрита с пясък слой от 10-15 см, и отново, уплътнения, поливане на пясъка с вода. На върха на пясък се изсипва пласт от трошен камък (10-15 см), който също се полива и трамбована, покриват полимерна обвивка. Върху фолио се поставя метална мрежа арматура, а след това се налива бетон, така че общата дебелина на слоя е около 10 вж.

Когато се използва така нареченият "декоративен бетон", последователност на действията ще бъде следващата. В подравнени слой бетон, разпръснати коса - така, че той напълно се затвори цялата обрабатываемую площ. Като се уверите в това, че на прах коса е погълнал влагата и сухи места не е останало, я гладка гладилкой, премахване на вдлъбнатини и неравности. След това процедурата за заспиване коса и го разравнивания се повтаря още веднъж, след което се третира с повърхността на специален разделительным компонент (за него по-нататък).

В напълно подготвена за формованию повърхност се поставя полимерни да има с избрания от вас модел (ясно е, издигната лице надолу). Много важно е, че между тепиха не оставаше цепки. Необходимо текстура на повърхността на бетона се формира по време на натискане с помощта на специален инструмент. След това се отстранява и ако е необходимо, запечатани шевове.

След изтичането на три дни изпъкнали повърхности фигурата внимателно се измиват от разделительного компонент четки с твърда четка под силна струя вода, след което разделительный компонент остава само в депресии, създаване на подходящ декоративен ефект.

В рамките на 10 дни от датата на наливане на бетон два пъти "лакируют" защитен лепило. В окончателно wet снасят повърхността на цялата дълбочина и цялата ширина на слой с помощта на "българка", се нарязват на конци, които неутрализират температурную деформация. Това обикновено се прави в места вероятен пауза: перегибах на терена, при завой, пешеходна пътека и над писти комуникации. На равна писта правят разрези около шест линейни метра. Ако бетон покриват площадка, правят разрези по квадратам със страна около шест метра. Получените отвори се попълва безцветно силиконово лепило.

При благоприятни метеорологични условия за декоративна градинска бетонна писта може да отидем след 10-14 дни. Два пъти повече време трябва да изчакате, докато омекнат автомобилни пътища.

М'качество - не е порок

Устройството m'които насыпных пътеки, като цяло, изисква по-малко труд, отколкото монтаж на твърди настилки. Но срокът на тяхната експлоатация, разбира се, не е толкова голяма. Размер на фракции на материалите, използвани за такива работи (трошен камък, чакъл, счупени тухли), е средно 1, 5-2 см (колкото по-малка фракция, толкова по пътека е по-удобно за разходка). Понякога пътеки, направени от пясък, но те по разбираеми причини доста краткотрайно. Да и ходиш по пясък, хубаво ли е, че на брега на морето, боси, а в обувките - не е много удобно.

След като се направи разделяне, трябва да се оттегли слой на почвата на 10-12 см, и така, че на дъното на получената ниша имаше изпъкнала. Земята в выемке трамбована, заспивам като основа чакъл или натрошени тухли слой 8-10 виж се Оказа основа, напоени с вода и трамбована повторно. Специалисти съветват да се покрие такова основание влагозащитным слой мазна глина с дебелина 1-2 см, но може да минем и без него. Върху основата, при запазване на изпъкнал профил пътеки, наля чакъл, дребни камъчета или друг мелкофракционных материал. Моля, обърнете внимание, че за насыпных пътеки не се препоръчва да се организира председател на бордюри - те влошават колектори.

Пътеките какъв тип е необходим наклон за оттичане на водата (основата трябва да имат изпъкнал профил, осигуряваща наклон 2-3 см до 1 м от оста на пистата) или специално оборудвана за дренаж. Там, където това е необходимо, за ускорено изтичане използват специални тави.

Вадим IVAN

МНЕНИЕ НА
Дълъг живот и експлоатационни показатели на пътните настилки в голяма степен зависи от правилно направен на основата. Материал, използван в качеството на пътната настилка, може да бъде красива и скъпа, но това не гарантира, че след първата зима, пътят няма да загуби първоначалното равенство, например, вследствие на деформации морозного повдигане. Така че най-правилно сконструированное и устроенное основа определя срока на експлоатация на всякакви пътни настилки. Няколко думи може да се добави и за експлоатация на пътни настилки от камъни на настилката. Много клиенти се притеснява председател на началния етап на експлоатация бели набези - "высолы" на повърхността на бетонни камъни на настилката. Тяхното образование брокери'е свързано със състава на портландцемента и процеси, спукан при твердении. Днес на строителния пазар е представен специални съединения - гидрофобизаторы за премахване на высолов, които са нанесени върху повърхността на пистолет, четка или валяк. Извършва почистване на пътни покрития от изкуствени камъни на настилката с помощта на инструменти с метална работна част (ломами, лопати) не може да бъде. А тези, които не желаят зимата и началото на пролетта се люлее на метла, може ли да препоръча система за snowmelt.
Юрий Radi
канд. техн. н., директор по развитието на проекта "Хес" АД "Ленс"

МНЕНИЕ НА
Към днешна дата пазарът предлага няколко вида материали за настилката. И може би, най-добри технически характеристики притежава клинкерный мостово тухла от Германия, аналози на което в Русия все още не съществува. Тя има висока плътност (2, 40 g/cm3). В резултат на специален печене той придобива високи показатели кислототривкість, здравина и износоустойчивост. Тестове са показали, че тухла не поглъща масла и други замърсители, тъй като го водопоглъщаемост по-малко от 2%. Благодарение на високата си плътност, той запазва цвета през целия си неограничен срок на експлоатация. Технически показатели клинкер по-горе показатели за бетонни плочки няколко пъти (например, в бетонни плочки граница на плътността на компресия 0, 45 H/mm2, а при клинкер - 180 N/mm2). Аз съм сигурен, че бъдещето е именно за клинкерными материали, защото това е уникална продукти.
Максим КОМАРИ,
директор на "СпектрСтройКомплект"

МНЕНИЕ НА
До природен камък, използван за устройство на тротоари и площадки, пред'има повишени изисквания за здравина, износоустойчивост и механична якост. На тези изисквания отговарят, по-специално, пясъчник, кварцитопесчаника, кварцит, шунгит, големи плоски камъчета и, разбира се, гранит. Пясъчник не се страхува от контакт със сняг, вода, кал и дълго ще запази своя девствен вид. Различни нюанси от сиво-зелено до жълто и тъмно-червени) пясъчник позволяват създаване на релсите и пазари уникална фигура за всеки вкус. От пясъчник също са произведени пиленая павета с различни размери. Кварцитопесчаника е уникален червено-кафяв оттенък и притежава повишена здравина и издръжливост в нашите климатични условия. Благодарение на природната грапавост пясъчник ходят по пътеките от тях в суровия, дъждовно време, съвсем не е хлъзгава, а в топло и сухо - особено приятно бос. Гранит се използва за павета под формата на пиленых плочи и павета - пиленой, колотой и пилено-колотой. Нюанси са много различни: от черно и сиво до червено и сиво-розово. Ами и дълголетие гранит не подлежи на съмнение.
Сергей Крысько,
търговският директор на фирма "ПАРТНЬОР-КАМЪК"

Източник: Списание "Почивен преглед на"

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика