В света, може би, не повече от загуба и по-изискани сгради. В условията на съвременната цивилизация, човечеството отдавна би могло да мине без камини, 80 на сто топлина които буквално лети в тръбата. Но днес камини са преминали в ново качество, са се превърнали в символ на древните традиции. Камина, огън, да'etsya в кам'селски или желязна клетка, буквално очарова нас, разкъсване от ежедневните работи, и дава добро настроение и душевен комфорт, така че всичко е необходим по всяко време, независимо от епохата.
Камина - забележително творение на ума и на човешки ръце - с течение на годините е коригирана на течения на мода от различни страни и епохи, сменял местоположението, размерите и формата си.
Материали по темата |
---|
Осигуряваме "време в къщата на" |
В епохата на Възраждането в Италия камина представляваха отделна постройка в средата на стаята и е централна и най-функционален предмет на интер'джер. Първите трактати за архитектура и зодчеству съдържат споменава само за централните каминах с поддерживающими греди, и едва много по-късно рационално италианците се движат камина в една от стените.
На пристенные камини на Възраждането огромно влияние са имали архитектурни течения Франция. Именно оттогава е въпрос на разделяне на "френски" и "роман" камини, съществена разлика която е била във външния дизайн. "Френски" камини са с колони, а "роман" са намерили мястото си в дебели стени с топкой.
Ефектен елемент от силуета на много френски замъци стават манто тръби, особена като се стреми нагоре и създаване на хармоничен ансамбъл с покривни кровлями.
Особено значение придобива декор на камини: стенописи, картини рисувани с маслени бои, фигурки.
Игра с форма на разсипан в камини-скулптура ("машероне") с гротескным на образа на лицето с разинутым уста-топкой. Типичен пример за такива импозантного камина - известен по целия свят "камина-нос" на "Портрета на Мери Уест" в дома-музей на Салвадор дали в Испания.
Златен век на камини
През XVIII - XIX век. камина вече не се отнасяше до ефективни видове отопление, но в същото време остава желана част от всеки интер'джер.
В края на XVIII век, благодарение на развитието на технологиите граф фон Румфорд форма на пещта на камината се е променил значително, превръщайки се в плитка, с малко топочным челом и малка задната стена. Това нововъведение значително намалява размера на камината и позволява да се организира камини в малки помещения. Дошъл златният век на романтични камини.
Геометрични форми с импровизиран мрамор и бронз, антични мотиви при обработката, рустикальная имитация - всички тези тенденции са намерили своето място в каминных зали.
Взаимодействие с пътуванията в страната-колония носи етнически и характерни национални детайли, декорация на камини. Един вид екзотика и страст към ретро-историцизъм се използва за декориране на рядко, като мода и, за съжаление, не се захване.
В същото време, особено ярко се проявява петербург и москва училище каминного изкуство, черпят в Скандинавия разработване на технологии и дизайн тях на нов дворцов стил. Майстори красят манто стая Аничкова двореца, Адмиралтейството, Ермитажа, Смольного, създаване на руската епоха еклектика със собствените си ръце.
Дърва за огрев не топим - топим въглищаВ края на XIX - началото на ХХ век. вместо на дърва за огрев стомана, въглища за отопление, което не можеше да не се отрази на размера на камината. Миниатюрни камини се предлагат в ерата на арт нуво, синтезируя съвременните постижения и средновековни традиции. Ширина на въображението майстори вече не се ограничава в нищо. Например, визитната картичка на великия каталонца Антонио Гауди е станало използването на прилеп гланцирана керамика при оформянето на фасади на камини и спиралевидная форма на тръби. Руският камина, модерна архитект Калин Шехтеля се характеризира с тапицерия от дърво и плавен преход от един архитектурен стил към друг.
Пионери във всичко - мото авангард. В средата на ХХ век мания минимализъм и примитивизмом малко приостановило триумфално шествие камини с интер'еров, но след няколко години модата на камини отвоевала позицията си, истината е, че в няколко района на качеството.
Архитекти, непрекъснато експериментират, да търсят все по-нови форми, елементи за украса, материал, местоположение и, като се внимава да не се прекалява с комбинации от двете, понякога създават истински шедьоври, почти винаги резонира с вековни традиции.
Ина Коваленко
Източник: www. еremont. bg
Немає коментарів:
Дописати коментар