субота, 20 вересня 2014 р.

Вечен огън'яний motor

В света, може би, не повече от загуба и по-изискани сгради. В условията на съвременната цивилизация, човечеството отдавна би могло да мине без камини, 80 на сто топлина които буквално лети в тръбата. Но днес камини са преминали в ново качество, са се превърнали в символ на древните традиции. Камина, огън, да'etsya в кам'селски или желязна клетка, буквално очарова нас, разкъсване от ежедневните работи, и дава добро настроение и душевен комфорт, така че всичко е необходим по всяко време, независимо от епохата.

Монументальность и импозантность

Камина - забележително творение на ума и на човешки ръце - с течение на годините е коригирана на течения на мода от различни страни и епохи, сменял местоположението, размерите и формата си.

Материали по темата

Осигуряваме "време в къщата на"
Лудост-богатите хора на средновековието, монументални камини най-вероятно се дължи на размера и на историческото величие феодали. Особен шик е смятало се организира и камини гигантски размери, например с размерите на малка стая, за да може при желание, доста се запържва в него трупа на едно теле или овен. Запазените старинни абатствах Франция камини на средните векове все още поразяват въображението.

В епохата на Възраждането в Италия камина представляваха отделна постройка в средата на стаята и е централна и най-функционален предмет на интер'джер. Първите трактати за архитектура и зодчеству съдържат споменава само за централните каминах с поддерживающими греди, и едва много по-късно рационално италианците се движат камина в една от стените.

На пристенные камини на Възраждането огромно влияние са имали архитектурни течения Франция. Именно оттогава е въпрос на разделяне на "френски" и "роман" камини, съществена разлика която е била във външния дизайн. "Френски" камини са с колони, а "роман" са намерили мястото си в дебели стени с топкой.

Ефектен елемент от силуета на много френски замъци стават манто тръби, особена като се стреми нагоре и създаване на хармоничен ансамбъл с покривни кровлями.

Особено значение придобива декор на камини: стенописи, картини рисувани с маслени бои, фигурки.

Игра с форма на разсипан в камини-скулптура ("машероне") с гротескным на образа на лицето с разинутым уста-топкой. Типичен пример за такива импозантного камина - известен по целия свят "камина-нос" на "Портрета на Мери Уест" в дома-музей на Салвадор дали в Испания.



Златен век на камини

През XVIII - XIX век. камина вече не се отнасяше до ефективни видове отопление, но в същото време остава желана част от всеки интер'джер.

В края на XVIII век, благодарение на развитието на технологиите граф фон Румфорд форма на пещта на камината се е променил значително, превръщайки се в плитка, с малко топочным челом и малка задната стена. Това нововъведение значително намалява размера на камината и позволява да се организира камини в малки помещения. Дошъл златният век на романтични камини.

Геометрични форми с импровизиран мрамор и бронз, антични мотиви при обработката, рустикальная имитация - всички тези тенденции са намерили своето място в каминных зали.

Взаимодействие с пътуванията в страната-колония носи етнически и характерни национални детайли, декорация на камини. Един вид екзотика и страст към ретро-историцизъм се използва за декориране на рядко, като мода и, за съжаление, не се захване.

В същото време, особено ярко се проявява петербург и москва училище каминного изкуство, черпят в Скандинавия разработване на технологии и дизайн тях на нов дворцов стил. Майстори красят манто стая Аничкова двореца, Адмиралтейството, Ермитажа, Смольного, създаване на руската епоха еклектика със собствените си ръце.

Дърва за огрев не топим - топим въглища

В края на XIX - началото на ХХ век. вместо на дърва за огрев стомана, въглища за отопление, което не можеше да не се отрази на размера на камината. Миниатюрни камини се предлагат в ерата на арт нуво, синтезируя съвременните постижения и средновековни традиции. Ширина на въображението майстори вече не се ограничава в нищо. Например, визитната картичка на великия каталонца Антонио Гауди е станало използването на прилеп гланцирана керамика при оформянето на фасади на камини и спиралевидная форма на тръби. Руският камина, модерна архитект Калин Шехтеля се характеризира с тапицерия от дърво и плавен преход от един архитектурен стил към друг.

Пионери във всичко - мото авангард. В средата на ХХ век мания минимализъм и примитивизмом малко приостановило триумфално шествие камини с интер'еров, но след няколко години модата на камини отвоевала позицията си, истината е, че в няколко района на качеството.

Архитекти, непрекъснато експериментират, да търсят все по-нови форми, елементи за украса, материал, местоположение и, като се внимава да не се прекалява с комбинации от двете, понякога създават истински шедьоври, почти винаги резонира с вековни традиции.

Ина Коваленко

Източник: Myhouse. bg

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар