вівторок, 3 червня 2014 р.

Лукс чиста линия

Най-популярни днес в Европа и Америка тенденции интер'професионално изкуство отделят сред другите европейски училища съвременната френска. Много интересно и модно сега направления в архитектурата - пуризм. "Пуризм" в превод от френски означава стремеж към съвършенство.

Още през първата половина на ХХ век архитекти се опитали да се направи куб да се самозадоволява. Именно по това време възниква и идеология на пуризма. След гръцките дворци на Партенона и от Дългата човечеството в нов етап на развитието си, отново се влюбих в чиста линия, а оттам - в cc Jpy са станали по всякакъв начин да се импровизира с прости форми и съставят от получените куб. на части различни аранжировки. Първата се превърна в холандската група "Стил на Ди", втората (ако не се броят съветски конструктивистов) - немската школа "Баухаус". След това са били гениални самотници: французин Корбюзие, фин Аалто, бразилец Нимайер, японски Кондзо Танго.

Един само пространство архитекти струваше малко. Те идват за мебели. През 20-те години на "дядо световна минималистичен", известният архитект Лудвиг Мис ван дер Рое", Шарл Льо Корбюзие и дизайнер Марсел Breyer предложиха свят аскетические столове и столове за тънки метални тръбни крака. Така че, както виждате, бившата trendiness минималистичен вече обросла брада. Между другото, днес дизайнери на мебели, които работят в този смисъл, на въпроса, какво е това най-minimalism по-добре, да речем, магически "гевречета" времето на Луи XVI, отговарят, че тези форми на извън времето. Защото геометрия повече от мода, тя е универсална, вечна и не са подчинени на течението на времето. Днес минимализъм с цел веднага във вечността и претендира за това, за да се конкурират при равни условия с "баба бюфет", който отдавна вече е извън всякаква мода.

Когато Льо Корбюзие исках мебели сведе до набор от стандартни части, за да намалят производството си. Архитект, който нарече дом "машина за живеене", смята, че човешките нужди са малко и са идентични за всички хора, тъй като хората скроены по една мярка. В края на краищата всеки две ръце, два крака, една глава. Ако днес купувача столове, направени по дизайн на самото (! ) Льо Корбюзие, да кажа, че той по този начин се превръща в навечерието на притежателя на две ръце, два крака и една глава, то той най-вероятно ще обидится (за тези пари! ). И правилно - защото това, че когато нещо се градеше с мисълта за стандартен потребител, днес се превърна в нещо изключително само заради името на своя създател.

А ето и Мис ван дер рое " мислех си за друго. Именно той, между другото, принадлежи фразата, с която ще се съгласи всеки дизайнер, който работи в духа на минимализма: "по-Малко означава повече". Мис ван дер рое " е правил мебели за заможни - за тези, чиито компании, заети смелчаци им призми от стъкло и стомана. Тези призми ето вече дълги години служи като символ на успешен бизнес, както го субтильные и изискани столове, кресла, маси, състоящи се почти от нищо, са се превърнали знак на почтеност, успех и много напреднали шик. Въпреки това, ние сме ентусиазирани европейски държави днес пуризма. Нека се опитаме да погледнем на света пуризма очите на потребителя. Този потребител обов'непременно ще ви попита: а защо мебели, без выкрутасов, без блясък и шик е толкова скъпо? Като простенько, без претенции, но цената е огромна. Че за фалшифициране?

Мисля, потребителите трябва да се отговори, че това е само на пръв поглед просто. В евтини мебели не намериш, първо, нищо силно индивидуален, и второ, никакви скъпи материали. Ако се сравни произведения на различни дизайнери, тогава ще стане ясно, че тези две-три линии, които определят формата, се различават, тъй като почерк. Освен това, скъпи неща, направени с помощта на високите технологии, от най-добрите материали - с една дума, "век". Така че тук изборът е много повече, отколкото изглежда. Що се отнася до функционалността - един от основните митове на съвременната архитектура и дизайн - тук бдителност не боли. Разбира се, един дизайнер, който изповядва идеологията на аскетичных решения, ще кажа, създадени от него елементи са красиви именно благодарение на точно съвпадение на своите функции. Но оттогава, като създател на първите чикагских небостъргачи Хенри Салливен изрече сакраментальную фраза: "Формата следва функцията", което само по форма не са изпълнени техните функционално съдържание. Да, функция, ако решат, не е толкова однозначная нещо. Основната функция (или, просто казано, определяне) на стола се състои в това, човек да може удобно в него се настанят. И тогава се оказва, че един мърка от удоволствие, гмуркайки се в удобни nadra съоръжения, а другият изпитва наслада от свобода, пълзене на пластмасови седалка. Ето и решай, че е по-добре.

Във Франция, в Париж, в частност, е прието да се организират големи количества интер'еров (там те се наричат салона). Салон, обикновено се решава по този начин: неговата основна характеристика е масата за аперитив достатъчно големи по размер. Около него се фокусират кресла и дивани от автора Анри Бек. Днес този стил спечели много европейски страни, включително Италия, където дизайнерите смятат себе си за последователи на Бека. По този начин, в Италия привносится френски стил. Но все пак се чудя, каква е разликата между европейските минималистические тенденции? В чист вид минимализъм днес европейците не е интересен. Французите правят в минимализъм повече украсата, по-цветова култура и естетизъм. Те се допълват интер'еры немалым брой интересни аксесоари. Що се отнася до разликата между изчистени линии във Франция и Италия, а след това да се реализират присъщо да изграждат интер'еры с още по-голям блясък, по същество оживляя им. Ако френски пуризм носи в себе си духа на капитана, а след това италианците това е творчество поставят на индустриален и промишлен поток. В по-голямата си част италианците се занимават с индустриален дизайн, а французите се отнасят към своите творби както на индивидуалните творчески проекти. Френските художници никога не планират нищо за дълго време, те се ръководят от днешните емоции. Италианците се занимават с интер'иером като бизнес, а за французите - това е творчество. Затова в интер'ерах се усеща особен дух.

Интересен в комбинация с пуризма и е уникален по себе си стил арт деко. Той придобива все по-голяма популярност в Европа, особено през последните няколко години. Формирането на ар деко се е случило през 30-те години на миналия век. Построена хотелската мрежа на "Риц", под тези шикозни хотели е и създаден нов стил, който се характеризира с естествени материали, даващи усещане за шик. В периода между двете световни войни, хората имаха нужда от лукс и дизайнери хвана на тази тенденция. А вече в края на 90-те години започна втората вълна на популярност. Хората отново оценени естествени и екзотични материали. Има предмети, които имат две точки на възприятие. Да речем, маса за хранене. Той е покрито от бамбук, а отвътре - ficus сикомор, много здрава и ценна порода дървесина. Оказва се, че отвътре предмет е по-скъпо, отколкото отвън.

За пуризма е характерно използването на скъпи материали. Естествеността е налице и в цветова гама, която минава на усещането за естественост. Това, което ние губим, с течение на времето придобива особена ценност. Колкото повече ние уничтожаем гората, толкова по-ценен е той за нас става. Кожата на риба, кожи на животни - всичко, което е създадено от природата, постепенно в съзнанието на хората придобива особена стойност и смисъл. Говорейки за пуризма като за най-популярния днес стил, може с увереност да се твърди, че французите обмислят пуризм, като стил, които се характеризират с лекота и лукс едновременно. Лукс, защото са най-скъпи материали, а лекотата, защото изчистени линии.

Текст: Елена Солтис
Снимка: Soho

Източник: Списание "Собственикът"

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар