Както вече ви обесен градини?
Какви ще станат в обозримо бъдеще на града, предградията, на дома и на улицата, ние искаме да знаем не само от любопитство. В действителност, на този въпрос се опитва да отговори и предприемачи къща села, но те питам за това в най-добрия случай на директните търговци, а не учени. И напразно, тъй като за търговци на три години - вече е далечна перспектива, а да се предскаже градски проучване на развитието трябва да се години на n'петдесет. В противен случай, това ще стане като сега: ето вече и тези, които съвсем наскоро инвестира огромни пари в проекти от мрачния силициев диоксид тухла и суров бетон, със завист погледна към по-малките съоръжения съседи с планировочными решения от ново поколение - те са и по-красиви, и да ги продават по-лесно, може дори само да се разруши и да се построи нещо по-нова версия. Нека се обърнем към учените.
Как да се познае кои жилища струва да се изгради, от какви материали и с какви планировками? В края на краищата, всеки дом - това е материален мост между поколенията. Как трябва да бъде, за да отговаря на запитвания следващите години, ако искаме да се изгради не само за себе си? Най-често прогнозите са за малко по-различни от писатели-фантастика: те дават за бъдещето на някакви съвсем отдалечено от житейските реалности фантазия. Може просто да се усмихне, но понякога въображение са основата на реални проекти.
Добро прогнозиране изисква и полет на мисълта и задълбочено познаване на днешните реалности и проблеми. Да се опита да оправи перспективите за крайградски на жилищното строителство и сабурбіі, ние се обърнахме към експертите - реално член на Международната академия по архитектура, професор от Московския архитектурен институт, автор на многобройни публикации по планиране и развитие на градската среда В'вячеслав Глазичева. Като се осигури тази подкрепа, спокойно може да се впускат в най-бурните информационни потоци и коментира широко представени в Мрежата проекти населени места на бъдещето. Така че, къде все пак трябва да се търси истината? Авторитетен експерт ни връща към грешную земята: днешните предприемачи извънградски проекти не трябва да се очакват радикални промени.
V. Глазычев: "днес Едно е сигурно: не си струва да се отнесе твърде фантастични мечти. Важно пам'помни, че в бъдеще не може да възникне без този, и в настоящето все още няма предпоставки за радикална промяна в идеологията на строителството. Между другото, по мое мнение, в следващите десет години в тази сфера изобщо нищо особено не се случи. Въпреки това, нововъведения не обичат, не само в Русия - в целия свят иновациите идват в живота не е лесно. Едно нещо, за изпълнение на единични амбициозни проекти, и съвсем друго - промени в цялата индустрия на човешката дейност ".
Прекрасно - далеч (и може би това е за добро! )
И така, ние се опитваме да надникнем в бъдещето на жилищното строителство. Днес ни предлагат като технологиите на утрешния ден и панельно-каркасное къща, и дървен материал, напоена до състояние на пластмаса. Освен това, производителите на всички тези красоти ни убеждават, че от всичко това хората ще живеят през следващите век, завинаги да забравят за традиционните тухлени и бетона. И днес много от това ново могат да докоснат, да се види и дори да се придобият. Не е някаква играчка, а истински дом! Но докато ние говорим само за материали и технологични тип жилища. Строители, привържениците на тези или други технологии, твърдят, че по-удобно: кам'ян сграда, която дълго време се затопля, но толкова дълго се охлажда, или энергопассивный къща-термос с пенопластовыми стени, температурата в която може лесно да се поддържа стоваттной крушка с нажежаема жичка (не е време и за тези, които мечтаят за термокаркасе, след като европейци работи в магазина - отглеждане на лампи). Като крайградски жилища на бъдещето ни предлагат и рамковата казарми, украсени с пластмасови панели, и дворци от тонированного стъкло. Този огромен дом на бъдещето все пак, може би е по-консервативен от гледна точка на материали.
Но има още строеж тенденции: генпланы нови къща села стават значително по-интересно на тези, които са на години, така n'пет-седем години. Ако по-рано земеделски парцели, независимо дали градинарство или селище банкери, иска нарежете на еднакви квадрати, счупи ги прави улици, и да жилище в редици по протежение на червени линии, то днес такъв руски фън шуй, когато на улицата гледани и простреливаются" надлъж и нашир, вече не е добре дошъл. В градове обыгрываются естествени височина, бреговата линия. Ако езерото не - това няма значение: може да се копае. И това ще бъде още по-голям!
Един от авторите на вестителите пише, че в бъдеще в строителството ще першенствувати "вита технология, по която се изгражда всичко живо и ще бъде построен на нашите домове. С помощта на тази технология на природата и нови пространствени философията на проектиране, за да се запази природата, е необходимо за изграждане на телена дома разкъсване форма ". Въпреки това е известно, вече в много далечното бъдеще. И за известно неуютное. За основа на проектирането на "етажа на рамки жізнеподобних форми на сградите се приема ромбоедрична координатна система. Ромбоедрів, както и на куба, изпълват пространството, без пропуски и проходи. Те могат да служат като алтернатива за проектиране и изграждане на ромбоэдрические сгради в зоните за запечатване на застрояване ". Ето така, нищо сложно, всичко в природата-майка. Може би някой ден тези домове-мехури и ще стане масово сградите. Но, може би, все пак на Марс... Дадем думата на експертите.
V. Глазычев: "още не Сме готови за архитектурен преврат, който коренно ще промени живота ни. Стените, пода и тавана в домовете на нашите деца, все пак ще останат. Че бързо ще се промени? Домакински обков. Къща, ще престане да бъде консуматор на енергия и да стане, напротив, от неговия производител. Пасивна система за вентилация ще замени принудително: стени са надупчени с скопированными природата капиллярными канали на въздушните потоци. Междувременно всички подобни на развитие, разбира се, ще доведе до оскъпяване на строителството. И ако е така, то е по-скоро масово прилагане на най-новите постижения в широк жилищното строителство не трябва да чакаме. Но при нас по принцип обичат да изградят скъпо и малко. Що се отнася до въвеждането на нови технологии - на местни или чуждестранни, тук проблемът е, че за тяхното въвеждане в масивна сграда е необходимо да се създаде цял инфраструктура и съвременни постановки. Но големият бизнес у нас, докато бавен, а средният просто не може да излезе на пазара, без държавни програми, включващи преференциални и дългосрочни кредити, защита от страна на държавните институции. Тук, ни пречи не липса на идеи, а недостатъците на сегашната управленска система. За съжаление, твърде много, докато за предпочитане е да оставите всичко както си е ".
Спасайся, кой може (а дали ще могат? )
Казват, че в преследване на естествената чистота на богатите собственици от западните страни вече живеят в къщи, изолирани с люспи, както и при изграждането на стените се използват плочи, не пропуска електромагнитни вълни. Удобно: мобилен телефон не се притеснява. Прозорците с филтри не е позволен в къщата на прах, мембранни филтри чистят водата... Но това цветчета! Въпреки глобалното затопляне, пробуксовку на протокола от Киото и учащающиеся екологични бедствия, белгийски дизайнер Винсент Коллебот предвидливо е разработил экополис за бежанците от климатичните промени: "Външно плаващ град на 50 хиляди души прилича на плаващ лист от водна лилия. Благодарение на използването на енергия от слънце, вятър и вода, това экополис може да съществува независимо, свободно плуване в морски и океански пространства. "Кожата" на структурата от много устойчив на опън от стъклени влакна, покрито с със слой от титанов диоксид, който може да се разложи замърсяващи атмосферата на вещества под въздействието на ултравиолетови лъчи; градът ще бъдат почистени и вода в океана. Градът трябва да бъде напълно себе си осигури всичко необходимо, а това означава, че в него с'прегледат множество висящи градини и ферми ".
Интересно, но все пак не бих искал да се допуска такова бъдеще, когато имаме нужда от жилища, търсещи убежище.
V. Глазычев: "Световната тенденция - това е чистотата на околната среда, изобилие на всички видове зеленина - от строителството на висящи градини до опити за вписване на градския пейзаж в естествени горски масиви. Обаче за широкото въвеждане на подобни иновации, трябва не само разбиране, но и оказия. Например, в Лондон, и Ванкувър такава оказией стана обновяване на градовете до провеждането в тях на Олимпийските игри. Оказия този вид е необходимо още и затова, че заедно с нея идват парите, необходими за качествена промяна. А тези промени не са евтини ".
Полетим или ще отидем?
Развитието на жилищното строителство в предградията неизбежно усложнява градската среда като система. Доказателство за това ежеутренніе и ежевечерние свещи на подмосковной Рублата и в близост до розв'връзка питерской KAD. В края на краищата, като не иначе, а и от собствения си дом пътя до хипермаркет, училище винаги е по-дълъг. Нужда от компактен, достъпен и безопасен обществен транспорт. Властта на мегаполиса път обсъждат идеята въздушни таксита (но всички признават, че те никога няма да станат масов транспорт), както и конструкторски бюра предлагат всички видове авиация / космос. Но, от гледна точка на нашия експерт, това е пътят задънена улица и опасен.
V. Глазычев: "Що се отнася до движение и транспорт, а след това, надявам се, летящи машини ще останат на страниците на младежки списания, е страшно да се мисли, че ще творилось у нас във въздуха, ако ние на земята с цел да не можем. А ето че наистина е така, това е връщане на трамваите, но не и това, което някога е бил, а този, като в Бордо или Цюрих: скоростно, сигурни, модерни.
Въпреки това, има и други, не по-малко обещаващи проекти, предлагащи решения на превозното въпроса. По-специално, в Санкт Петербург трябва да помисли, че градът е затворен между Финландския залив и Ладогой, така че е желателно да изберете развитие, за които водни препятствия - не на жив плет. За технологията на струнен транспорт Юницького (Стю) чували сте, предполагам, за нея не знаят и представители на властта: ако знаехте, тогава смятате да предложен KB Юницького начин за придвижване като алтернатива на линия линия на метрото, на Западния високоскоростна диаметър и още пробуксовывающей транспортни проекти. Струнен транспорт и по-евтино и не толкова травматичен за градската среда, като колата. Той може да следва по крайбрежието, лесно повърхностност над акваторией залив, превоз на товари, включително автомобили, подобно на ферибот. Докато никой не просчитывал, колко ще Санкт-Петербург е иновативно решение на превозното въпроса. Но едно нещо е сигурно: на тези средства, които се очаква да похарчат за газпромовскую "царевица", може да се гарантира обществения и товарния транспорт все предградия, чрез изграждане на над 1000 км на двустранните висящи пътища с цялата необходима инфраструктура (за сравнение: обща дължина на линиите петербург метрото 110 км ). Някои изследователи смятат, че тези видове транспортни системи са много обещаващи за предградия на мегаполиса. Разработена Анатолий Юницького транспортна технология, която обещава спестяване на време и ресурси, би могло да се направи в реалност мечтата на представител на средната класа за комфортен начин на живот в предградията и работи в града. Но доколкото той е подходящ за реалния живот? Трасе може да премине през море, девствени гори, сельхозугодьями, пам'ятниками архитектура, без да се развалят силует на града, и местата за спускане. Основният недостатък на технологията Стю е, че все още не е поставен нито един километър действащи писти. Но конструктор Юницький провежда тест, като непрекъснато води преговори с ръководителите на региони на Русия (Московска област, дъскорезни машини и др) и дори представители на чужди държави. В края на краищата, железниците когато-тогава също не е имало!
Ние сме само в началото на пътя на иновациите градоустройствен развитие. На пазара към него все още не е готов, и идеи все още не са узрели, не успя да се докаже жизнеспособността или се оказаха блъф. Докато ние можем само да гледате, като съвременните архитектурни тенденции се реализират и в други градове. Например, в Париж градостроители планират трева улици, премахване на всички видове транспорт, под земята, използване на покривите като площадки за висящи градини и дори да прехвърлите пам'паметници на удобни за посещение на място. Между другото, в норма на времето, посветено на парижанином на път за вкъщи от работа, искат да направят 30 минути. И това на никого не изглежда нереално.
Колко да заложите етажа?
Съвременният град е на няколко градове в едно. Хора на различни възрасти и социални групи се стремят да живеят сред такива себе си и да видите в близост до нашите съседи. Об'обединява ги изискване за наличието на социална и медицинска помощ, работа, необходимостта от прилагането на нуждите на културния и материалния. Но при този който иска да прекарва почивните дни на вилата, които живеят в селото, а на уикенд пътуват в градския апартамент, собствена или арендованную. Едни мечтаят за пътуване с палатката, а другите за шестізвездних хотели...
V. Глазычев: "Има хора, които просто безинтересно да рисува скици на отделните дома и след това повишаване градини и ремонт на покрив, боядисване на фасади. Им напълно отговаря на жилища под наем. А много от собствениците на извънградски къщи е необходима градска апартамент за кратък престой. Тези И други се нуждаят от ясен и ясно изпълняван от законодателството и в механизма на открито на вземане на решения. Ами и технически жилищен небостъргач вече не е бъдеще, а минало. Дори апартамент къща над 4-5 етажа - анахронизъм. Хората трябва да са просторни и уютни. Ако в предназначението на земите ще реда, тогава ще се окаже, просторна кухня и голяма стая - не е лукс, а норма във всеки дом. Формирането на поръчката като цяло нещо, което много трудно. Съюз на архитектите на РУСИЯ обяви конкурс за най-добър проект за съвременен малоэтажного жилища. Появата на няколко наистина добрите проекти може да доведе до появата на конкуренция, която ще доведе до ситуацията, да се движат. Ново трябва да бъде истински, и тогава то ще помогне за ускоряване на процесите на възстановяване ".
Андрей ЦУНСКІЙ
Източник: www. еremont. bg
Немає коментарів:
Дописати коментар