субота, 18 січня 2014 р.

От Япония за Китай

В резултат На съвременната мода по всякакви етнически стилове на огромна популярност са придобили различни видове ориенталски привкус. Така, в обстановка на европейския дома широкото прилагане на е получил японски минимализъм.

На фона На къде по-течен начин за разкрасяване на жилищното пространство остава стил на Китай. Въпреки очевидните различия, както на тези дестинации в'обединяват тысячелетние традиции и дълбок философски подход към въпросите за декориране на дома и огнището.

Ако си спомняте, тогава на мода на "китайщину" вече имаше място в европейската култура. Например, през XVII в. в Холандия и Англия е имала огромна популярност китайски лакирана мебели, техника, която китайците са усвоили преди 2500 години. Струва ли си да се говори за популярността на китай. Восемнадцатое век, последовавшее за епохата на великите географски открития, по различен начин адаптировало идентичност далечна страна и световна архитектура. Въпреки това, в Русия стайлинг и докосна главно декоративни функции на интер'джер. В края на краищата, дом, издържан в оригинален китайски стил, за европейския начин на мислене е бил и остава в известна степен екзотика.

Материали по темата

Бележки дизайнер: мъдростта на Китай в интериора'ери
Индия имате вкъщи
Източна мъдрост в интериора'ери
Интер'джери в японски стил (на японски интер'кб)
Наистина, доста е трудно да се възпроизвеждат обстановка по образ и подобие на тази, която произхожда от Китай, нито много нито малко n'пет хиляди години. В основата й лежат дълбоки религиозни представяне на жителите на река Хуанхъ, философия на конфуцианството и, разбира се, е древна китайска наука за живота в хармония на човека със себе си и околния свят - фън шуй. Както пише известният учен-китаевед Век Малявин, "китайски комплекс къщи-градина... е придобил своя завършен вид, класически черти, воплотив в себе си не просто идеи и идеали, а на жизнения опит на стотици поколения... Този комплекс с право може да се нарече най-пълен и съвършен израз на китайската култура. Необичайно спокойни и естествено са се сраснали в него бит и художествен идеал, с изключителна выразительностью се оказаха занаятчийски умения китайците и техните естетически нужди ".

В този смисъл дори и най-ревностен защитници стил едва ли ще успеят да спазят всички обов'язкові принципи китайски дом. Поне в сила климатични особености на региона северозапад. Затова се прилага към понятието "китайския интер'ер" може да се говори по-скоро за стилизациях, които в една или друга степен на приближение към традициите далечен Китай.

Да започна с това, че китайски дом не представлява отделна сграда, а със сигурност ще комплекс от къща-градина. Именно според този принцип в Китай традиционно се изгражда и луксозни императорски дворци и скромни квартали отшелници. Разбира се, с огромна разлика в мащаб, архитектурни изысках и богатство от довършителни работи. Така, например, двореца на някакъв знатен благородник винаги е имал предвид ансамбъл: сложна архитектура с цветни покриви, сенчести дворове, коридори и беседки, с безброй преходи и странични разклонения, беседки, павильонами и кули; зали с правоъгълна форма, повдигнати на тераси и гарнирани две'ярусными покриви.

Що се отнася до зв'връзка с външния свят, в Китай винаги е било взето включва елементи на градината в структурата на къщата: централната част на един от скатове на покрива няколко укорачивали, отворена на небето част от стаите носи на стената и засадени са дървета. По този начин, с'бил е на градински павилион, който служи на жилищни помещения и обов'задължителен атрибут на богата къща. Подобна традиция на Европа успешно от китайците, като зимна градина елемент на една селска къща. В своята вътрешната структура на китайски дом важен принцип се счита за многократно повторение на отделни по-малки раздели или модули. Подобна функция въплътени в модел на един от най-забележителните творения на китайския архитектура - пагоди.

Емоционално ключова

От гледна точка на декоративни облицовки отличителна черта на китайски стил е любов към ярките и сочни цветове и украса. Например, колони или стълбове на рамката, които служат за основа на китайски дом) традиционно са обхванати от червен или черен лак, таван се припокриват украшаются многоцветными орнаменти, крилото на врати и парапети, стълби причудлива дърворезба, а прозорците - шарени решетки. Подобно многоцветие в Китай традиционно е показателен за материалното изобилие на собственика на дома си социален статус и висок художествен вкус.

Трябва да се отбележи, че ситуацията в китайски стил - удоволствието е доста скъпо. Тя предполага използването на масивно дърво, украсени с интарсией.

Освен цветен дървен материал за инкрустации се прилагат слонова кост, черупка на костенурка, рог, седеф, мивки, полускъпоценни камъни и метали. Още една обов'задължително условие за създаване на китайската среда се счита за спазването на принципите на фън шуй. Според едно от тях, в къщата, непременно трябва да присъстват n'пет елемента: вода, дърво, огън, метал и земя; само заедно те символизират завършеност и създават уют и хармония.

Универсален материал за изграждане на конструкции, решетки и преградни стени в помещения, както и за изграждане на елементи на мебелите е от бамбук. Брой и брой видове мебели в помещението е малка. Интересното е, че в противовес на другите източните народи, за китайски дом е характерно присъствието на столове и легла. С обов'язкових предмети в обстановка, непременно трябва да се включат дивана, която традиционно е атрибут на китайски дом: заобиколен от три страни с табли и представлява кръстоска между легло, диван и сцената. Като цяло мебели има прости праволинейна форма, но е богато украсен с ажурна дърворезба и декорация. Обзавеждането се допълва от берлин подкрепа за вази и леко покрита с лак мебели и малки размери, включително и причудливи комбинации от полочек и кутии, вратата охрана и ниши за поставяне на изящните украшения и декоративни аксесоари.

Необходим елемент на китайската национална среда действат лакирани столове. Тези оригинални проекти са определени един за друг тип етажерки и служат като масички за цветя и сервиране, както и за издълбани на камък, лак, дърво, емайли и костите.

Разбира се, невъзможно е да си представим китайска обстановка и без емайлирани съдове.

Според принципите на фън шуй мощен стимулант на полезна енергия в дома има светлина. Ето защо се счита за най-естественото осветление интер'интериор, което означава, че в китайския дом непременно'задължително трябва да присъстват леки, прозрачни завеси и огледала, поставени отстрани на прозорците. Що се отнася до цвета, фън-шуй съветва да се избягва господстващо положение монохромни палитра: не само стените, но и на подовете и таваните трябва да са цветни. Цветове на щастието в Китай традиционно се счита, златисто, червено и кафяво. Допълни атмосфера а-ла Китай ще помогнат на медни звънчета, "музика на вятъра" и правилно подбрани аромати. Смята се, че в общия всичко това оказва почистващо действие върху околната среда и състояние на жителите на дома.

Японски модел

Според дизайнерите, точно японски стил с ясна логика, функционалност и разумни дизайн на пространството става днес един от любимите модели за подражание в европейския интер'ери. По-малки помещения изглеждат празни и строги; няколко изящни изделия мебели, мат и леки паравани създават хармонично пространство. Основният му принцип - хоризонтални подови сифони, откритост сгради, прави линии и прави ъгли, липсата на декорация. Вътре в японски дом също така прост и ясен, както и отвън. В стаите имате на предмети няма постоянно място: те се движат из дома при необходимост. Подобен в аскетизъм не се е появил случайно. Основната причина за това са земетресения и, като следствие, необходимостта от често възстановяване на дома си. Така интер'джери традиционно прост, къщата е разделена на функционални зони с помощта на екрани, занавесей и плъзгащи се прегради (като "стената" в Япония се наричат "фасума" или "шоджи"), а също и различни нива на пол. В резултат на това пространство се получава свободен и лесен.

В продължение на векове в японския дом, почти не беше шкафове, тяхната роля е изпълнил ниша в стената. Въпреки това, като се има предвид броя на нещата, което ни заобикаля, на съвременния човек, спазването на този принцип би било изключително неудобно. Изходът е прост: всички прибори се крие в многобройните вградени шкафове или малки комодах с много повдигащи кутии. Трябва да се каже, че японската мебели като цяло е много оригинална. С'когато той се появил в Европа в края на XIX век, тя веднага привлече към себе си вниманието на всички. В Париж дори и с'и се яви на движение, се появи на базата на японски изкуства, както беше тогава на мода арт нуво взе на много елементи в японски стил. Толкова се случи, че в японския дом малко мебели, но всичко това е приятно на изпълнение: с прекрасна метални обкова, цветни елегантни лаковой тапицерия, лесен и елегантен.

Традиционен обект на японски произход са татами - мат от слама, граничи с текстил, които устилают не само на пода, но често украсяване на стените, които се използват като паравани, подложки и т.н. Материал за тях действат популярни днес растителни компоненти, по-специално сламки, коноп, сезал, рафия, бамбук и т.н., за Да бъде близо до японски стил, писмени и обслужването на маси и столове трябва да изберете със сигурност по-малки размери. Тази функция поставка'е свързана с подобен начин на японците да седне на пода.

Освен тези обов'язкових елементи на японския интер'интериор, като ниши и паравани, обстановка със сигурност трябва де малки лак скринове и сандъци, които едновременно действат и в ролята на аксесоари - кутии, кутии за писма, тоалетни принадлежности и т.н., Въпреки явното пуританство и ангажимента на растителни материали, за японския интер'джери също се характеризират с бронзови вази, рамки, изделия от цветно и позлатените лак, порцеланови и фаянсови украса. И разбира се, талисман на японския дом служат нэцкэ; именно те, според легендата, правят щастливи жители на дома, изпълнява най-съкровените желания.

По аналогия с китайски, японски къща често е продължение на градина, така че в него трябва да се пейзаж. Неговата роля може да изпълнява както живописно пана на стената, така и големи прозорци, от които се открива панорамна гледка към околния пейзаж.

Още една особеност на японския интер'джери е разположението на предмети. Ако в европейската традиция е прието изберем мебели по периметъра на помещението, а след това в япония, обаче, както и в много други източни, централен об'обект със сигурност се намира в центъра на стаята. Това може да бъде и камина, разтегателен диван или малко карликовое дърво за бонсай, което, между другото, се отнася до броя на основните атрибути на обстановката в японски стил.

Уникалността на японската интер'интериорни до голяма степен се определя по специален начин, осветление и необичайно съотношение между светлина и сянка. А красотата се крие не в самите неща, а в техните комбинации, които предат модел светлосянка. Така че за японския дом толкова важен остава подход за избор на осветителни тела; в естествена дневна светлина, тук непременно трябва да присъстват и така наречените Akari. Тези лампи ефектно подчертават здрача в стаята. Въпреки това, "японски лампа", който представлява конструкция от метал (вместо на които по-рано са използвали бамбук) и оризова хартия, днес е изключително популярна в много от интер'кариера стилове.

Що се отнася до избора на палитра, в източната традиция на цветове и комбинации от тях се дължат на круговоротом на стихията. Всеки цвят се свързва с конкретни первоэлементов, една от страните на светлината или енергийни центрове на човека. В този смисъл за японския интер'интериорни най-подходящи се считат за "земните" и "небесни" цветове жълто и синьо цветове.

Въпреки това, за да направите дома си в стил, съвсем не си струва да подражава на традиционно японско настаняване. Още повече, че много неща в него не са толкова удобни за европейците, със съвсем други изисквания за комфорт. Така че за творческо осмисляне и създаване на варианти на темата за Япония ще бъде достатъчно се ръководи от принципите на минимализъм, скрашенной етнически колорит и, разбира се, използването на естествени материали за довършителни работи и производство на мебели.

Владимир МИХАЙЛОВ

МНЕНИЕ НА

Наистина, ориенталски мотиви в интериора'кариера решенията сега са много популярни. Ето защо салони и студия, следните модни тенденции на интериорния дизайн'еров, представляват колекция от керамични плочки, които да се възпроизвеждат традицията на Изтока. Тук можете да намерите плочки, повторяющую структурата на естествени материали, фактура тъкан, фигура хартиени тапети - с една дума, всичко за създаване на интер'интериор в китайски или японски стил.

В източната част на интер'интериора изглежда перфектно испански плочки Bambu, имитирующее бамбук (производител Venis). Строг, лаконичен черти от японския минималистичен са характерни за събиране на Madrigal (Peronda) и Стик (Porcelanosa). А нов сезон - тънко е изрисувана пагоди колекция от италиански гранитогрес Thin (Casa dolce casa) - ще създаде изискан начин на китайския дворец.

Използването на съвременни технологии позволява да се увеличи размера на плочки при запазване на неговите геометрични параметри и да направи минимална разликата между елементи, създавайки почти безшевно покритие на стената.

Валентин ГУЛЯЕВА, маркетинг салон луксозни керамика "NOVUS"

Източник: Почивен проверка

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика