Свободно пространство и естествена простота - същността на японския интер'джер. В днешния пресыщенному метрополис - това е като глътка свеж въздух. Така че стила на жилищата в страната на изгряващото слънце днес е толкова надделява граждани.
Жива зв'връзка
Конструкция на традиционните японски къщи е без нормални за нас неща. Тук има таванско помещение, изба, камина, врати и прозорци в нашето представяне за тях, и дори обичайното за нас мебели. Къщата японците наричат минка - това е един вид рамка - от'свързани помежду си с дървета'яне, а понякога и бамбукови стълбове и стъпала. До пространството отношение тук е неспокоен, така че входни врати сдвижные. Въпреки това, вратата не е единствената възможност да излезе от дома си, това може да се направи през стената, те също раздвигаются. Това не эпатаж, а съвсем практически традиция през лятото в Япония е много горещо и влажно, стени раздвигаются, за къща проветривался. Вътре минка представлява отворено пространство, което условно е разделено на всекидневна, отворена кухня, чай подиум, кът за хранене и на работното място.
Пресъздаде точно копие на Минки за пълноценен живот у нас едва ли ще се окаже - климатът не е подходящ, а и начин на живот, далеч от източния. Но за да стане компетентен, имитация на стил в дома си, си струва да разберат философията на пространството японски жилища. Иначе, никаква хармония няма да работи и ще трябва да се задоволят банален минимализъм, който, между другото, често се бърка с японски стил. Това е, както казват в Одеса, две големи разлики.
В минимализме няма нищо лично, а при японците няма нищо излишно. Тук царува изпълнено с разум пространство, въздух и светлина. Основният геометричен принцип японски интер'интериор - прави ъгли и прави линии, които създават спокойно място, и подчерківающіей вътрешната свобода. Японците, макар и са основните виновници за технологичния напредък, но зв'връзка с природата не се губи. Всичко живо се намира в постоянно движение, така че и японски къща също лесно да се трансформира. В него няма дебели стени, трудно се отделят една стая, от друга. Вместо тях вътрешна плъзгаща се стена - фусума, които представляват дървета'дървена дограма, оклеенные от двете страни плътен картон. Вместо дръжки от тях метални задълбочаване. Тези стени са изпратени специални преживявания не става така в пода и балках тавана.
Вътрешни врати, естествено, също плъзгащи се, японците ги наричат шоджи - това е панели от оризова хартия, разделени дървета'дървени летви-решетка. Оризова хартия е добре, че пропуска светлина и абсорбира влагата.
Последното ни домакинство за нищо, така че често хартия заменя с матово стъкло. Благодарение на визуална и функционална лекота фусума и шоджи вътрешна граница на японския дом доста условна и винаги променливи. А пространството лесно промените.
Още една условна граница в японски интер'ери - параван, тя се състои от няколко крила, които могат да бъдат два, три или дори дванайсет. Вярно е, паравани-гиганти е рядкост, а и не във всеки дом ще влезе - осем метра в максимизиран. Всяка крилото на екрана - това е бамбук или дървета'ян рама, затянутая от двете страни коприна, хартия или брокат, са рисувани туш декорирани и украсени с пейзажи, калиграфия, стихотворными надписи на фона на копията с птици и цветя. Това не е просто функционална нещо, а произведение на изкуството, където се сливат живопис и графика. Един от малкото аксесоари японски жилища, в звенящей празнота японски произход тя звучи още по-силна чрез създаване на интимна атмосфера.
Ниша за красота
В японския интер'ери нищо не претоварвайте внимание, пространство структурирана спокойно и ясно. Японците не обичат захламлять дома си с ненужни и дори правилните неща. Този подход позволява да се подчертае красотата и елегантността така е известно, че са в къщата. Всяко нещо в дома си - произведение на изкуството. За красота в Минки има специално място - токонома - ниша в главния ъгъл в една от стените. Мъничко там не поставишь. Това е мястото за добра и единствената вази, картини, фен или свитъци с някакъв мъдър изречением. Важно е, че нещо е пътят на сърцето, изпълнена с лични съдържание и майсторски изпълнена.
Тъй като до природата и нейните творения от японски специално отношение, токонома често е украсена с икебаной: "Във всеки листике се вижда гора, във всяко цвете - градина", - казват японците. "Икебана" превежда от японски като "цветя", тя има своя символика и дълбок смисъл, обаче, както и всичко в къщата. Това е един вид йероглиф от цветя и клонки, които обов'задължително за нещо, което казва на стопанина на дома и гостите му. Например, напълно цвета на разцвет на цветя, шушулки, изсушени листа изразяват миналото. Половината цвета на разцвет на цветя или зелени листа - до момента, пъпки, подути пъпки на бъдещето. Енергични извивки на клони обозначи пролетта. Лято - цвета на разцвет на венчелистчета, листа и стъбла. Есен - рядко, породени от тънки клони, зимата - голи клони. Ние цветове своя смисъл. Роза, създаден заедно с бор, говори за вечна младост, ако розата замени пионом - това вече просперитет, а хризантемой - радост. Важно е и подреждане на цветя и клони: това, което най-отгоре, символизира небето, в средата се отнася до човека, а долната част - на земята. Целият състав разказва за тяхното единство. Изкуството на съставяне на икебаны именно калиграфия - той дълго се учат от майстори от различни училища. Ако няма желание да овладеят това изкуство или да се обърнете към администратора на икебаны, можете да направите едно цвете във вазата. Това е доста по-японски: "Едно цвете по-добре, отколкото сто, предава великолепието на едно цвете", - говори на японски писател Ясунари Кавабата.
Икебана в токономе понякога замества - бонсай, името му идва от японското произношение на китайски йероглифи "пеньцзай" - "отглеждане в саксия". Не е тайна, че японците са сглобени бонсай китайците, и, естествено, го прави на своя тон. Японски бонсай се различава виртуозной естественностью и тънко проверена хармония. Каквато и странно форма не е добавено дърво, то винаги прилича на истинско голямо дърво, а отточенная изразителността на художествения образ внушава един или друг пейзаж около него. Бонсай се нуждае от внимателни грижи и броя, трепетном отношение на: " Беспредельная нежност се изисква при отглеждане на миниатюрни дървета", - казват японците.
Токонома - не е единствената ниша в традиционен японски къщата. Цуке-сэин - специална ниша с прозорец и подоконником за четене и писане. Тігайдана, където асимметрично са разположени рафтове за книги, често се използва като дрешник, тук запазват своя гардероб, вещи от първа необходимост и... легло.
Нищо излишно
Японската легло е наистина лесно да бъдат поставени в шкаф, защото е'какъв матрак под името futon, който правят ръчно от подбрани сортове памук. Традиционните японски мебели руския човек може да изглежда малко аскетичным, може дори да създаде впечатление, че изобщо я няма. Струва някакъв малко ниска масичка, а наоколо - нищо. Японците са свикнали да седят на пода, застеленном татами - дебели постелки от оризова слама, или на самолет възглавници - дзабутон. Някои дизайнери предлагат се поставят в непосредствена близост до с масичка влакчета за калиграфия, те изглеждат много елегантно, но седи в тях не е удобно - това са те, за да си колена върху тях се поставят... Имитация на стил, признава, специални столове, които нямат крака, а само облегалка и седалка. Може и стандартна маса със столове за хранене да се постави. Ако толкова този грях някои съвременни японски, това, което за нас е да се говори. Но след това на тънка хармония да бъде нарушена.
Освен масички от мебелите в стаята обикновено е налице малък скрин или стъпка шкаф Танзи - го отделения за съхранение на нещата отстрани, приличат на истинска стълба. Повърхността на японски мебели гладка, а идеалната лакиране свидетелства за истинската стойност на нещата. Цветове в светлата гама от цветове, нюанси на бежово, бяло, кремаво, млечни продукти. Материали естествени и кръг ограничен - това е дърво, бамбук и като елегантен завършек, малко матирано или покрити с патина метал. Пода и тавана също са естествени, от бамбук или дърво, не само лакирани, а, напротив, фактурные.
Задържан красотата на японския дом оживява само с правилното осветление. Светло става японски интер'интериор, а изкуството светлосянка - това, което е винаги в съвършенство са собственост на източните архитекти. В зависимост от светлината, разсеяна и нестабилна, някои предмети като че ли с'се появяват, други изчезват в изкуствено создаваемом сянка. Заедно с плъзгащи стени, светлината носи в къщата постоянно движение - истинска природна динамика. Светлина тук естествен и спонтанен. Обикновените крушки в хартиени абажурах прости форми - сфера, призма, правоъгълник - ще го m'който и разсеяна. Не може да бъде по-подходящ фенери от оризова хартия, и прости бели свещи.
Росица
Източник: www. еremont. bg
Немає коментарів:
Дописати коментар