Пресытившись и накрая уморен от помпезности в обстановка, от луксозни и претоварен детайли интер'еров, ние с удоволствие си спомня за добрите стари минимализъм. Той е удивително органично "смесени" в съвременните представи за уютен и стилен дом, се превърна в един вид философия, а това значи, че може да претендира за това, за да се превърне в "начин на живот" за много хора.
За минимализме спомени от веднъж. В Русия, така е било през 20-те години на миналия век, когато дойде на мястото на буржуазности съзнателен отказ от излишни предмети се превърна в идеология за по-голямата част от населението. Много артистични мебели са се превърнали в отживелица от миналото, с които е взето активно да се бори и да потисне в себе си всички достъпни средства. Повальный нигилизм в сравнение с целия красив изразява в появата на най-простите за конструктивно решаване на мебели, строги геометрични форми пространство, лишени от всякакво покритие и орнаменти.
Със закъснение от почти половин век, през 60-те, Западна Европа, като като "богат" опит на младата съветска република, също започнаха постепенно да се премине от излишни украшения и лукс към утилитарному в една или друга степен на жилища. Вярно е, че за разлика от нас, след като успя при това избягване на манията за унищожаване на художествени ценности и да намери компромис, устраивающий като привърженици на новото мислене и тези, които са свикнали да живеят в дворци и музеи". С една дума, радикализъм при тях се наблюдава много по-малко. И ако имаше място, отказ от богатство, това изобщо не означава хвърлят на бунището на историята на цялото творческо наследство на предишните поколения. Относително казано, и историческата ситуация е коренно различна. Спомнете си, в послевоенном обществото като производство на предмети от бита, така и за организиране на жилищната среда на човека са се развивали с огромен размах, сякаш за да компенсира спомени за лихолетье тежести и лишения. По такъв начин, към началото на 60-те години, не случайно неразделни впоследствие с эпитетом "революционни", дойде съвсем прогнозния период отпадъци от претоварените мебели интер'еров, от прекомерна украсата и попълване на жилища красиви, но напълно безполезни от гледна точка на практическото приложение на нещата. Нова средна и висша класа са престанали да се виждат нещо оригинално в притежание на предмети на обзавеждането в стил, да речем, Давид Рентгена или Робърт Адам. Мода диктовала отказ от украсата и призова към простота на формите и цветовете.
В днешно време минимализъм като стил интериорни мода търпи още на ренесанса.
В днешно време може да се говори за това, че минимализъм като стил интериорни мода търпи още на ренесанса. Не навлиза в тънкостите на геополитически въпроси, имайте предвид неговите естетически компонент: днес напълно е очевиден интерес към прости форми, пуснати на открито, не отягощенное "битови ексцесии" пространство. При този предметное минималистское попълване среда гравитира към имитация на природни форми. А така наречените битови ексцесии придобиват сбито представяне и предоставят максимум функции и удобства, заема минимално място в интер'ери. Освен това, струва си да се вземе предвид и такава придружаващи фактор, като увеличение на площта на жилищните пространства. Това в еднаква степен се отнася и за жилища в рамките на градовете, и, разбира се, до вилата. По този начин, всички условия са идеални за създаване на интер'ери среда в стила на минимализма. Бизнес за малки, а именно - да организираме пространството, не намаляване на идеята за създаване на модерен интер'интериор в дома, в който просто липсва необходими за комфортен начин на живот джентълменско набор.
Законите на творчеств
Днешното наклон към минимализму степен се дължи на факта, че през последното десетилетие се е случило известно ситост така наречените новорусские ампиром, с препълнени интер'єрами и ненужно декоративни закони. Обстановка, в която всеки детайл е за цел да "крещи" за платежоспособност и финансово благополучие на собственика, по естествен начин се променя днес скъп и стилен начин на живот, в който липсва маса ненужни подробности. Остава само най-важното, естетически оправдано и от практическа гледна точка е необходимо за комфортен живот.
Обаче, формирането на жилищната среда в минималистичен стил, само на пръв поглед изглежда окупация доста необременительным. На пръв поглед какво толкова е по-лесно: да се изхвърля всичко ненужно, оставяйки-малко функционални неща, които, освен това, напълно лишени от декоративни украшения. Веднъж, два - и готово. Въпреки това, както показва животът, и потвърждава опита на много архитекти, отколкото по-лесно замисъла на интер'интериора, толкова е по-трудно да го приложи на практика. В края на краищата, необходимо е да помисля и да вземе предвид всеки детайл, защото тя ще се окаже решаваща в среда, лишена от допълнителни подробности.
В създаването на днешния интер'еров последователно са проследени няколко тенденции. На една от тях и се превръща в съзнателен отказ от излишни украшения, както и обръщение към традиционните екологично чисти материали. Ето защо, за разлика от минимализма половин вековна давност, към броя на модни тенденции на днешния ден спокойно може да се дължи популярността на такива материали като дърво, бетон, стъкло и метал. При съвременния забързан начин на живот, излишната информация и емоционална тежест, е съвсем естествено " по-голямата част за спокоен интер'интериор, обзавеждане, което допринася за релаксация след напрегнат трудов ден. И така минимализъм днес се превръща в един от най-приемливи варианти за декориране на жилищна сграда.
Какви са основните принципи на формиране на пространство в естетиката на минимализма? В съответствие със законите на стил, интер'рп не трябва да бъде претрупано сложни детализированными парчета. Основа - правилно организирано пространство, в което липсва ярка насочена светлина, когато с помощта на осветителните тела създава впечатление на единен светлинен об'обект. Усещането за ширина и простор постига липсата на ненужни и не-функционалните щит, а големи (по възможност) на прозореца за'свързват настаняване с хората около себе си един огромен свят, който също се превръща в нещо като част от интер'джер.
Формирането на жилищната среда в минималистичен стил, само на пръв поглед изглежда окупация необременительным.
В минималистической среда не са добре дошли и ярки цветови решения. По-скоро палитра минималистичен може да се определи черно-бели рамки, в които се допускат нюанси на кафяво и бежово тонове. Именно благодарение на този цветовому решаване на интер'єр в минималистичен стил напомня графично выверенный и сякаш ясно проследимостта на работа. Обикновено най-изгодно изглеждат интер'еры, в които много бял цвят, відтіненого черен или сив. Такава палитра, като правило, идеално се допълват естествени цветове на дърво или тухли, фактурная мазилка, имитирующая стоманобетонна плоча, студен блясък на метал, и всевъзможни вариации на тема стъкло. Най-важното условие - прости геометрично коригира, форми и линии, липсата на декоративни елементи в прозорците, стените и в решаването на мебели. При това, достатъчно аскетичном разглеждане на жилищното пространство на основна работа в декорированию поема самия материал и, разбира се, е изгодно подчертава характеристиките му светлина.
Философия на светлината
Както е известно, минимализъм представлява категорията на първо място пространствената и я създават въздух, обем и равнина. При това една от ключовите съставки става осветление, което може в крайна сметка да придадат атмосфера на един или друг ефект, изгодно оттенить или завуалировать отделни фрагменти от интер'интериора, да създаде впечатление за единство помещения, разделен на няколко функционални зони.
При планирането на всеки стил на оформяне на помещението не може да не се вземат под внимание ролята на светлината. При създаването на интер'интериор в минималистичен стил, светлина трябва да се постави в рамка. Цвят, форма, текстура на използваните материали себе си подкани най-подходящия тип осветление. Както е известно, на повърхността на различни по различен начин си взаимодействат със светлина, отразявайки или усвояването му не е еднакво. При създаването на минималистической естетика трябва да имате предвид, че светлите тонове по-силно отразяват светлината, а тъмните в голяма степен го абсорбират, затова изискват повече светлина в интер'ери. Осветително оборудване трябва да се избере в зависимост от цветовата гама.
За щастие, днес на пазар на осветителни тела предлага множество варианти за осветление на жилищното пространство. Най - важното-пам'не забравяйте, че формата и "жанр" на осветителното тяло трябва да бъде толкова точно, колкото и самият интер'джер. В този смисъл изключително благодарен материали са стъкло и метал. Използването им в интер'ери ще даде обстановка на остра съвременност, изисканост, подчертават индивидуалността.
Обаче това не е достатъчно. За да направите къща, модерен и стилен и същевременно удобен и уютен, да не пренебрегва възможностите на естественото осветление. Още повече, че при слънчева светлина всяка ситуация се възприема много по-спокойно. А минимализъм като път и има за цел да направи мир и хармония в напрегнатото врява днес. Защо да не увеличите това е естествено свойство на стила, добавяйки интер'джери допълнителни "услуги"?
Регулира притока на естествена светлина на прозореца, което означава, приоритет на завеси, пердета, щори, и т.н. - всичко това, което сме свикнали да го украсяват. С изменение на минимализъм възможности дизайнер в този смисъл значително са стеснени; тук вече няма място богата драпировкой и луксозен портьерам. Така че трябва да се помисли за начин за декориране на прозорци и материала, който ще се превърне в един от малкото акценти в интер'ери. Като цяло в съвременния минималистичен интер'ери подобен проблем се решава с помощта на същите тези хоризонтални или вертикални щори, както и многобройните разновидности на роллерных завеси, които отдавна палци праг на обществени интер'еров и перекочевали в пространството на къщи и апартаменти, тъй като не разваляне на външния им вид.
Обзавеждане - "мини"
Минималистскую естетиката на помещенията продължава да го сбито съдържание. На преден план излизат стъклени стени, които визуално не създават усещане разделен на пространството. Идеална добавка към тях ще бъде блестящ светъл под, преградни стени и таван, заедно създават усещане с нищо не ограничена свобода. Зонирането се извършва с помощта на различни цветове и текстури на подови настилки, полупрозрачна тъкан, всички от един и същи стъкло и осветление в стените, пода и тавана.
Стъклени рафтове, стелажи, стъклени плотове и вратите - как шкафове, така и вътрешни - сякаш са специално създадени за това, за да се разтварят във въздуха, без да се създава пречки за свободното възприемане на пространството. Светли матови стени могат да бъдат украсени с няколко графични или дори живописни произведения, които се вписват в избрания от вас стил. При това, човек трябва да се откаже от всякакви допълнителни аксесоари: "Строгост и краткото" - това е мотото на стила.
В създаването на днешния интер'интериор фигурират няколко тенденции, една от които става отказвайки се от излишества и обръщане към традиционните екологично чисти материали.
Мебели също трябва да е достатъчно проста форма. При това винаги си струва пам'не забравяйте, че външния вид на интер'интериор не ще зависи само от пълнотата на изпълнение на планови и довършителни работи. От голямо значение е и дизайн на мебели. В този смисъл избраният стил не ограничава въображението, още повече, че по-голямата част от представените днес на пазара марки поддържат именно минимализъм и близки до него посока. Въпреки това, ако мебелите в интер'ери съвсем не "дизайнерско" на произход, както серийно производство, това не премахва нуждата си от необходимостта за притежание на прости форми, остри ъгли и спокойна цветова гама. Никакви цветисти завои и пластични линии: ако диван - тогава непременно с правоъгълни възглавници и строги подлакътници, ако столове - толкова по-правоъгълна форма, близо до кубична форма, за предпочитане с метални крака. Обаче, както и повечето мебели - шкафове, легла, маси, скринове и др
Създадената по този начин интер'еп, строг и изисква от автора безупречно чувство за стил, винаги са функционални, красиви и "стабилен". Дизайнът му е изградена върху фина игра на нюанси и отделни фрагменти, които в съвкупност и съставляват единно и органично място минималистической среда.
Светлана РОСО
Снимка на www. interieur-decor. nl
Източник: www. еremont. bg
Немає коментарів:
Дописати коментар