понеділок, 6 жовтня 2014 р.

Магически подаръци

Като цяло, стилът на дома формират не само на външен декор и мебели. Често не по-малко значение имат информация и всевъзможни "дреболии". Именно те с течение на времето, с'има във всеки интер'ери, са неща от първа необходимост, толкова много говори за вкус и начин на живот на собствениците.

освобождаване от отговорност дреболии, които участват в ежедневния ни живот, на първо място трябва да се отдаде на съдове. Не е случайно, предмети за сервиране на масата във всички времена са били и остават печеливш вариант за подарък.

Негово величество сервиз

Може би без него е невъзможно да направиш с нито един дом. Особено без чай. Въпреки това, посоревноваться популярност с него могат сервиз на кафе. Съгласете се, сутрин, по време на кафе или чай ние се радваме на ежедневните чаши; почти всеки има любим. Всички заедно, те съставляват славен кухненски разнобой. Но до идването на гостите от склад натрупват към тях апарати - и тогава супена или чаена церемония придобива особен смисъл, се превръща в свещен ритуал, а също и повод за демонстриране на добри маниери. Така се случи от средата на XVII век, когато чай първи път е донесена от Китай в страните от Западна Европа. Първо го пият в специални kav'ярнях, и едва след това този обичай е мигрирала в дома, се превърна в една от най-вероятно, любимите семейни ритуали. Съответно, и чай и кафе, посуда и прибори започнаха да придобиват все по-голяма значимост. Между другото, по същото време, с първите партиди на чай, са били внесени и първите чаени чаши, чинии и кани, които ние с благодарност "усвоили" и скоро са се научили да се произвежда самостоятелно.

Вече през XVII век Европа започна освобождаването на собствения си порцелан. Естествено, че на първо време своята форма той много прилича на ориенталски образци. Класически вариант на пълния набор от чаено включва чайник, поставка за него, захар купа с капак, молочник, чашата за чай е заспал, чинии за хляб, тави, за лъжици, супени и кафеени чаши и чинии. Така че предците си е достатъчно сериозен подход към организацията на пиенето на чай.

Както е известно, пионер в европейския сервизной производството се превърна в Германия с известната й майсенского мануфактурой. Въпреки това, много скоро тя трябваше да се разделят славата с френски сервизами, изработени в Севре.

Наравно с французите през XVII век по-големи успехи в производството на фаянс достигна и холандците. Манифактура в Delft в големи количества, произведени евтини посуда, в детайли се повтаря толкова високо ценен и скъп ориенталски порцелан. Постепенно фаянс започва да се насладите на търсенето на хора със скромни средства. Порцелан оставя нещата на аристократите и благородниците. Му продължават да се изнасят от Китай и Япония, но много скоро по ассортиментному редица европейци са оставили порцеланова alma mater далеч зад себе си. В ерата на европейския класицизъм, заедно с немногочисленными образци на този порцелан продължава да поддържа своята неуязвимост и стъкло.

Прибори и предмети за сервиране на масата във всички времена са били и остават печеливш вариант за подарък.

В Русия е близо до фаянс, керамика с'се появи едва в средата на XVIII век. Това е в основата трапезария и аптекарская посуда. Ярък в художествена отношение на полуфаянс е изобретен в Гжели в края на XVIII-XIX век, паралелно с тях на голям успех се радваше на съдове от фин порцелан с характерната зелена глазура'ю. Едновременно на територията на страната има много общества и манифактура, повечето от които в края на XIX век са били погълнати от Обществото Г. С. Кузнецова, монополизира производството на фаянс и порцелан в Русия.

Продукти на базата в Петербург в средата на XVIII век Императорския фарфорового растение, една от най-старите в Европа, все още се смята за нашата гордост и слава. Синя кобальтовая окото междувременно все по-често става много чуждестранни любители на съдове - ние норовим намери нещо заграничное, а защото са уверени, водещо към европейския стъкло или, напротив, керамика с етнически пристрастия. Благо, днес има от какво да избирате.

Да пие или да не пие?

Както е известно, култура пития се корени в дълбока древност. Съответно, съдове и прибори, предназначени за такива цели, има не едно хилядолетие. И докато жителите на Древния Египет или Месопотамия са били добре запознати с рецепти за производство на стъкло, получаване на фаянс и толкова по-керамика, първообраз на съвременния чаша се е появил много по-късно. Широкото използване на стъклени съдове за готвене е възможно само в Древния Рим. Оттогава възниква специфичното разнообразие от предмети за сервиране на масата, по-специално бокали и чаши за вино. Обаче след падането на Рим в запада е дошло и стъкло. Църквата по всякакъв начин запрещала използването му дори при богослужения, като се има предвид колдовскую прозрачност символ на греха. В Западна Европа стъкло дълго използвали основно в витражах, люстрах и като медицински прибори. "Повече от всичко оценявам това чисто стъкло, по цвят се доближава до кристал", - твърди автор на един от текстовете на XIV век. Както е известно, такова съвършенство успя да постигне само известните венециански майстори. Кани и бутилки, съдове и чаши, купи и вази от blown стъкло, което се нарича "хрустальным", преминават през не само Италия, но и цяла Западна Европа. В края на XVI век във Франция, Белгия и Германия все по-често с'са изделия "във венециански стил", тогава се променя и тяхната форма: бутилки и чаши изтеглени чрез закупуване на модерна форма, постепенно се оформят всички видове съдове, предназначени за различни напитки.

Днешната мода уверено се стреми към европейския стъкло или, напротив, керамика с етнически пристрастия.

На фона На тонкостенного и непорочен в разнообразие от форми и декорации от венецианско стъкло в епохата на Възраждането представен и други изделия. Дебели са крайни бутилки, чаши и чаши за високо стъбло; така наречените "стъбла", с чаши с широк устието, произведени в Германия, рейнские чаши, на крака с широка основа, съчетани бутилката с гърлото от няколко крученых тръби и други. Постепенно място за изящни произведения на венецианските стъклари здраво ще отнеме тежък бохемски кристал, който и до този ден не излиза от мода. Някъде по същото време, в края на XV-XVI век, се случва още едно важно промяна в сервировке на масата: въпреки, че в много градски седем'дий и по-рано хлебают от общата голяма купа, на масата, все по-често с'е индивидуална чиния. Съответно, коренно се променят и принципи за покриване и украса на масата.

Пълен великосветский набор от трапезария съдове, което се свързва у нас с европейска буржоазна култура, се сгъва само до средата на XIX век. След това преди всеки на покривки възниква пирамида чинии за предястие, първо, второ, салата, десерт, плодове и т.н., А от тях в ранжиру, от дясно на ляво, редят питейни контейнери: чаши за вино за минерална вода, чаши за шампанско, шкембета клякам коньячные чаши за вино, чаши за червено и бяло вино, чаши за аперитив, топове или по-благоприятни за ниска чаши за водка, или други спиртни напитки, специални чашки за ликьори, настойки, наливок и кремове. Полагане на масата придобива тържествено и великосветский тон, към който предлага обзавеждане на вечеря или вечеря в атмосфера на преден лукс.

Както е известно, в Русия кристал никога не се е смятало за национална гордост, то не е предмет на широко износ, като, например, в Англия; не е било обградено с грижи на правителството, като, да речем, във Венеция. В умерени сили стъкло скромно отговаря на нуждите на огромния държавата, послушно, следвайки стилистическим промени на декоративно изкуство. Очевидно, взема решение за реванш, този материал е направил един вид експанзия към днешна интер'еп, да проникне във всички етапи декорация на дома.

Включително, разбира се, и избор на съдове.

В рамките на произволна програма

В XVIII век, заедно с разпространението на заведенията за хранене съдове в европейските домове с'имаше и много на пръв поглед ненужни елементи. Някои от тях са били в състояние да смае въображението мирянин само един факт на своето съществуване, други пък се оказаха напълно достатъчни и утилитарными, което, обаче, не омаловажава тяхната художествена стойност. По-специално, удивляла разнообразие от продукти на известната фабрика Майсен. Освен традиционните сервизов на него са издадени множество модели вази и табакерок, тоалетни и писмени уреди, очарователни малки статуи и скулптурни групи в духа на "галантных празници" Watto. Въпреки факта, че стилово майсенского продукти е очевидно няколко претоварена, активно я имитира. Невероятна красота къдрава флакони за парфюми, емфие, както и огромно множество други прекрасни вещичек произвеждат и в Англия. В историята на здраво вкоренени така наречените веджвудскій порцелан характерните яркосініе, серосініх и лилаво цветове и с бял релефен модел.

Тези прекрасни малки неща обов'задължително присъства в кафенетата на влакче в увеселителен парк и на каминных рафтове, шкафове сериозни мъже и будуарах светски красавици.

История на европейската съдове се превърна в отражение на промените в нивото и начина на живот. В обстановка на все по-често с'са декоративни вази. В края на XIX - началото на XX век френският художник Хале създава зашеметяваща красота вази от стъкло. Оскар Уайлд е достатъчно ярко ги нарече: "вази Хале не могат да се поставят свежи цветя, в тях, те винаги изглеждат зив'ялими". Във всички времена фарфорового производство в Европа са популярни рамки за огледала, шкапікі, колички, играчки, влакчета, забавни фигурки на котки и кучета и т.н. На фона На алкохолните и бесчинства декоративни дреболии същите стомни, конфетниці, свещници, контакт, а понякога и фигурки препоръчва образци от тази строгост. Различни аксесоари за маса са се ползвали с огромна популярност. По-специално, кошници за плодове, ядки или шоколадови бонбони. В Европа незаменим предмет на сервиране е кошница, в която след хранене се сервира печени кестени. Конфетница също е смятан за един от любимите посудных форми. Тя може да представлява мивка с орнаменти рококо или пък цяла скульптурную композиция в миниатюра.

Сред темите домашни прибори предимство са продуктите с декоративен и в същото време функционален, които някога са излезли от мода, все пак отново се превърнаха в активни участници на украса на маса. Става за маслянках, тарелочках за масло, сільничках, буркани за сладко, бочонках за бисквити, съдове за приготвяне на чай, съдове за ароматни смеси и т.н.

Все още изборът на посуда - офицерски комплекти, штофов или чаши за вино, аксесоари за сервиране на масата и т.н. - остава процес на творчески и строго индивидуално. За вкусове, както знаете, не споря: някой предпочита руските чаши за вино, а живота на някой не е мила без европейски "Ремер" от средата на деветнадесети век. Или, в най-добрия случай, комплект за крюшона с подстаканниками на 12 души в стил ардеко. (Между другото, кралски подарък, нали? А може би, за повече обстановка са подходящи изделия прости форми с ярки флорални орнаменти и известните символи на Гарднерівського порцелан от XVIII век - роза и шипка? Обаче, за да стане достоен подарък, съвсем не е задължително да'непременно да се потопите в света на антични магазини - можете да се ограничи и шедьоври на сегашните майстори. Във всеки случай, ако искате да намерите нещо с прибори, струва си да се тревожи предварително. И вашите усилия няма да изгубя - сервиз, набор от чаши или отделни елементи, подбрани с вкус, те ще станат чудесен подарък на майка ми или на баба пам'запомнящо се и още един сувенир великолепие колега, незабравимо гнет за приятелка.

Яна Росо

Източник: Почивен проверка

Източник: www. еremont. bg

Немає коментарів:

Дописати коментар

Яндекс.Метрика